Archief - Game pc samenstellen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

T€RM!N4T0R

Legacy Member
sheep zei:
maar euh... een versterker aansluiten op een soundkaart?? daar win je imo helemaal niets bij
met een degelijke versterker hoor je geen verschil tussen onboard en soundkaart
Toch wel zu.
Towlie zei:
Ok ik woon in plopsaland, Biggetjesstraat nr 1337
Ah, oké, das dan vlakbij me lief. Perfecte dag dus, eerst neuken, dan gamen. :unsure:

dj insulin

Legacy Member
Davion zei:
@dj insulin:
- AMD A64 X2 5000+ bestaat nog niet.
- Op AnandTech heeft eens een vergelijking tss PC3200 en PC4000 RAM gestaan, het verschil was zeer klein (net als DC bij een A64) dus is het dom om daar zoveel geld extra aan uit te geven.
je hebt gelijk, een 5000+ bestaat nog niet, maar een 4400+ is zeker niet sterk genoeg. aangezien hij de unlocked multi van de FX toch niet gaat gebruiken, is het best dat we hem een 4800+ voorschotelen, ook al is die nog zo duur.
wat betreft pc4000: de cpu IS de bottleneck, dus moeten we zien dat alle delen rondom de cpu de cpu zo weinig mogelijk vertragen. value geheugen lijkt mij dan geen goed idee. tell me if i'm wrong ;)

T€RM!N4T0R

Legacy Member
e-jector zei:
Idd e,
Kzitn jammer genoeg (voorlopig) zelf nog met onboard sound ma 't valt nog mee ivm me vorig mobo.
Ma ak m'n versterker echt luid zetn dan hoor ik hier toch wel massas onzuivere geluidjes uitkomen zu. Shouldn't happen. :(

Achja, binnekort mss es ne x-fi kopen fzo, dno wat eerst, ne actieve sub of soundcard, weet nie wat me et meest zou bekoren. :woohoo: Eerst centjes verdienen, ma omwille van me gekneusde rechter (blame the weekend :sop: ) kost ik nie gaan werken :(

Simon Meskens

Legacy Member
Koop de platinum dan e, ik vind die frontside plaatjes veel cooler dan die idiote external sound hubs...

Zazzoo

Legacy Member
als hij een game pc wil, is het dan niet beter om een fx57 processor te kiezen ipv die dual core, die nog géén nut heeft voor games???

lijkt mij toch het meest logische of ben ik zo mis?

n0sTRa

Legacy Member
Silverstone Temjin SST-TJ04 Black + Side Panel
€ 123.00 x1 = € 123.00

Yesico Fanless 550W TMS2
€ 199.00 x1 = € 199.00

LANPARTY RDX200 CF-DR Crossfire
€ 207.00 x1 = € 207.00

AMD Athlon 64 X2 4400+ Processor S939
€ 559.00 x 1= € 559.00

G-Skill PC3200 2.5-3-3-6 2x1024MB NS
€ 189.00 x1 = € 189.00

SAPPHIRE ATI X1800 XT 512GDDR3 PCI-E TVOUT DVI RETAIL
€ 529.00 x 2= € 1,058.00

WD Raptor SATA 150GB WD1500ADFD, 10K 16MB CACHE 5.2MS
€ 293.00 x 1= € 293.00

WD 320GB 7200RPM S-150 8MB WD3200JD
€ 151.00 x 1= € 151.00

Sound blaster X-Fi Fatal1ty FPS
€ 222.00 x 1= € 222.00

Creative Megaworks THX 550
€ 286.00 x 1= € 286.00

Logitech® Cordless Desktop® MX™ 5000 Laser AZERTY
€ 144.00 x1 = € 144.00

Samsung SyncMaster 930BF 19'' 4Ms
€ 410.00 x 1= € 410.00

TOTAAL BTW INCL.: € 3,841.00

dit heb ik samengesteld, past binnen uw budget en is monster pc ;)

dj insulin

Legacy Member
die voeding gaat da ni houden. 550W is veel te weinig:
Amperage to +12Volt-1 max. 18A
Amperage to +12Volt-2 max. 16A
pakt de silverstone st65zf. ze is niet zo stil als de yestico, maar ge gaat geen voedingsproblemen hebben + ze is goedkoper.
bovendien heb je 2 gewone x1800XT's gepakt, 1 ervan moet een CF edition kaart zijn.
once again, de kaarten zullen gebottlenecked worden door de cpu. 1280x1024 is niet direct een hoge resolutie, en 2 X1800XT's hebben meer kracht dan een X1900XTX. volgens de poll moet een fx 60 op 2.9 ghz draaien om de x1900XTX niet te bottlenecken. zo veel geld aan uw graka geven heeft geen zin als ge niet met een toledo boven de 3 ghz werkt

devil

Legacy Member
deze heb ik samen gesteld bij TONES

ANTEC PLUSVIEW II ZONDER VOEDING
€ 80,90

ASUS A8N32 SLI DELUXE
€ 201,10

OCZ PLATINUM 2048MB EL PLATINUM DDR PC-3200 DUAL 2X1024
€ 335,00

POINT OF VIEW GEFORCE 7800GTX 512MB
€ 704,00

AMD 4800+ X2 DUAL-CORE PROCESSOR
€ 678,80

2* WESTERN DIGITAL 250GB-KS 16MB SATA300 7200RPM
€ 246,00

LOGITECH 967599-0100 G15 GAMING KEYBOARD QWERTY
€ 74,90

LOGITECH G5 GAMING MOUSE
€ 62,70

ANTEC TRUEPOWER II 550WATT
€ 110,50

PLEXTOR DVD-RW ZWART 16X8X16 PX-750A RETAIL
€ 73,50

BENQ FP71GX BLACK AND SILVER 17INCH LCD 4MS GTG
€ 292,90

LOGITECH Z5500 500W SURROUND SPEAKER SET
€ 313,00

CREATIVE SOUND BLASTER X-FI FATALITY
€ 219,40

Dit kost alles € 3392,70

dj insulin

Legacy Member
Silverstone Temjin SST-TJ04 Black + Side Panel
SIlverstone ST65ZF 650W
ASUS A8R-MVP (ook crossfire, hij oc't niet dus een DFI is niet nodig)
AMD Athlon 64 X2 4800+ Processor S939
G-Skill PC3200 2.5-3-3-6 2x1024MB NS
SAPPHIRE ATI X1900 XTX 512GDDR3 PCI-E TVOUT DVI RETAIL
(1 is genoeg, je kan later nog naar CF gaan)
WD Raptor SATA 150GB WD1500ADFD, 10K 16MB CACHE 5.2MS
WD 320GB 7200RPM S-150 8MB WD3200JD
Sound blaster X-Fi Fatal1ty FPS
Creative Megaworks THX 550
Logitech® Cordless Desktop® MX™ 5000 Laser AZERTY
Samsung SyncMaster 930BF 19'' 4Ms

dit lijkt me een betere opstelling ...

n0sTRa

Legacy Member
dj insulin zei:
Silverstone Temjin SST-TJ04 Black + Side Panel
SIlverstone ST65ZF 650W
ASUS A8R-MVP (ook crossfire, hij oc't niet dus een DFI is niet nodig)
AMD Athlon 64 X2 4800+ Processor S939
G-Skill PC3200 2.5-3-3-6 2x1024MB NS
SAPPHIRE ATI X1900 XTX 512GDDR3 PCI-E TVOUT DVI RETAIL
(1 is genoeg, je kan later nog naar CF gaan)
WD Raptor SATA 150GB WD1500ADFD, 10K 16MB CACHE 5.2MS
WD 320GB 7200RPM S-150 8MB WD3200JD
Sound blaster X-Fi Fatal1ty FPS
Creative Megaworks THX 550
Logitech® Cordless Desktop® MX™ 5000 Laser AZERTY
Samsung SyncMaster 930BF 19'' 4Ms

dit lijkt me een betere opstelling ...

sluit ik me mee aan :niceone:

T€RM!N4T0R

Legacy Member
En wrm nu geen systeem kopen van pakweg 1800 - 2000 euro en dan over 2 jaar nog een systeem voor ongeveer hetzelfde budget? Ga je imo meer plezier aan hebben zu.

Design is ook niet alles van die Altec zenne
Tis ma wa je verkiest zu, design of deftigere sound.

n0sTRa

Legacy Member
T€RM!N4T0R zei:
En wrm nu geen systeem kopen van pakweg 1800 - 2000 euro en dan over 2 jaar nog een systeem voor ongeveer hetzelfde budget? Ga je imo meer plezier aan hebben zu.

Tis ma wa je verkiest zu, design of deftigere sound.

binnen 2 jaar kan je dan een upgrade doen inplaats van terug alles nieuw :)

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Nja, komt ongeveer op 't zelfde neer e. Is ook allemaal afhankelijk van hoezeer de hardware zal veranderd zijn tegen dan.
Soms ist beter ne nieuwe PC te kopen dan em te upgraden.

n0sTRa

Legacy Member
T€RM!N4T0R zei:
Nja, komt ongeveer op 't zelfde neer e. Is ook allemaal afhankelijk van hoezeer de hardware zal veranderd zijn tegen dan.
Soms ist beter ne nieuwe PC te kopen dan em te upgraden.

mja maar als ge het u financieel kan permiteren zou ik het niet laten om een mooi bedrag te spenderen.

dawN_-

Legacy Member
dj insulin zei:
Davions setup lijkt me perfect, alleen zou ik de cpu wel wat zwaarder nemen. 2 6800 gt's tegen een x2 4400+ is nipt voor die cpu, met een sli GTX is dat niet te doen, ik zou gaan voor de x2 5000+.
IK stel me ook vragen bij het ram: de x2 heeft een ddr 500 controller. het zou beter zijn om die te gebruiken. neem de Geil HZ of de ocz platinum pc4000 2 gb kits, die zullen zeker niet slecht zijn.
qua scherm: waar moet het voor dienen? want we kunnen je een heel groot 2048x1536 scherm aanraden dat je kaarten dan weer niet kunnen trekken enzo ... .

mijn cpu is nog ni nipt op 2.4Ghz dus wrm jouw DC 4400+ ?
lol
:)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan