Archief - Gamescherm

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Psy

Legacy Member
Al verscheidene keren vermeld dat ikzelf wel fan ben van iiyama omwille van hun dienst na verkoop. (ook omwille dat ge dan contact hebt met een fabrikant van grotendeels monitors, ipv samsung, lg enz die zich toeleggen op allerhande producten)
Prijs/kwaliteit zijn de schermen zeker oké (en meestal zeer goed voor gamers, quasi geen input lag op hun monitors), vroeger tijdens de CRT periode was iiyama één van de topproducenten van kwaliteits CRT's, dus is niet alsof ze één of andere luguber chinees bedrijf zijn.

Op vlak van TFT/LCD monitors lijken ze zich meer gefocused te hebben op prijs/kwaliteit, hangt er beetje vanaf wat ge zelf verlangd van een scherm .. als ge echt zeer degelijke kleuren wilt zijt ge natuurlijk beter af van iets meer te betalen & een Dell IPS of iets dergelijks te pakken, iiyama gebruikt enkel TN panelen zover ik weet.

Timotiza

Legacy Member
Ik wil je topic niet overnemen of zo maar een klein vraagje voor wie echt met schermen bezig is. Wat is een veel genomen maat van scherm voor een pc - gamer?
Moet zelf ook nog een scherm hebben maar weet niet goed welke grote ik zou nemen.
Liefst niet te klein maar wil ook geen uitgerekte pixels zien natuurlijk...

Dell is al een merk wat ik op het forum veel + over lees maar juist de maat van het scherm nog...

mdgf

Legacy Member
21.5" tot maximaal 24" is het meest courante voor full hd (16:9, evt 16:10), je moet zelf weten wat je het liefst hebt (maar op papier is een 24" met dezelfde resolutie als een 21.5" dus gewoon een hoop uitvergrote pixels).
27" zou ik wel afraden full hd (te grote pixels imo) tenzij je verder van je scherm zit dan andere mensen.

Hamiltoe

Legacy Member
enj0i^ zei:
gierigen, koopt u een 23,5 inch hé :p

Haha :)

'k geef wel Dell nog een kans hé; na mijn prachtlaptop-ervaring, nuja, schermen schijnen zeer goed te zijn en deze serie hebben ze op redcoon niet in 23,5 :(

grrz UFC-champion

phate_13

Legacy Member
Het probleem bij Redcoon (en de meeste "onbetrouwbare/onbetrouwbaardere" winkels) is dan ook niet dat er vaker iets mis gaat bij de verkoop of dergelijke (als het daar al misging zouden ze zeer snel zeer veel klanten verliezen). Het probleem is er meestal pas zodra dat je hun service na verkoop nodig hebt.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan