Archief - Game PC & monitor +-€1250

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

revelcell

Legacy Member
Aangezien het al enkele jaren geleden is dat mijn gaming-rig werd geupgrade, ben ik eindelijk aan iets nieuws toe. De keuze tussen een nieuw systeem of tweedehands ben ik nog niet volledig uit.

Omdat ik geen totale pc-expert ben, vraag ik graag jullie mening over volgende setup:

Power4Pc

Zijn hier nog dingen die veranderd zouden kunnen worden? Andere monitor/SSD/etc...?

Naar de toekomst toe zou ik een extra kaart in crossfire te steken om zo te upgraden.

Ik dank jullie alvast al vriendelijk voor de hulp.

phate_13

Legacy Member
Wat is je huidge pc?
Neem sowieso een andere ssd. Agility reeks is brol, zeker de 64GB varianten.
Persoonlijk zou ik ook eerder voor het Dell U2312HM scherm gaan.

revelcell

Legacy Member
Huidige systeem:
Intel 2 duo core e6850@3ghz (OC naar 3.6)
2GB RAM
HDD 750GB
8800GT

Niet echt geschikt om nog veel te upgraden, naar mijn mening? Harde schijf zal ik wel nog herbruiken. Welke SSD zou je dan wel aanraden? Monitor bekijk ik even. Alvast bedankt!

phate_13

Legacy Member
En qua case/voeding/dvd-schrijver in je huidige systeem? Dat zijn dingen die vaak ook te hergebruiken zijn.

Zoals ik in een andere topic zei qua ssd's:
Betrouwbare ssd's, per "categorie":
(Prijs/)prestatie: Crucial M4, Samsung 830 series, ...
Prijs: Intel 320 series, Kingston V+100, ...
Prestatie: Intel 510 series, Plextor M2P, ...

Ik zou dus voor een Crucial of Samsung kijken.

revelcell

Legacy Member
phate_13 zei:
En qua case/voeding/dvd-schrijver in je huidige systeem? Dat zijn dingen die vaak ook te hergebruiken zijn.

Ik zou misschien mijn systeem nog behouden als "gezincomputer" zeg maar (of verkopen).

Blijkbaar komen er binnenkort de eerste HD7xxx kaarten uit. Zou hier een kaart tussenzitten die meer "bang for buck" geeft, of is het niet de moeite om hier nog enkele dagen/weken op te wachten?

De reviews voor het scherm zien er inderdaad goed uit. Voor de SSD neig ik meer naar de samsung.

Heb me wel net gerealiseerd dat er geen CPU cooler bijzit. Wat denken jullie hier van Mugen 3? Of andere voorstellen, altijd welkom uiteraard.

phate_13

Legacy Member
Wellicht komen er wel interessantere HD7xxx kaartjes uit ja. Al moet je daar wel voor wachten tot eind februari.

(Gewoon uit interesse overigens : Waarom neig je meer naar de Samsung? :) )

revelcell

Legacy Member
phate_13 zei:
(Gewoon uit interesse overigens : Waarom neig je meer naar de Samsung? :) )

Wel, het prijsverschil tussen de Crucial m4 en de Samsung is slechts €8, maar daarvoor krijg je wel 90 ipv 64GB :) Ook blijkt de samsung een betere read/write snelheid te hebben, maar hier moet ik waarschijnlijk niet al te hard op afgaan?

Welke mening heb jij over de Mugen 3? Ik zou graag de hardware edition nemen, maar deze is jammer genoeg niet meer op stock bij Power4PC. Tenzij je al helemaal een andere webshop zou aanraden?

phate_13

Legacy Member
Waar vind je een dergelijke samsung? Ik vind helemaal geen 90GB samsung?

mrpatton

Legacy Member
revelcell zei:
Harde schijf zal ik wel nog herbruiken. Welke SSD zou je dan wel aanraden



Als je je harde schijf opniew gaat gebruiken, zorg dan dat je al je data op een aparte partitie hebt opgeslagen of ergens een backup maken want je windows installatie zal meer dan waarschijnlijk niet meer werken.

je zal dus een clean install moeten doen, al kan je windows reparatie eerst proberen..
maar reken er niet op.


ps; persoonlijke mening, ik vind een SSD voor de moment echt zijn geld niet waard.. +100€ voor ocharme 64gb.. ja het is bliksemsnel.. maar je moet toch nog een gewone hdd gebruiken voor data..

Maja, ne mens met geld..tis iet raar.

revelcell

Legacy Member
mrpatton zei:
Als je je harde schijf opniew gaat gebruiken, zorg dan dat je al je data op een aparte partitie hebt opgeslagen of ergens een backup maken want je windows installatie zal meer dan waarschijnlijk niet meer werken.

Bedankt voor de tip! Maar indien ik mijn besturingssysteem op de nieuwe SSD installeer en dan pas de oude HDD er bijsteek, kunnen er dan nog problemen optreden? Backup is geen probleem door de Qnap die hier in het netwerk zit, better safe than sorry :)

phate_13

Legacy Member
revelcell: Neen, normaal geen probleem.

mrpatton zei:
ps; persoonlijke mening, ik vind een SSD voor de moment echt zijn geld niet waard.. +100€ voor ocharme 64gb.. ja het is bliksemsnel.. maar je moet toch nog een gewone hdd gebruiken voor data..

Maja, ne mens met geld..tis iet raar.

Maar terwijl koopt wel bijna iedereen een i5/i7 met 6-12GB ram voor een office pc, dat is dan wel logisch?

Een ssd mag je niet per GB bekijken. Dat is gelijk een processor beoordelen enkel aan de hand van zijn cache-geheugen. Een ssd zorgt voor een ongeziene snelheidsverbetering in je pc, iets waar geen enkel ander onderdeel voor kan zorgen. En dat is dan zijn 100 euro niet waard? Zelfs mijn ouders vragen er achter sinds ze zien wat een verschil het maakt bij mijn en mijn broers pc.

Als je deze discussie wilt voeren, ga dan naar de sticky ssd topic. Maar kom deze topic hier niet vervuilen.

mrpatton

Legacy Member
phate_13 zei:
Maar terwijl koopt wel bijna iedereen een i5/i7 met 6-12GB ram voor een office pc, dat is dan wel logisch?

nee idd , dat is debiel.. zoals ik zei: ne mens met geld is iets raar..

over de sdd : ieder zijn mening, maar ondertussen heb ik op mijn pc met windows erbij ongeveer 90gb aan programma's geinstalleerd.. daar sta je dan met je 64gb grote ssd.

back on topic:
revelcell zei:
Bedankt voor de tip! Maar indien ik mijn besturingssysteem op de nieuwe SSD installeer en dan pas de oude HDD er bijsteek, kunnen er dan nog problemen optreden?

in weze niet, zolang je de hdd niet als primaire gebruikt.
je kan dan de windows installatie/bijhorende mappen verwijderen..
eventueel schijfopruiming doen en het zal dan wel in orde zijn.

-BVR-

Legacy Member
Twinturbo zei:

Tot 18 januari kan je (imo) beter bestellen vanaf de site van Dell.

DELL Dell UltraSharp U2312HM 58cm (23 inch) LED breedbeeldmonitor VGA,DVI-DP (1.920 x 1.080) zwart - EUR : Dell-monitoren: lcd-flatpanels & breedbeeldschermen | Dell België

25% 'korting' + gratis levering + 3 jaar Next Business Day Exchange Service met Premium Panel Guarantee

3 jaar technische en servicesupport van Dell
Een vervangend apparaat wordt de volgende werkdag geleverd (indien nodig)

revelcell

Legacy Member
Bedankt voor de tips allemaal. Knoop is doorgehakt voor mij, en heb uiteindelijk toch besloten om mijn case (antec 900) en voeding te behouden en zo te upgraden.

phate_13

Legacy Member
BramVroy zei:
Tot 18 januari kan je (imo) beter bestellen vanaf de site van Dell.

DELL Dell UltraSharp U2312HM 58cm (23 inch) LED breedbeeldmonitor VGA,DVI-DP (1.920 x 1.080) zwart - EUR : Dell-monitoren: lcd-flatpanels & breedbeeldschermen | Dell België

25% 'korting' + gratis levering + 3 jaar Next Business Day Exchange Service met Premium Panel Guarantee

Ik heb het eens verder onderzocht, en je kunt perfect elders bestellen. Bij CSsolutions heb je alleszins exact dezelfde garantie als bij Dell.

Antwoord op mijn mailtje:
Beste,

Garantie is identiek !!!

Qua afhandeling kan deze rechtstreeks bij dell gebeuren dan halen ze het direct bij u op en wordt deze vervangen moest er een probleem zijn

Als u via ons gaat duurt het een dagje langer (tenzij hij in stock is is het direct …)

-BVR-

Legacy Member
phate_13 zei:
Ik heb het eens verder onderzocht, en je kunt perfect elders bestellen. Bij CSsolutions heb je alleszins exact dezelfde garantie als bij Dell.

Antwoord op mijn mailtje:

Ah, da's dan goed van Dell dat die garantie doorgegeven mag worden. Da's ook wel vreemd, want zo verdienen zij er toch minder aan (als de prijzen bij winkelier en Dell even hoog liggen)?

phate_13

Legacy Member
Maar op die manier blijft wel de kwaliteit van uw product gewaarborgt. Als men deze schermen door andere winkels zou laten verkopen en hier een mindere garantie op zou geven, dan is dat negatieve reclame natuurlijk.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan