Archief - Game Pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

k1d

Legacy Member
Hallo,

Ik heb vrijdag een nieuwe game pc gekocht..
Helaas is deze mij al 3x compleet uitgevallen..
1ste x teruggebracht en is de voeding vervangen..
En nu moeten we weer terug helemaal naar amersfoort..
Maar krijgen nu een compleet nieuw systeem.. met een extra fan van voren
Alleen nu viel mij de fps erg tegen.

Ik speel games als
call of duty series. (2,4, enz..)
Battlefield
Race games

eigenlijk veel games... En wil straks ook nieuwe games kunnen spelen..
Dit is de computer

Inhoud PC (uit voorraad leverbaar):
-CPU: AMD Phenom2 X6-1100T 3.3ghz Sixcore (64bit en 32Bit)
-Optical: Samsung Dual Layer DVD brander 22x RAM
-Grafisch: ATI-Radeon HD6970-2048Mb HDMI DVI Tripple screen
-Voeding: Krachtige Ultra Stille 14cm 850W Realpower voeding
-Kast: Coolermaster Elite ATX Midi tower.
-HDD: SATA3-600 1TB (1000Gb) SEA GATE 7200rpm
-Geheugen: Corsair XMS3 16gb DDR3-1600Mhz met koelplaten (dual channel)
-Moederbord: Asus AM3+ Full-ATX M5A97 Pro USB3 Crossfire met:
-8x USB 2.0 (2x USB2.0 front met audio (hoofdtelefoon & microfoon) front.
-2port USB3 Superspeed, 2X E-Sata, Gbit 10/100/1000 Lan netwerk
-8.1 Digital Sound HDaudio (6x 3.5mm jack aansluiting en Toslink digitaal)
-2x PCI, 2x PCI-I 2.0, 2x PCiE 16x 2.0, 6x Sata300 (raid), 1x E-Sata
-Afmeting behuizing: b18.8 cm x d42.8 cm x h48.4 cm
-1 jaar garantie

Is dit een goede setup of niet?
Ik had op blackops maar een fps van 90.. als die in gevecht was.. En voor een computer van 900 euro mag dat toch niet kunnen?

Ik hoop van jullie te horen
En mischien kan iemand mij helpen een setup in elkaar te zetten voor +/- 800 euro. (900 met windows 7)

phantomtwister

Legacy Member
't zou inderdaad niet mogen, maar het is altijd wel mogelijk dat er iets van hardware niet goed werkt. 'k Heb wel bedenkingen met je hoeveelheid ram, keuze voor AMD en met de garantie (1 jaar).

verreckie

Legacy Member
Azerty

Hiermee kun je overclocken en heb je de mogelijkheid om later crossfire (2de grafische kaart) te doen.

Indien je niet gaat overclocken, vervang dan de i5 2500k door een i5 2400, en laat de mugen 2 vallen.

Case is natuurlijk ook persoonlijke keuze.

azertyalex

Legacy Member
verreckie zei:
Azerty

Hiermee kun je overclocken en heb je de mogelijkheid om later crossfire (2de grafische kaart) te doen.

Indien je niet gaat overclocken, vervang dan de i5 2500k door een i5 2400, en laat de mugen 2 vallen.

Case is natuurlijk ook persoonlijke keuze.
Hij zal wel geen nieuwe computer kopen he

k1d

Legacy Member
Ja miss koop ik wel een nieuwe computer maar ik weet niet waar verreckie i5 2500k ziet staan.
Ik kan de computer namelijk nog terugbrengen met geld terug krijgen ;)

En is deze videokaart wel goed genoeg?

Of is er iemand die wel een goede setup heeft waar je bf en black ops op hoge instellingen kunt spelen met 250 fps?

vandaar de vraag :)

of iemand een goed systeem (alleen kast) inelkaar voor mij kan zetten.. waar ik grote games op kan spelen en ook voor in de toekomst

TrsH

Legacy Member
waarom zou je in godsnaam 250 fps willen, je weet toch dat alles boven de 60 fps niet meer waarneembaar is voor het menselijk oog.

laurievl

Legacy Member
ja wasdanu :') 90fps is weinig terwijl de vsync hem op 60fps max zet .. waarom zou je nu meer dan 90fps willen en dan nog wel 250fps :s das lijk met ne GTX580 tetris spelen om toch maar genoeg fps te krijgen

verreckie

Legacy Member
Mocht ik van jou zijn doe ik die pc direct terug.
16Gb aan ram?! Een kaart die zijn geld niet waard is.

En als je per se 250fps :s wilt halen (voor zover dat mogelijk is, geen idee van), kan ik je al vertellen dat je niet gaat toekomen met €800

MrKend54l

Legacy Member
250 fps xD dan vervest hij 4keer hetzelfde beeld :P komaan man xD
90fps is toch perfect? Vele hier halen dat niet hoor.

k1d

Legacy Member
dat 250 fps zit in me hoofd !!

Maar speel al zolang games.. en je merkt echt of je met 90 speelt of met 250..
Met 250 loop je veel sneller. (alles gaat vlotter)

Maar ik lees dat ik de pc terug moet doen? verreckie?
Zou jij mij een betere pc kunnen aanraden voor dat geld? 800 eu zonder windows 7?
Waar ik goed op kan gamen? Nieuwe games ook?

verreckie

Legacy Member
Moet jij weten natuurlijk als je die wil houden of niet.
Die pc zie ik in me eerste post voorstelde is een meer dan deftige pc, kun je perfect nieuwe games mee draaien.
Maar zolang jij met die 250fps blijft zitten, zul je nergens een pc vinden die dat haalt voor €800. Met een beetje geluk kom je juist toe met €800 voor enkel je videokaarten. :p

TrsH

Legacy Member
k1d zei:
dat 250 fps zit in me hoofd !!

Maar speel al zolang games.. en je merkt echt of je met 90 speelt of met 250..
Met 250 loop je veel sneller. (alles gaat vlotter)

dus JIJ ziet het verschil tussen 60 foto's per seconde en 90 foto's per seconde....


dan heb jij waarschijnlijk van die speciale ultra high end ogen die gestuurd worden door een gigantisch brein waarschijnlijk gefeuled met speed en lsd met een klein scheutje aceton erin.

zeveraar...

hf met het zoeken naar een systeem die jou die FPS kan geven in BF3 voor 900 pleuro.


PS: wist je zelfs dat alles boven de 60fps door 90% van de monitors genegeerd wordt?

hier wat leesvoer voor u, tis wel geen 250fps maar tzal denkek wel lukken.
Frame rate - Wikipedia, the free encyclopedia

mdgf

Legacy Member
250fps op een 60Hz (max 60fps), of heel misschien een 120Hz scherm, makes sense...

Ja, je kunt wel zeggen ik wil meer dan 60fps om eventuele framedrops tegen te houden, maar met 250fps in-game ga je nog altijd maar 60fps krijgen hé (want je scherm kan niet meer tonen).

En ja een phenom II x6 1100T is niks meer waard voor games sinds sandy bridge hier is. Verder is 16GB RAM 100% weggesmeten geld, 4GB is genoeg.
Een 6950 is veel beter prijs/kwaliteit.
Er zit geen SSD in. En dan enkel een trage hdd.
De voeding is maar heel matig, investeer in kwaliteit.

Zeer slechte setup dus. (tenzij die ergens iets van 700€ of minder gekost heeft)

MrKend54l

Legacy Member
250 fps xD
Wss gamed hij nog op een CRT omdat hij denkt dat die sneller ververst xD
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan