Archief - game pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

billekiller

Legacy Member
hallo,
ik zou mij een pc willen samenstellen van onder de 1000 euro dat de meeste huidige en graag ook toekomstige games op redelijk hoog kan spelen.

ik ken absoluut niets van deze onderdelen maar voor de case had ik een Cooler Master CM Storm Trooper in gedachte.
is dit een goede keuze?

en wat raden jullie aan voor er nog in te steken?

apart was ik ook nog op zoek naar een toetsenbord met led verlichting

Gurt11

Legacy Member
Die kast is werkelijk gigantisch :p (zie filmpjes op youtube, OC3D heeft een goede review)
Maar als dat je smaak en wens is, goeie keuze ;-) al ga je dingen zoals een verlengkabeltje voor je 8pin cpu kabel nodig hebben vermoed ik ^^

Voor de rest:

- i5 2500K
- Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 (moederbord)
- 4 of 8gb van het goedkoopste ddr3-1333 geheugen dat je kan vinden
- SSD misschien? Crucial M4 64gb voor je windows en belangrijkste programma's
- Samsung spinpoint f3 1TB als HDD of een met minder groot volume gezien de prijzen...


Bij Alternate.be samengesteld zit je dan aan 750 euro.
250 over voor een grafische kaart dus en eventueel een aparte cpu-koeler.

Je kan voor een 6870 gaan die prijs/kwaliteit gezien dik in orde zijn. Of wat meer uitgeven aan een 6950. Of heel wat meer aan een 7950. Deze laatste valt een 200 euro boven je budget, maar daarmee zit je wel gebeiteld :p
Als je tevreden bent met een 'gewone' full-hd resolutie van 1920x1080 en niet in élk spel ultra-giga-settings moet hebben of altijd boven de 60fps, dan zou ik het simpel houden en voor een 6870 gaan. Dan kan er nog een mooie cpu-koeler bij en degelijke randaparatuur ^^ (corsair K90: prachtig toetsenbord)

Binnen de eerstvolgende maanden komen er echter nieuwe grafische kaarten uit zoals de 7770, 7850 en 7870. Als je geduld hebt, loont het misschien de moeite hier op te wachten.

Hopelijk ben je al iets met deze info ^^

Tharionos

Legacy Member
mag ik u feleciteren op de goede keuze van de case

deze werd door coolermaster gemaakt met het gedacht van iedereen de kans te geven een mooie case te bezitten .


ik had em bijna zelf gekozen maar heb uiteindelijk voor een andere gegaan


niettemin een zeer mooie keuze !


voor het toetsenbord zou ik aanraden eens naar het merk razer te kijken

ik heb daar nu al menig van gekocht en zeer tevreden .

billekiller

Legacy Member
die corsair K90 is wel mooi maar ik vind de Razer Lycosa eigenlijk mooier en die is goedkoper

grafische kaart moet ik me al geen zorgen meer over maken, mag de 2de van de crossfire van men broer overkopen (6850 krijg ik voor 80€ dus is het budget zonder dit €920)

ook omdat het niet direct nu nodig is had iemand dat ik ken ook gezegt van even te wachten op een bepaalde nieuwe generatie van cpu's, is dat het waard of kan ik evenveel met die I5?

MrKend54l

Legacy Member
billekiller zei:
die corsair K90 is wel mooi maar ik vind de Razer Lycosa eigenlijk mooier en die is goedkoper

grafische kaart moet ik me al geen zorgen meer over maken, mag de 2de van de crossfire van men broer overkopen (6850 krijg ik voor 80€ dus is het budget zonder dit €920)

ook omdat het niet direct nu nodig is had iemand dat ik ken ook gezegt van even te wachten op een bepaalde nieuwe generatie van cpu's, is dat het waard of kan ik evenveel met die I5?

Nieuwe generatie is duurder en heeft betere interne GPU.
Maar je kan de benches bekijken en aan de hand daarvan je beslissing nemen.
Met een 2400-2500 i5 ben je wel niet gekloot

mdgf

Legacy Member
Corsair K90: Mechanisch (cherry red)
Razer Lycosa: Rubber Dome
Dat zijn twee keyboards die dus totaal niet in elkaars vaarwater zitten, maar bon.

Je kunt wachten op Ivy Bridge (mss 2e week april), en dan ook op NVIDIA's next gen, etc, en dan kun je bezig blijven.

Een 6850 vind ik persoonlijk wel wat aan de zwakke kant voor een "gaming" pc van 1000€, steek er dan sebiet 2?

billekiller

Legacy Member
de Razer BlackWidow is wel mechanisch en ongeveer zelfde prijsklasse
ik vind niet meteen of de Logitech Gaming Keyboard G11 een mechanisch toetsenbord is, vind ik ook wel mooi

is dat zo'n groot verschil tussen mechanisch en rubber dome?
ik weet dat mechanisch beter zou zijn maar 100 euro voor een keyboard vind ik voor wat ik ermee doe een beetje veel

phate_13

Legacy Member
Normaal zou ik ook zeggen, neem zeker een sterkere kaart dan de HD6850. Echter lijkt het mij wel interessant om deze gewoon te gebruiken, en oftewel iets minder uit te geven aan je pc in totaal. Oftewel te zorgen dat je binnen een paar maanden nog een beetje extra budget hebt. Op die manier kun je oftewel meer investeren in de rest, of heb je binnenkort dadelijk een nieuwere kaart.

Even snel alvast iets concreets :
Cooler Master CM Storm Trooper 130€
Mobo: Gigabyte z68x-ud3h ~120€
CPU: Intel Core I5 2500K ~210€
Cooler: Scythe Mugen 2 rev. B ~35€
MEM: 2x4GB DDR3 1333 ~40€
SSD : Samsung 830 Series 64GB ~110€
HDD: Samsung 1TB F3 ~130€
Voeding: XFX 650W Semi Modular XXX Edition ~90€
DVD: Dvd-schrijver ~20€

Totaal : 885 euro
GPU : 80€

Totaal : 965 euro

mdgf

Legacy Member
is dat zo'n groot verschil tussen mechanisch en rubber dome?
ik weet dat mechanisch beter zou zijn maar 100 euro voor een keyboard vind ik voor wat ik ermee doe een beetje veel
Als je niet op zoek bent naar een beter keyboard en/of op budget zit, dan zou ik daar niet sebiet geld gaan aan geven. Het belangrijkste is gewoon dat je geen 50€ of dergelijke gaat uitgeven aan een rubber dome, want het verschil tussen eentje van 5€ en eentje van 100€ is er niet qua toetsen, dus dan smijt je je geld nogal weg imo.
De G11 is niet mechanisch, dus daar geldt mijn standpunt van 5€.
Als je natuurlijk eerst voor de looks gaat en dan pas voor de portefeuille dan moet je zelf kiezen hé (das subjectief).

billekiller

Legacy Member
en de Razer BlackWidow?
die zou wel mechanisch zijn en vind ik acceptabele prijs?

Normaal zou ik ook zeggen, neem zeker een sterkere kaart dan de HD6850. Echter lijkt het mij wel interessant om deze gewoon te gebruiken, en oftewel iets minder uit te geven aan je pc in totaal. Oftewel te zorgen dat je binnen een paar maanden nog een beetje extra budget hebt. Op die manier kun je oftewel meer investeren in de rest, of heb je binnenkort dadelijk een nieuwere kaart.

Even snel alvast iets concreets :
Cooler Master CM Storm Trooper 130€
Mobo: Gigabyte z68x-ud3h ~120€
CPU: Intel Core I5 2500K ~210€
Cooler: Scythe Mugen 2 rev. B ~35€
MEM: 2x4GB DDR3 1333 ~40€
SSD : Samsung 830 Series 64GB ~110€
HDD: Samsung 1TB F3 ~130€
Voeding: XFX 650W Semi Modular XXX Edition ~90€
DVD: Dvd-schrijver ~20€

Totaal : 885 euro
GPU : 80€

Totaal : 965 euro

bedankt,
ik ga inderdaat even de kaart van mijn broer gebruiken tot ik dan ineens een kaart van 200 euro ga kopen, kwestie van de kosten een beetje te spreiden.

nu een ongelofelijke noobvraag waarschijnlijk
wat is GPU?

Tharionos

Legacy Member
graphical processing unit :)

eigelijk het processortje dat op de circuit board van de kaart zit


their are no stupid questions only stupid anserws :)

mdgf

Legacy Member
Ja, als men over de GPU praat dan heeft men het over de grafische kaart (alhoewel het dus eigenlijk enkel de chips is).

en de Razer BlackWidow?
die zou wel mechanisch zijn en vind ik acceptabele prijs?
Ik heb zelf de black widow en das zeker plezant om op te typen, maar of je daar extra geld aan wil geven moet je zelf weten. Blauwe cherries hebben ook de reputatie van niet aangenaam te zijn om op te gamen (button bashing) en zijn verdomd luid.

billekiller

Legacy Member
mdgf zei:
Ja, als men over de GPU praat dan heeft men het over de grafische kaart (alhoewel het dus eigenlijk enkel de chips is).


Ik heb zelf de black widow en das zeker plezant om op te typen, maar of je daar extra geld aan wil geven moet je zelf weten. Blauwe cherries hebben ook de reputatie van niet aangenaam te zijn om op te gamen (button bashing) en zijn verdomd luid.

dus af te raden als het voornamelijk is om te gamen?

mdgf

Legacy Member
Goh niet persé (ik game zelf wel niet), het is gewoon wat awkward als je meerdere keren na elkaar dezelfde toets wilt indrukken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan