Archief - Game pc ~€800

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

blackscorpio

Legacy Member
Hallo allemmaal wil wat advies voor nieuw systeempje voor gaming
(BTF3 SWtor enz.)rond €800 minder ma ook stil en paar jaartjes mee voortkan :p
Graka weet ik niet want is niet veel keuze bij codima (zijn er al voor 3d ook ?)
Antec Gaming Two Hundred V2 No PSU € 54,00
ASRock Z68 Extreme3 Gen3 (s1155 - Intel Z68 - ATX - DD3 € 139,00
Corsair 8GB (2x 4GB) 1600MHz DDR3 Vengeance Geheugen DDR3 € 79,00
Crucial SSD 64GB 2,5" M4 SSD SATA III intern retail Harde Schijven € 99,00
Intel Core i5 2500K (3.3GHz) 6MB - 4 Cores - 4 Threads € 209,00
l totaal € 580,00
twijfel tussen die Crucial SSD disk of de Samsung 830 SSD 64GB 2,5" € 111,00
En welke voeding ,processor cooler en DVD brander is nog goe (langlevens duur) Koelpasta moet je da apart bij kopen ?

(prijs:( is van codima)

mdgf

Legacy Member
Dat geheugen kost 2x van wat het waard is, de andere zijn ook aan de dure kant, maar das nu eenmaal codima (ik zou zeker kijken voor een andere shop).

Qua mobo is de Gigabyte Z68X UD3H meestal al te verkrijgen voor zo'n 120€ en die heeft iets meer features (maar de extreme3 is op zich niet slecht).

Qua case zijn er wel een aantal andere die ik eerder zou verkiezen voor die prijs zoals de NZXT Source 210, Antec one hundred of Fractal Core 3000.

Koelpasta: niet als die bij de koeler zit zul je die moeten kopen, anders is dat niet sebiet nodig.
Koeler: je geraakt al een heel eind met de stock, daarom zou ik niet echt kijken onder de thermalright hr02 macho als je aftermarket gaat.

GPU: 6870 of wachten op 78xx (mss in maart, maar als dat te lang duurt dan komt ivy bridge natuurlijk ook al dichtbij en zo kun je bezig blijven).

SSD: Hangt af van de prijzen en wat je bereid bent van bij te leggen voor marginalere winsten, er zijn er nog die je kunt overwegen zoals de intel 520 (ondanks dat die sandforce is).

blackscorpio

Legacy Member
mdgf zei:
Dat geheugen kost 2x van wat het waard is, de andere zijn ook aan de dure kant, maar das nu eenmaal codima (ik zou zeker kijken voor een andere shop).

Qua mobo is de Gigabyte Z68X UD3H meestal al te verkrijgen voor zo'n 120€ en die heeft iets meer features (maar de extreme3 is op zich niet slecht).

Qua case zijn er wel een aantal andere die ik eerder zou verkiezen voor die prijs zoals de NZXT Source 210, Antec one hundred of Fractal Core 3000.

Koelpasta: niet als die bij de koeler zit zul je die moeten kopen, anders is dat niet sebiet nodig.
Koeler: je geraakt al een heel eind met de stock, daarom zou ik niet echt kijken onder de thermalright hr02 macho als je aftermarket gaat.

GPU: 6870 of wachten op 78xx (mss in maart, maar als dat te lang duurt dan komt ivy bridge natuurlijk ook al dichtbij en zo kun je bezig blijven).

SSD: Hangt af van de prijzen en wat je bereid bent van bij te leggen voor marginalere winsten, er zijn er nog die je kunt overwegen zoals de intel 520 (ondanks dat die sandforce is).

-
Wat geheugen raad je dan aan ?

Ken je nog ander shops in gent ?

Die koelpasta zit dat er niet altijd bij ?

die 6870 kan dat die dan zijn Club 3D ATI Radeon HD 6870 1 Gb GDDR5 CoolStream Edition € 175,00?

mdgf

Legacy Member
In Gent heb je inderdaad nog jaha (maar das enkel met assemblage), tones (sint denijs westrem, maar die zijn meestal bijna zo duur als codima), aois (nog duurder dan codima) en nog één die ik weet liggen maar waarvan de naam me niet te binnen schiet (maar die ook duur is).

Geheugen: het allergoedkoopste dat je kunt vinden (snelheden en timings moet je niet naar kijken), dat zou zo'n 35€ moeten kosten voor 8GB.

Koelpasta: kun je controleren op de productpagina van de koeler.

6870: bijvoorbeeld, maar normaal moet je een 6870 kunnen krijgen voor <165&#8364;.

jaybrown

Legacy Member
Gewoon bestellen via alternate.be of een andere webshop. Zal je een stuk minder geld kosten en je zal hem binnen 2 werkdagen binnenkrijgen. Antec 200 case heb ik ook en ben er zeer tevreden van maar zoals mdgf zegt bestaan er betere voor die prijs.

Beasstt

Legacy Member
ikzelf gebruik de Corsair HX750W en het voordeel hieraan is het werkt met kabel management.

blackscorpio

Legacy Member
wat merk en hoeveel watt is voldoende? (mogelijk later CF )

memo : 1 x Corsair Vengeance 8GB DDR3 (1600Mhz - 9-9-9-24 - 2x4GB - CMZ8GX3M2A1600C9)

mdgf

Legacy Member
Hoeveel kost dat geheugen? Bovendien is dat er met (nutteloze) heatsinks, die voor problemen kunnen zorgen met de koeler. Kijk voor low profile geheugen zoals kingston valueram, G.Skill NT series, Corsair value select,...

dvd brander: de goedkoopste

PSU: Ik zou kijken voor een xfx 650W omdat je met die geen adapters moet gebruiken als je een tweede 6870 bijsteekt en die heel goed geprijsd zijn, of misschien een silverstone strider plus 600W, eventueel een thermaltake smart m650 (alhoewel die wat twijfelachtiger is), of een andere deftige met 4 pci-e aansluitingen.
Maar 550W kan op zich ook, zolang het maar kwaliteit blijft.

blackscorpio

Legacy Member
wat denken jullie hier van ?

Antec One Hundred
ASRock Z68 Extreme3 Gen3
Corsair Vengeance LP 8GB DDR3-1600 CL9 kit
Crucial m4 64GB
Gelid Tranquillo Rev.2
Intel Core i5 2500K
Samsung SH-222AB Black
XFX Pro 550W Core Edition
XFX Radeon HD 6870 Dual Fan 1GB
of is andere voeding en graka aan te raden ?
is dat kwaliteit en stil ?
grtz
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan