Archief - Game pc.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

tim521

Legacy Member
Beste,
Ik zoek een samenstelling van een game pc met een max budget van €2200 met btw!
Ik wil er een SD card reader, etc... / SSD van 120 gb en een ATAII harde schijf erbij. en een cd/dvd-rom (reader en schrijver (2 in 1))
Ik wil games zoals bf3 en mw3 op ultra kunnen spelen.

Flatline

Legacy Member
2x hd7950 misschien overkill? dat laat ik aan de anderen om over te beslissen
Azerty

tim521

Legacy Member
Haha nice Flatline!
Echt nice samenstelling!
Zou 16 gb ram veel beter zijn ofniet?

Flatline

Legacy Member
tim521 zei:
Haha nice Flatline!
Echt nice samenstelling!
Zou 16 gb ram veel beter zijn ofniet?
nope meeste games gebruiken maar 4gb dus 8gb is eigenlijk al te veel voor te gamen alleen maar als je buget het toelaat, waarom niet
edit: review van hd7950 in crossfire
http://www.techpowerup.com/reviews/AMD/HD_7950_CrossFire/5.html je moet naar de 1920x1200 want dat is de resolutie van het scherm, maar met 1 hd7950 kom je eigenlijk zeker toe om op ultra te spelen

tim521

Legacy Member
Haha maarja ik neem er best 2 aangezien ik dan over 1 jaar nogsteeds hardcore games mee kan spelen hé :p

Flatline

Legacy Member
tim521 zei:
Haha maarja ik neem er best 2 aangezien ik dan over 1 jaar nogsteeds hardcore games mee kan spelen hé :p
veel plezier dan met je nieuwe pc :p

verreckie

Legacy Member
Overkill om tetris te spelen... ja.
Overkill om een eyefinity setup te draaien... nee.

Nu neem ik hier wel twee uitersten, maar het hangt dus echt van jezelf af.
Als jij games wil spelen met alles open, en nog een degelijke fps overhouden, moet je hiervoor gaan.
Je zal hiermee wel geruime tijd mee verder kunnen.

En de gewone home premium is meer dan genoeg.

Tharionos

Legacy Member
jep

windows 7 vraagt maar 256 mb van je pc ( minimum ) , of je er nu 2 gb 8gb of 64 gb windows heeft er geen limiet op enkel je moederbord . Dus er is enkel een minimum het maximum is zoals gezegd moederbord afhankelijk .

het verschil met bv windows 7 ultimate is meer flashy stuff zover ik weet :p

( windows vista eiste rond de 1 gb )

het is echt bedoelt voor alledaagse pc's ook dus maak je zeker geen zorgen het geheuge is eerder belangrijker in de zin van games


wat je ook kan doen maar is maar een suggestie

een kaart kopen en de 2de een tijdje later aangezien je zeker met een momenteel toekomt

als dan het moment zou komen dat het tricky word spendeer je veel minder aan de 2de kaart en bespaar jezelf wat geld , is maar een suggestie


in ieder geval Game on ! en veel plezier ermee

tim521

Legacy Member
Nja ik ga ze toch alle2 al kopen want ik ken me eigen, dan heb ik geld over en dan doe ik het op aan prullen die alleen maar je geld verspillen :p
En nu heb ik het geld dus waarom niet,
Trouwens is dat moeilijk zo'n pc ineen steken? heb wel eens een paar onderdelen vervangen maar nog nooit zelf een gebouwd? en cursussen zitten er voor mij niet op want ben over 1 maand 14 en das nog te jong voor cursussen :p

verreckie

Legacy Member
Home premium ondersteund tot 16Gb, geen probleem dus.
Maar waarom 16Gb aan geheugen? Bij een game pc kom je met 8Gb nog lang lang toe.
Meer dan 8Gb is pure geld verspilling.

tim521

Legacy Member
Ja dat weet ik maar soms heb ik wel 20 progs tegelijk open waaronder 4 games en dat lijkt me nogal veel want mijn pc nu heeft ook wat aantal rammetjes extra hoor xD

verreckie

Legacy Member
Straf dat je 4 games tegelijk kan spelen...

Open eens die '20' programma's en kijk eens in taakbeheer aan hoeveel geheugen je zit.

En begrijp ik je nu goed dat je zowel de home premium als de prof gaat kopen? :wtf:
Zal ik me bankrekening nr doorgeven, kun je me dat geld gewoon geven als je er vanaf wil...

tim521

Legacy Member
wedde dat ik 4 games tegelijk kan openen? ik heb toch niet gezegd welke games en de grote ervan enz ;) maar nee ik ga nu aleen de home premium kopen.

SpeedFreak.be

Legacy Member
4 games tegelijk open hebben staan .... zot je kunt toch er maar eentje tegelijk spelen. :doh:

SpeedFreak.be

Legacy Member
Ok mss bewijs, maar de zin er van ontgaat mij nog steeds. :p

verreckie

Legacy Member
Ik had het dan ook over spelen. (ik zie nog steeds het nut niet om 4 games tegelijk open te hebben staan, maar dat zal wel aan mij liggen).
Maar bon, je lijkt het toch allemaal te weten, dus waarom advies vragen?

Atlantis

Legacy Member
Toch wel extreem multitasking dat :crazy:
Met jouw budget en computergebruik is een eyefinity opstelling ideaal, dan kan je heel eenvoudig van het ene naar het andere programma overschakelen.
Zelf doe ik ook de zotste dingen met mijn PCs (heb er zelfs 2 naast elkaar gezet voor wanneer er 1 simulaties aan het draaien is), maar 4 games tegelijk open laten staan? Dat heb ik nog nooit gedaan :bow:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan