Archief - Game pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

tim521

Legacy Member
Beste,
Ik zoek een samenstelling van een game pc met een max budget van 600 maar als het echt moet 650 maar inc btw liefst.
Harde schijf en cd/dvd-rom heb ik nog.
En liefst wil ik een ssd erbij maar dat moet niet.
Ik wil games zoals bf3 en mw3 op high of ultra kunnen spelen.

tim521

Legacy Member
maar ik zou toch liever iets hebben met intel i5 2500k, en een moederbord waar ik eventueel 2 grafische kaarten in kan doen dus als ik later nog een extra erwil bijsteken.

Yank

Legacy Member
Dus ge wilt gewoon een pc van 800-900 euro voor 600-650 euro?

phate_13

Legacy Member
Precies wel ja, als je hier Game pc Best Buy Guide | 4tech de HDD en DVD-schrijver uit haalt, dan betaal je nog 915 euro. Met HD6870 ipv HD6950 : 840 euro. Zonder SSD : 730 euro.

Lijkt me dat Yank gelijk heeft. :)

tim521

Legacy Member
En wat denk je van deze samenstelling:
Case: antec solo 2 case of eventueel een NZXT Source 210 Elite (de antec solo II heb ik nog)
Voeding: XFX PRO550W Core Edition €64.90
Geheugen: Corsair 8 GB DDR3-1333 Kit €52.90
Cpu: Intel Core i5-2500K €209.90
Moederbord: GIGABYTE GA-Z68MX-UD2H-B3 €144.90
Videokaart: ASUS ENGTX560 DCII TOP/2DI €209.90
In totaal €682.5
Is dit een goede samenstelling voor games zoals mw3/bf3 op high/ultra te spelen met een resolutie van een 19 inch scherm of 17.3?
En is de videokaart goed?

tim521

Legacy Member
meestal deze denk ik:
1024*768 (heel soms)
maar meestal nogmeer.

BestGamer

Legacy Member
dat is vga op die pixels haal je zeker ultra. ik zou zeker eerst een tegoei scherm kopen.

tim521

Legacy Member
Lol? alles samen kost ongeveer €650 maar is dit een goede setup?

@bestgamer m'n scherm is pas nieuw en hij is perfect, heb de samsung syncmaster 943nw, €200 gekost dus denk wel dat die goed is :p

phate_13

Legacy Member
Prijzen per onderdeel. Of ik kan je niet helpen.

En als je dat scherm echt pas nieuw hebt gekocht, ben je serieus in het zak gezet. Je betaalde dan de prijs van 5 jaar geleden. Tegenwoordig heb je al een duizend keer beter scherm voor dat geld.

mdgf

Legacy Member
We weten het ondertussen wel...
1440x900 is nu niet echt super, dus op termijn (full hd is toch echt wel al een hele tijd vlotjes de standaard) zul je wel een nieuw scherm willen ook wss, maar als je dermee kunt leven dan doe je maar (natuurlijk is het zonde om zware hardware aan een minderwaardig scherm te hangen).

Maar zet dus aub eens de prijzen bij die onderdelen, want zo kunnen wij niet oordelen hé, de 560ti is wss niet interessant, afhankelijk van de prijs, idem voor het geheugen.
Het mobo is nogal minimalistisch en die PSU mossel noch vis (overkill voor single card, heel nipt voor dual card)

Fedcup

Legacy Member
mdgf zei:
Het mobo is nogal minimalistisch en die PSU mossel noch vis (overkill voor single card, heel nipt voor dual card)

Waarom vind je mobo niet goed? Ik dacht juist dat een GIGABYTE GA-Z68MX-UD2H-B3 zoveel wordt aangeraden. Voor welk mobo zou jij gaan dan?

phate_13

Legacy Member
Het is het Gigabyte Z68X-UD3h-B3 moederbord dat veel wordt aangeraden, niet het model hierboven. (Neem dus dit mobo.)

Daarnaast zou ik qua GPU eerder kijken naar de HD6870. Weinig trager, wel veel goedkoper.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan