Archief - Game/multimedia pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Close_Up

Legacy Member
Momenteel heb ik een

Intell Q6600 2.4ghz
Asus p5k
4 gb drr2 (maar 3 in gebruik door tv-kaart)
Nvidea 8800gt
Hauppauge pvr 150


Nu mijn grafische kaart is het helemaal aan het begeven. Ik werk met een dual screen setup, en het 2de scherm wordt al niet meer herkend. Team fortress 2 ofzo kan ik nog een half uur spelen voordat de computer vast hangt,en ik ff moet wachten en moet rebooten.

Mijn eerste gedacht was om mijn cpu te houden maar een 775 socket moederbord met ddr3 ondersteuning is blijkbaar niet meer echt van deze tijd.

En hetzelfde moederbord en cpu houden zou zonde zijn van de grafische kaart.

Waaraan ik dacht

i5 2500K
sapphire 6850 2 gig
2 * 4 gb ddr3
een ssd(64 gb ofzo)

Mijn tv-kaart kan ik blijkbaar bij hauppauge inruilen tegen een andere met een kleine opleg erbij.

PVR-150 inruilen tegen HVR-1700: meerprijs 40€
Heb ook nog 2 sata schijven die erin zouden moeten.


Case heb ik nog Antec sonata iii 500 met een earthwatts 500w voeding. (is voldoende ? ) Of zou ik gewoon volledig nieuw gaan en alles in zijn geheel nog proberen te verkopen.

wat is aan te raden ?

fortuneke

Legacy Member
ga je overclocken ?

heb je win7 nodig ?

wat is je budget ?

laurievl

Legacy Member
bedoelde ni sapphire 6950 2gb ? anders vind ik het niet zo goeie keuze van gpu

Close_Up

Legacy Member
ja is idd een 6950 wat ik op het oog had.

Overclocken, nja eerder niet dan wel denk ik. Misschien een beetje als het vrij simpel is.
Geen Win 7 nodig. budget euh, ik had iets gedacht rond de 800 ofzo. Hangt er een beetje van af, of ik ga voor een volledig nieuw systeem of een upgrade. Max 1000€.

fortuneke

Legacy Member
500 w antec earthwatts zou nog voldoende moeten zijn voor 1 kaart + kleine oc
voor 2 x gfx in cf = 650 w aangeraden

overclocken is gemakkelijk met sandybridge

mdgf

Legacy Member
Overclocken, nja eerder niet dan wel denk ik. Misschien een beetje als het vrij simpel is.
En dat is het ;), als je het geld hebt houdt dan de optie zeker open.

Case heb ik nog Antec sonata iii 500 met een earthwatts 500w voeding. (is voldoende ? )
Yup, die psu is zeer degelijk en meer dan genoeg voor 1 6950.
De case is wel heel nipt in de lengte, je gaat geen hdd meer kunnen plaatsen recht achter de kaart (of mss moet je zelfs de hdd cage eruithalen, dat weet ik nu niet).

En as usual bij kapotte 8800's: bakken wanneer hij het totaal begeeft, dan heb je nog een reserve kaart bij ook.

Mijn eerste gedacht was om mijn cpu te houden maar een 775 socket moederbord met ddr3 ondersteuning is blijkbaar niet meer echt van deze tijd.
Waarom zou je ddr3 moeten hebben, das niet nuttig sneller dan ddr2 ze.

Twinturbo

Legacy Member
Zou persoonlijk enkel de grafische kaart vervangen (indien de 8800gt bakken niet helpt), en rest zo laten.

Close_Up

Legacy Member
Nog mensen meningen ? upgrade van grafische kaart of toch volledig ?

mdgf

Legacy Member
Met een q6600 kun je inderdaad zeker nog verder (heb ik blijkbaar niet vermeld de vorige post).

Close_Up

Legacy Member
Heb de afmetingen van die kaart en mijn kast eens bekeken. En zie die er niet in passen.

Dan moet ik heel mijn HD (rack) weghalen (als dat al kan), mja wat doe ik dan met mijn hd's :p

Dan toch maar een nieuw systeem lijkt me. Dit heb ik voorlopig samengesteld.

COOLERMASTER CM 690 II Advanced (black, no psu, atx) 89,50 €
INTEL Core i5 2500K (3.3 ghz, 6 mb, s1155, 95 watt, boxed) 188,70 €
KINGSTON HyperX (8192 mb, 1600 mhz, CL9, 1.65 v, non-ecc, unbuffered, kit of 2) 49,50 €
SAPPHIRE RADEON HD6950 + DIRT3 (800 mhz, 2048 mb, DDR5, 5000 mhz, 256 bit, 11, fan) 238,19 €
MICRON Crucial M4 (128 gb, sata/300, 415 mbps, 260 mbps) 163,32 €
SCYTHE Mugen 2 Rev B SCMG-2100 (s775, sAM2, s478, s939, s754, s940, s1366, sAM3, s1156, s1155) 38,50 €
ASROCK P67 Extreme4 Gen3 141,95 €
CORSAIR TX v2 (650 watt, atx, sli ready) 79,00 €
OEM Assembling and Configuration 30,00 €

Close_Up

Legacy Member
KINGSTON ValueRam (4096 mb, 1333 mhz, CL9, 1.5 v, non-ecc, unbuffered)

Dit beter dan ? Is dat andere dan niet sneller ? (En maar 2€ duurder ?)

Zarnikon

Legacy Member
Close_Up zei:
KINGSTON ValueRam (4096 mb, 1333 mhz, CL9, 1.5 v, non-ecc, unbuffered)

Dit beter dan ? Is dat andere dan niet sneller ? (En maar 2€ duurder ?)

Da ander is sneller, maar ge praat over 1% ofzo, toch zou ik voor de 2€ duurdere gaan, kvind zo'n groene latjes lelijk :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan