Archief - Game pc hoog budget :)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

MetalG

Legacy Member
Ik had gisteren gevraagt welke cpu het het beste was en dat bleek die amd 4800+ x2 te zijn, maar bon hij stuurde dan zijn pc configuratie door en die was alles behalve goed :O

- een SLI mobo waar hij geen gebruik maakte van SLI enzo ^^
- dan noname ddr 1 ram :/


hij moet dus een gaming pc hebben met die amd 4800+ x2 zeker in !
budget (2000 - 2500 €)

Hij wil hem gebruiken om te games en filmen te zien (en opte slaan :naughty: ).
mvg

hystrix

Legacy Member
Antec P180EU Performance
P180EU €111.48 €111.48
Point Of View 7800GTX PCI-E
pov7800GTXK €404.13 €404.13
AMD Athlon 64 X2 4800+ Dual Core Boxed
ADUADA4800CDBOX €552.80 €552.80
ASUS A8N-SLI Prem,nForce4,939 SATA,Raid,1394,2x Glan,2x PCIe
99725 €135.70 €135.70
Corsair Twinx 1024MB Matched CAS2 PC3200
57015 €101.65 €203.30
Seagate 300GB 8MB SATA 5j
sea_300SATA2 €119.00 €119.00
Tagan Easy Con 530Watt (Modstream OCZ)
tageasy530 €90.08 €90.08
NEC 3550 Black OEM DVD-RW
NEC3550 €33.47 €66.94
Subtotaal: €1 683.43
BTW: €353.52

Totaal: €2 036.95

later kan je dan nog een 2de kaart bijkopen. Maar ik zou eventjes de koop uitstellen en wachten op 7900 en am2

Yank

Legacy Member
- enkel case, of ook scherm, muis, keyboard en boxen?

indien zonder:
Naam Prijs Aantal Subtotaal
AMD box Athlon64 4800+ X2 Dual Core socket 939 € 703,00 € 703,00 [Wissen]
BenQ DW1650 16x Dual Layer DVD-RW bulk zwart € 42,00 € 42,00 [Wissen]
Gskill Dual Channel Kit 2 x 1 Gb PC3200 CL 2.5-3-3-6(F1-3200PHU2-2GBNS) € 189,00 € 189,00 [Wissen]
Seagate 250Gb SATAII 3.0 Gb/S 7200rpm 8mb € 104,00 € 312,00 [Wissen]
Gigabyte K8NF-9 nForce4 socket 939 € 92,00 € 92,00 [Wissen]
Sapphire X1900XT 512 mb DDR3 TV-out/VIVO PCI-express € 569,00 € 569,00 [Wissen]
Seasonic voeding S12 600 Watt € 154,00 € 154,00 [Wissen]
Totaal: € 2.061,00 bij jaha.be

- geen case, 'k wist niet echt wat te nemen, maar er is daar nog ruimte voor in budget
- 3x 250GB schijven (voor de films)
- eventueel nog dvd-lezer/schrijven en/of floppy bijnemen moest hij het gebruiken

MetalG

Legacy Member
geen toetsenbord / muis / scherm / boxen

een goede dvdbrander is ook gewenst..

systeem van yankee ziet er op zich goed uit :p

Davion

Legacy Member
Antec Sonata II 450W
ASUS A8N SLI Premium
AMD A64 X2 4800+
2x1024Mb Corsair
GeForce 7800GTX
WD HDD SATA 320GB x2
BenQ DW-1650
Creative SoundBlaster Audigy 4

n0sTRa

Legacy Member
de Creative SoundBlaster Audigy 4 zou ik toch al niet er bij kopen.

Davion

Legacy Member
Eigen wil, maar zo een dure config, daar hoort ook deftige sound bij imo.

Ironpole

Legacy Member
Davion zei:
Eigen wil, maar zo een dure config, daar hoort ook deftige sound bij imo.

True, maar ik vrees voor de voeding in uw config. Je stelt er ook een SLI-mobo bij voor dus neem ik aan dat er ooit 2x 7800GTX'en in moeten. Maar hij kan natuurlijk ook nog een nieuwe voeding kopen bij zijn 2de 7800GTX als deze tekortschiet. :)

n0sTRa

Legacy Member
Davion zei:
Eigen wil, maar zo een dure config, daar hoort ook deftige sound bij imo.

Tuurlijk hoort er deftige sound in, drm zou ik gaan voor een x-fi, heb je al voor een 110euro

MetalG

Legacy Member
ik heb momenteel:

MSI k8n sli platinum
corsair twinx 2048 (2x 1GB)
amd 4400+ X2 Dual Core (deze is pak goedkoper en kzou ten lichtjes OC)
WD 250 GB sata 300 (2x)
DVD/RW plextor 755A
nec dvd lezer

en dan zouden we direct SLI ==> MSI 7800GT 2x doen..


Welke voeding zou ik hier het best voor nemen?

dawN_-

Legacy Member
AMD X2 4800+ (of eventueel FX60 om die 2 monsterkaarten te trekken)
2 x 7900GTX SLI (nog eve wachten, dan is hij er)
MSI K8N SLI Platinum
2 x 1Gb ram (naar keuze)
X-Fi ExtremeMusic
Antec P160
Silverstone 750W (nog eve wachten, niet lang meer)
WD 320GB 16MB Cache x2
Nec 3450 (of de nieuwste versie, weet niet wat de nieuwste is)

dit is natuurlijk een droompc maar je kan et waarmaken.
ik zou deze nemen moest ik hoog budjet hebben.:niceone:

jannick werckx

Legacy Member
MSI RX1900XTX VT2D-512E 512mb DDR3 PCI-express 669,00 €
Arctic Accelero X2 voor ATI X1800/1900 23,00 €
MSI K8N Neo4 FI socket 939 98,00 €
AMD box Athlon64 4800+ X2 Dual Core socket 939 703,00 €
Arctic Freezer 64 PRO 21,00 €
Gskill Dual Channel kit 2 x 1 Gb PC3200 CL2.5-3-3-6(F1-3200USU2-2GBHS)230,00 €
Enermax EG 701AX VE(G) SFMA Noisetaker 600W 149,00 €
Seagate 250Gb SATAII 3.0 Gb/S 7200rpm 8mb 104,00 € x2= 208.00€
CREATIVE Sound Blaster X-FI Platinum € 174,90

Totaalsom= 2276€

Graka eventueel vervangen door 2 7900GT’s in SLI als dat u voorkeur heeft, prijsverschil zal niet groot zijn tov die ATI als de prijsschatting van 7900Gt ongeveer klopt(300€).
Mobo dan uiteraard ook veranderen door een SLI mobo.
400GB storage space aangezien films nogal wat plaats innemen,zeker als ge een hele collectie hebt.

Nog een 250€ over voor een case.

Jannick

RpR

Legacy Member
SLI kan soms minder fps opleveren als zonder. Zie de benchmarks.

Witte

Legacy Member
Dat zijn schoonheidsfoutjes waar ge u niet aan moogt storen. Oftewel een deel van de driver dat nog wat moet bijgewerkt worden, oftewel de cpu die hard bottlenecked.

dawN_-

Legacy Member
ma kdenk ni da een X2 4800+ een harde bottleneck is voor die kaartjes.
in games worden de 2cores gebruikt door de laatste nieuwe drivers.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan