Archief - Game PC - config

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Michiel.

Legacy Member
Binnen 2 weken ga ik mij een nieuw systeem aanschaffen, in de hoop om battlefield 3 wat deftig te kunnen spelen. Nu dit is mijn config verbeteringen zijn natuurlijk altijd welkom !

case: Antec 900 ( al in bezit )
moederbord: GIGABYTE GA-Z68XP-UD4
cpu: Intel Processor Core i5-2500K, s1155
gfx: EVGA GTX560Ti SuperClocked Dual Fan x2 OF Asus 6950 2GB x2 ?
koeler: Scythe Mugen 2 Rev. B
hdd: Western Digital Caviar Black - 1TB - 3.5inch 64mb x2
ram: Corsair Vengeance DDR3,1600-8GB
voeding: OCZ gamexstream 600w ( al in bezit ) maar is 9/10 te zwak ?

Wat denken jullie ?

Alvast bedankt !!

fortuneke

Legacy Member
- Sapphire dirt 3 HD 6950 2gb x2 (denk dat ze goedkoper zijn dan asus)

- met die 600w ga je juist niet toekomen , het is aangeraden van 650 W te hebben ( corsair , xfx , antec )

- 1333 mhz ram is meer dan genoeg voor een gaming pc

- misschien 1 harde schijf nemen en een crucial M4 64 GB schijf erbij ( snellere boot , vlugger laden programma's )

Iphigeneia

Legacy Member
fortuneke zei:
- met die 600w ga je juist niet toekomen , het is aangeraden van 650 W te hebben ( corsair , xfx , antec )
- misschien 1 harde schijf nemen en een crucial M4 64 GB schijf erbij ( snellere boot , vlugger laden programma's )

Die 600W is meer dan genoeg voor wat hij opsomt.
Voor die hd heb je helemaal gelijk. Die Black editions zijn rete duur (enige verschil met de blue wat wij merken is dat ze langer garantie hebben en wat heter mogen worden).

Beter een Green schijf voor data nemen en een Crusial M4 64gb (of 120gb voor alle programma's op te kunnen slaan).

fortuneke

Legacy Member
2 videokaarten is het beter om 650 W te steken , als ie dan nog eens wat overclocked zal em blij zijn dat ie het extra zeker heeft

die WD blacks zijn goede schijven maar als ie nog geld wilt besparen

Samsung F3 spinpoint 1TB + die SSD

TrsH

Legacy Member
ik zou toch ook opteren voor een kwalitatieve 650W voeding zoals fortuneke zegt.

zal hem iets veiliger stellen in CF alsook wanneer hij zijn i5 2500K gaat overklokken, kwestie van wat meer speling te hebben onder heavy load.

Iphigeneia

Legacy Member
Hij heeft die 600W hij moet die niet kopen, waarom hem dan op kosten jagen als hij nu toch nog geen CF draait, jullie lijken wel winkel bedienden die zoveel mogelijk willen verkopen...

M_K_

Legacy Member
Iphigeneia zei:
Hij heeft die 600W hij moet die niet kopen, waarom hem dan op kosten jagen als hij nu toch nog geen CF draait, jullie lijken wel winkel bedienden die zoveel mogelijk willen verkopen...

lees eens wat er staat ... achter die gpu's staat toch duidelijk x 2 als in crossfire ...

SpeedFreak.be

Legacy Member
Lees de OP nog eens goed hij gaat weldegelijk CF/SLI draaien...

Iphigeneia

Legacy Member
M_K_ zei:
lees eens wat er staat ... achter die gpu's staat toch duidelijk x 2 als in crossfire ...

Johan tb zei:
Lees de OP nog eens goed hij gaat weldegelijk CF/SLI draaien...

Er staat ook een "?" als in zou ik dit wel doen. Nee doe het niet want 1 is al meer dan voldoende en daardoor moet de voeding ook niet vervangen worden. ;)

SpeedFreak.be

Legacy Member
Iphigeneia zei:
Er staat ook een "?" als in zou ik dit wel doen. Nee doe het niet want 1 is al meer dan voldoende en daardoor moet de voeding ook niet vervangen worden. ;)

Het is wel zo dat je met een nieuwe voeding de MOGELIJKHEID open laat. ;)

pstubru

Legacy Member
Ik interpreteer dat ? eerder als de keuze tussen de 2 vooropgestelde duo's.

Michiel.

Legacy Member
Het ? was inderdaad op de vraag of ik sli zou gaan met de 560 of crossfire met de 6950. Nu door jullie inbreng ben ik op dit gekomen :

moederbord: GIGABYTE GA-Z68XP-UD4
cpu: Intel Processor Core i5-2500K, s1155
gfx: Sapphire Radeon 6950 DUAL FAN, 2GB x2
koeler: Scythe Mugen 2 Rev. B
hdd: Samsung Harde Schijf Spinpoint F3 - 1TB
ssd: Crucial Solid State Drive m4 - 128GB - 2.5inch
ram: Corsair Geheugen XMS3,1333-8GB

Het probleem van de voeding is ondertussen al opgelost, heb via een kameraad een OCZ 700w gekocht voor een prikje dus dat zal wel voldoen denk ik ?

Alvast bedankt !

fortuneke

Legacy Member
zolang het 80+bronze certificaat heeft zou ik niet klagen

modstreamX of gamestream ?

SpeedFreak.be

Legacy Member
Idd die voldoet wel ik heb ook dezelfde OCZ steken. Wss een Modxtream.

Michiel.

Legacy Member
Heeft er iemand soms enige tips waar ik het beste deze onderdelen kan bestellen ? Tones is voor mij amper 5km maar aangezien deze toch bij de duurste zit ben ik opzoek naar wat alternatieven. Iemand een idee ?

Mvg

FlameDB

Legacy Member
Tones is niet een van de duurdere. Maak desnoods gebruik van hun laagste prijs garantie als iets toch overpriced is. In gent krijg je nog eens 5% studentenkorting.


Sent from my iPhone using Tapatalk

DanielG

Legacy Member
Michiel. zei:
Heeft er iemand soms enige tips waar ik het beste deze onderdelen kan bestellen ? Tones is voor mij amper 5km maar aangezien deze toch bij de duurste zit ben ik opzoek naar wat alternatieven. Iemand een idee ?

Mvg

Alternatieven zijn Azerty, Jaha, Power4Pc,... Goedkoper dan Tones. Ik vind Tones eerlijk gezegd overpriced.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan