Archief - Game setup

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Sileced`

Legacy Member
Davion zei:
- Ik zou een AMD A64 X2 3800+ nemen, de 4200+ is gewoon wat hoger geclockt en is zijn prijs eigenlijk niet waard, de X2 3800+ en de X2 4400+ zijn de interessantste (4400+ heeft 2x1Mb L2 cache)

Voor de rest nice config

A64 X2 3800+ dan, thx voor correctie :p

Yank

Legacy Member
Davion zei:
- Ik zou een AMD A64 X2 3800+ nemen, de 4200+ is gewoon wat hoger geclockt en is zijn prijs eigenlijk niet waard, de X2 3800+ en de X2 4400+ zijn de interessantste (4400+ heeft 2x1Mb L2 cache)

Voor de rest nice config
Verschil tussen 4200+ en 4400+ is zo'n 100€, dat vind ik wat meer cache niet meteen waard hoor.
Verschil tussen 3800+ en 4200+ is maar zo'n 70€ en voor non-oc'ers vind ik het dan interessanter een 4200+ te nemen dan een 3800+.

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Nja, in 32-bits modus is meer cache geheugen nog niet erg interessant maar in 64-bits zal da wel iets anders zijn...
Meer cache kan ook van pas komen bij encoden, writen,...
Ik zou toch ook kiezen tussen de X2 3800+ en de X2 4400+.

Sileced`

Legacy Member
Nog een kleine vraag, als ik op mijn nieuwe hd mijn OS zet kan ik dan mijn oude hd er gewoon bijsteken en zo alle bestanden overhalen ? Gaat het dan geen problemen geven dat er op alle 2 dezelfde OS staat ?

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Neen, normaal gezien niet. Hij zal een nieuw boot.ini bestand maken denkek die hij dan ook meteen zal gebruiken. Installeer eerst windows op de nieuwe HD en steek dan de andere HD erbij en je zou zeker geen probs mogen hebben.
Je zal wel de rechten moeten aanpassen van de bestanden op je oude HD om eraan te geraken. Anders zal je een waarschuwing krijgen. Hoe je dit doet zal je zeker weten wel terugvinden in het windows-based OS forum. ;) zoek es op "rechten aanpassen" oid. :)

Sileced`

Legacy Member
T€RM!N4T0R zei:
Neen, normaal gezien niet. Hij zal een nieuw boot.ini bestand maken denkek die hij dan ook meteen zal gebruiken. Installeer eerst windows op de nieuwe HD en steek dan de andere HD erbij en je zou zeker geen probs mogen hebben.
Je zal wel de rechten moeten aanpassen van de bestanden op je oude HD om eraan te geraken. Anders zal je een waarschuwing krijgen. Hoe je dit doet zal je zeker weten wel terugvinden in het windows-based OS forum. ;) zoek es op "rechten aanpassen" oid. :)

thx krl ( maar is enkel voor files over te zetten en wordt dan weg gedaan chrast constant tijdens gamen )

Mergil

Legacy Member
is geen probleem, hebbet al paar keer gedaan.

gwn eerst os instaleren. alles in orde zetten op je nieuwe pc.
dan afsluiten, 2de hd aansluiten, en aanzetten. kijk in bios of 2de hd op slave staat(jumper op hd2 verzetten) indien ok gwn voort opstarten en bestanden overdragen. het feit dat er 2 os zijn maakt niet uit als schijf 2 (uw oude hd) op slave ingesteld staat en uw nieuwe hoofdhd op master.

Mergil

Legacy Member
ow is waar, pc waarbij ik het gedaan heb is al redelijk oud en dus nog met ATA schijven.

bij sata is dit dan wss allemaal niet nodig

Sileced`

Legacy Member
Mergil zei:
ow is waar, pc waarbij ik het gedaan heb is al redelijk oud en dus nog met ATA schijven.

bij sata is dit dan wss allemaal niet nodig

normaal dat de AMD 64bit 3800+ X2 @ 2000mhz maar gaat :oink: en resolutie gaat ook niet hoger dan 1280x1024

Davion

Legacy Member
Die kloksnelheid is in orde, die reso moet hoger kunnen tenzij je een TF hebt die niet hoger kan.

Sileced`

Legacy Member
Davion zei:
Die kloksnelheid is in orde, die reso moet hoger kunnen tenzij je een TF hebt die niet hoger kan.

men TFT is BenQ FP937s+ ( 19inch ) op site vindt ik toch niks

Kiddy

Legacy Member
Sileced` zei:
nvm, kk tft

:( Max. resolutie 1280 x 1024 :(

Is volkomen normaal, elke 19" tft geeft een maximum resolutie van 1280 x 1024. Wil je naar 1600 x 1200 moet je een 20" kopen.

dawN_-

Legacy Member
voor 1600*1200 moet je de drivers van je scherm installen.
bij een vriend zen Phillips 19" is da toch zo ;)

Sileced`

Legacy Member
dawN_- zei:
voor 1600*1200 moet je de drivers van je scherm installen.
bij een vriend zen Phillips 19" is da toch zo ;)

kan het altijd eens proberen, in ieder geval toch bedankt voor de tip :)

jannick werckx

Legacy Member
Raptor is gwn geld weggegooid.. blijf maar bij die SATA !

Kiddy

Legacy Member
dawN_- zei:
voor 1600*1200 moet je de drivers van je scherm installen.
bij een vriend zen Phillips 19" is da toch zo ;)

De topic starter zal geen 1600 * 1200 kunnen instellen aangezien de maximum resolutie van zijn BenQ 1280*1024 is, wat normaal is voor bijna elk 17",18" of 19" tft scherm.

Het enige 19" tft scherm dat momenteel 1600 * 1200 ondersteunt is de Iiyama ProLite H1900.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan