Archief - Game pc van 4 jaar oud, wat upgraden?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Lorim

Legacy Member
4 jaar geleden gekocht, niet het beste van het beste maar zeker niet slecht. Wat zou ik nu best upgraden? Of beter investeren in een nieuw systeem? Destijds had ik me er helemaal in "gespecialiseerd", maar nu weet ik er echt niets meer van. Battlefield 3 moet zo vlot mogelijk draaien. Heb nu ff geen tijd/zin om mezelf te updaten, dus kan toch al hier wat eerste informatie vergaren :).

Belangrijkste onderdelen:



Antec Sonata III 500W
Gigabyte GA-P35-DS3 socket 775
Intel Core™2 QuadCore Processor Q6600 8MB Box G0 socket 775
Samsung 320Gb T166 7200rpm 16mb SATAII
2x Apacer 2Gb DDRII PC6400 CL5.0
BFG 8800GTS 640mb DDR3 OC Edition PCI-express

Die GPU paste nog maar nét in de case omdat ik ook nog een frontfan had geplaatst, ik weet dus niet of die case nog bruikbaar is? Budget maakt niet veel uit.


Alvast bedankt!!

R3L4X

Legacy Member
Ik zou persoonlijk een lichte OC doen op je CPU en een AMD 6850 steken.

AMD 6850 +-140 euro
Scythe Mugen II +-40 euro
= 180 euro.

Normaal zou je je Q6600 tot een 3 Ghz stabiel moeten kunnen krijgen.
Heb ook eens de grootte van je kaart opgezocht, die 8800 is 28.8 cm lang, die 6850 is er 'maar' 23 lang.

Lorim

Legacy Member
Thnx m8, +1 :)

Al een goed begin, nog suggesties zijn altijd welkom.

Die Scythe is iets dat ik altijd al ging bijhalen, maar is er nooit van gekomen.

Titanium X

Legacy Member
misschien zelfs eerder voor een 6870/6950 van ati gaan als je BF3 toch behoorlijk wil kunnen draaien...

En zoals sakke zei die cpu wat overclocken dan kan die nog wel eventjes mee.
Ram is nog goed

Zeg eens op welke resolutie je gamed en wat je budget is dat je zou willen uitgeven.

Lorim

Legacy Member
Meestal zet ik mijn resolutie lager, hoewel ik graag op 1680x1050 game is dat altijd al onmogelijk geweest voor FPS games. Ik stoorde met niet zo aan de framedrops in Anno 1404 en dergelijke.

Ik had als budget een volledig nieuwe pc in gedachten tot iemand me zei dat ik eigenlijk gewoon moest upgraden. Rond de 500 euro gok ik er nog aan uit te geven, max? Evt dus nog met wat nieuwe randapparatuur.

Titanium X

Legacy Member
dan zou ik gewoon je grafische kaart upgraden naar een ati 6950.

Eventueel nog een Q9550 2de hands op de kop tikken en die kan je makkelijk overclocken naar 3.4 / 3.6 Ghz. en dan je Q6600 verkopen dan kost het je niet zo veel.

Of als je dat te veel moeite vind voorlopig je Q6600 wat overclocken met een cpu koeler.

En dan zou je bf3 als het fantsoenlijk geprogrammeerd is toch ongeveer op max moeten kunnen draaien op 1680x1050.

Lorim

Legacy Member
Merci, toch een pak van mijn hart dat ik niet een heel nieuw systeem moet kopen. Heb destijds nog geprobeerd om echt te investeren in iets dat meerdere jaren had moeten meegaan.

Die Q9550 kopen lijkt me nog niet zo'n slecht idee hoor, als ik toch het budget voorzien had moet dat er nog af kunnen.

TrsH

Legacy Member
gewoon een 6950 erin en die Q6600 wat overklokken en de bottleneck zal weinig tot niets zijn 1920 - 1200res.

Lorim

Legacy Member
Ik ga mss toch nog kijken voor die Q9550, anders koop ik sowieso een Scythe Mugen 2 en OC ik mijn CPU.

R3L4X

Legacy Member
Die Q9550 gaat duurder uitkomen, gewoon een cooler en je haalt de stock snelheid van die 9550 zo.

Titanium X

Legacy Member
tuurlijk gaat dat duurder uitkomen maar als je een 2dehands Q9550 koopt en jouw Q6600 verkoopt dan kost het je niet zo veel en heb je toch al wat prestatiewinst hoor...

crossfader

Legacy Member
Q6600 kan perfect mee met een deftige OC, andere processor is niet de moeite imo.

Caracalla

Legacy Member
Van de officiële site voor de bèta:

Minimum System Requirements
OS: WINDOWS VISTA (SERVICE PACK 2) 32-BIT
PROCESSOR: 2 GHZ DUAL CORE (CORE 2 DUO 2.4 GHZ OR ATHLON X2 2.7 GHZ)
MEMORY: 2 GB
HARD DRIVE: 20 GB
GRAPHICS CARD (AMD): DIRECTX 10.1 COMPATIBLE WITH 512 MB RAM (ATI RADEON 3000, 4000, 5000 OR 6000 SERIES, WITH ATI RADEON 3870 OR HIGHER PERFORMANCE)
GRAPHICS CARD (NVIDIA): DIRECTX 10.0 COMPATIBLE WITH 512 MB RAM (NVIDIA GEFORCE 8, 9, 200, 300, 400 OR 500 SERIES WITH NVIDIA GEFORCE 8800 GT OR HIGHER PERFORMANCE)
SOUND CARD: DIRECTX COMPATIBLE
KEYBOARD AND MOUSE
DVD ROM DRIVE

Recommended System Requirements
OS: WINDOWS 7 64-BIT
PROCESSOR: QUAD-CORE CPU
MEMORY: 4 GB
HARD DRIVE: 20 GB
GRAPHICS CARD: DIRECTX 11 COMPATIBLE WITH 1024 MB RAM (NVIDIA GEFORCE GTX 560 OR ATI RADEON 6950)
SOUND CARD: DIRECTX COMPATIBLE
KEYBOARD AND MOUSE
DVD ROM DRIVE


Dus ik zou toch zeker opteren voor een 6950 2 gig.
En je CPU gaat de grootste bottleneck zijn, gezien BF een héél cpu intensieve game is.
Maar je kan dus inderdaad eerst proberen met een overclock, zien wat het geeft i.c.m. een 6950.
Ergens had ik ook deze requirements gezien en stond er bij recommended "core i5 quadcore".

Belangrijkste is dat je wel al een quadcore hebt.

Lorim

Legacy Member
Dacht wel dat mijn CPU een bottleneck zou vormen, maar we zullen zien hoe het zal verlopen. Thnx voor de hulp allemaal!

Witte8

Legacy Member
Lorim zei:
Dacht wel dat mijn CPU een bottleneck zou vormen, maar we zullen zien hoe het zal verlopen. Thnx voor de hulp allemaal!


Wacht toch de benchmarks af vooraleer hier conclusies uit te trekken.

Er staat bij recommende "quad core" niet welke generatie en al zeker niet op welke kloksnelheid...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan