Archief - game pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bloob

Legacy Member
Ik ben een game pc aan het samenstellen voor mijn broer, ik volg hardware al enkele jaren niet meer dus ken er niet zoveel meer van af. Heb hier al wat rondgekeken op het forum om wat inspiratie op te doen maar verbeteringen zijn altijd welkom!
Budget zal rond de €1000 liggen (maar moet natuurlijk niet zo duur zijn..)
Kan iemand eens kijken of dit een goeie config is:

ASRock P67 Pro3 SE iP67 €78.50
Intel Core i5 2500 3.30GHz 6MB Box €179.90
Corsair 2x4GB, DDR3, PC10666, CL9, Dominator €95.50
Club3D Videokaart PCI-e Radeon HD6950 2GB DVI/HDMI/2xDP €246.50
Corsair Voeding Gaming Series GS700 700W €82.50
Antec Big Tower Nine Hundred ATX No PSU, Window €84.90

Totaal: €767.80 prijzen van 4launch.nl

Keyboard scherm enz. heeft hij nog en is dus niet nodig.
HDD word voorlopig uit zijn oude pc gebruikt door de dure prijzen op het moment..

Alvast bedankt!

FlameDB

Legacy Member
niet slecht, enkel zou ik een beter mobo nemen zodat je broer toch kan crossfiren later wanneer 6950's voor een prikje de deur uitgaan en de 2500k nemen met een cpu koeler (heb je al voor 30 euro) zodat deze in de toekomst (heel eenvoudig!) kan overclockt worden om weer mee te zijn met de rest.

Ook het ram kan een stuk goedkoper. Eventueel kan er een 64gb ssd vanaf? Is toch de moeite vind ik persoonlijk

Bloob

Legacy Member
Is dit ram dan een betere keuze: 4Launch Shop ?

En welk mobo kunnen jullie me aanraden, vooral van mobo's ken ik bitter weinig en weet ik totaal niet wat te kiezen.

En als CPU koeler de scythe mugen 3, goeie keuze of beter toch iets anders?
64gb sdd zal ik eens vragen aan hem of hij dat wilt hebben.
Alvast bedankt voor de hulp ;)

Twinturbo

Legacy Member
Hangt ervan af, wilt hij later een 2de 6950 in crossfire steken? Dan ben je het beste af met een 8x/8x moederbord.

Bloob

Legacy Member
Imo denk ik niet dat hij gaat beginnen met crossfire aangezien hij nogal een leek is op computer vlak.
Hij wilt vooral een pctje dat de games van tegenwoordig (bf 3 / skyrim enz) goed kan draaien. Net zoals ik denk dat overclocken ook totaal niet aan hem besteed is, dus twijfel een beetje of die CPU koeler wel echt nodig is voor hem.

Ook was ik net eens op power4pc website aan het zien en zag deze desktop samengesteld staan:
http://www.power4pc.be/webshop/desktops/oem_power4pc_advanced_gaming_pc_p4pagpc11.html

Als ik wat naar die specs kijk komt dat overeen met wat ik samengesteld heb (buiten 4gb ram minder, maar dat is rap bijgestoken) voor ongeveer dezelfde prijs, waar dan ook een hdd al bijzit.

Of toch beter zelf samenstellen?

MrBungle

Legacy Member
Ik zou toch een HD 6950 nemen van Asus, sapphire, XFX.. die zijn AMD certified graphics cards. Bij de sapphire dirt 3 krijg je zelfs een doos vol aansluitingsgerief(en een spel) erbij :)

Twinturbo

Legacy Member
Onderdelen zijn goed, BEHALVE en eigenlijk het belangrijkste de voeding.

Bloob

Legacy Member
morgen dan eens bellen en vragen of hij die PC met een goede merkvoeding kan leveren, zou perfect zijn, en tongeren is niet al te ver voor mij.

Twinturbo

Legacy Member
Inderdaad, vraag eens of ze er eventueel een Corsair CX 500W in kunnen steken. Zou amper duurder mogen zijn. Of eventueel die Antec EA 500W. Beide zullen meer als voldoende zijn.

Bloob

Legacy Member
Ondertussen mailtje gestuurd aangezien er op hun website staat dat ze niet via de telefoon te bereiken zijn, alvast bedankt voor de tips hier!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan