Archief - game systeem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

sepmil

Legacy Member
hey,
kijk eens naar dit.
Azerty
de case en voeding is zoals je wou.
de RAM 16 GB vind ik nogal overdreven momenteel.
met 4 gb heb je al genoeg maar omdat je toch een groot budget hebt heb ik er 8 GB in gestoken.
dat kan je later nog upgraden naar 16 GB als je wilt.
cpu koeler heb ik ook veranderd naar een scythe muggen 2 en die is heel goed is.
uit vele tests blijkt dat een i7 geen nut heeft bij een game pc dus daarom heb ik een i5 gepakt.
als je niet gaat overclocken moet je dezelfde processor pakken maar zonder k
dan heb ik nog een goede ssd gepakt van 128 GB en een goede HDD van 1 TB
het moederbord dat ik heb gepakt is ook van goede kwaliteit.
de grafische kaart is momenteel goed en later kan je er nog een bijsteken.
je hebt nu veel bespaard en ik vind deze desktop persoonlijk beter.
veel succes met het vinden van de juiste pc!

azertyalex

Legacy Member
sepmil zei:
hey,
kijk eens naar dit.
Azerty
de case en voeding is zoals je wou.
de RAM 16 GB vind ik nogal overdreven momenteel.
met 4 gb heb je al genoeg maar omdat je toch een groot budget hebt heb ik er 8 GB in gestoken.
dat kan je later nog upgraden naar 16 GB als je wilt.
cpu koeler heb ik ook veranderd naar een scythe muggen 2 en die is heel goed is.
uit vele tests blijkt dat een i7 geen nut heeft bij een game pc dus daarom heb ik een i5 gepakt.
als je niet gaat overclocken moet je dezelfde processor pakken maar zonder k
dan heb ik nog een goede ssd gepakt van 128 GB en een goede HDD van 1 TB
het moederbord dat ik heb gepakt is ook van goede kwaliteit.
de grafische kaart is momenteel goed en later kan je er nog een bijsteken.
je hebt nu veel bespaard en ik vind deze desktop persoonlijk beter.
veel succes met het vinden van de juiste pc!

deze is natuurlijk zeer goed. als je dan bv het extra geld wil uitgeven kan je ook nog gaan voor een 2GB HD6950 in xfire, dus 2 HD 6950's

phate_13

Legacy Member
Neem dat Z68 moederbord dat ik hierboven aanhaalde, dan heb je wat meer functies.
Alsook is die voeding ruim overkill overigens. Investeer beter in de kwaliteit van de voeding dan in kwantiteit (wattage).

sepmil

Legacy Member
update
je hebt inderdaad eigenlijk nog geld over dus kan je gaan voor 2 HD 6950's
ook kan je toekomst gericht er al 16 GB RAM in steken.
dit is eigenlijk een totale overkill maar omdat je dat in het begin al voorstelde heb ik het toch maar gedaan .
dan kom je uit of dit. Azerty
en iemand zij dat je het moederbord best veranderd naar een Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 (rev. 1.0)
Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 (rev. 1.0) @ Azerty
dus aan hem is dat een beter moederbord?
ik zie dar maar 1 PCI-express aansluiting in 16x modus
dus vroeg ik mij af of een met 8x modus het zelfde presteerd?

phate_13

Legacy Member
Hangt natuurlijk af van hoeveel je er aan wilt uitgeven en wat je in de toekomst nog met je systeem denkt te gaan doen. De Seasonic X-series zijn bijvoorbeeld één van de betere op de markt. De Cooler Master Silent Pro Gold reeks is ook zeer goed. Of de AX series van Corsair. Anyway, ik zou dus voor een gold rated voeding gaan met zo'n budget.

*Edit*: Er is geen merkbaar verschil tussen 16x en 8x.

sepmil

Legacy Member
en wat is er dan wel beter aan een Z68 moederbord (kben hier weer iets ant bijleren :))

mdgf

Legacy Member
520W is nogal héél nipt ;), 650W is genoeg.
De seasonic x series (niet m12II) die phate vermeld hebben ze niet bij 4launch, maar de corsair ax reeks is ook van seasonic dus die zullen ook wel ergens aan elkaar verwant zijn.

Z68: in eerste instantie wat extra functies.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan