Archief - Game PC €1200 - €1300

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

DolF

Legacy Member
Als je een game pc wilt voor de prijs van € 1300 zou ik volgende onderdelen nemen.

Case : Cooler Master 690 II
Voeding: Cooler Master 700w Silent Pro
Moederbord: Asus 1155 P8P67 B3 INTEL rev3.0
Processor: Intel Core I5 2500K
Geheugen: Corsair 8 GB DDR3 1600 MHz Vengeance
Grafische kaart: Gainward NVidia GeForce GTX 570 Golden Sample 1280 MB GDDR5 - 320 bit

HD 1: SSD "OZC Vertex 3" 120 GB (zou ik gebruiken voor besturingssysteem en programma's
HD 2: "Western Digital Sata 3 Caviar Green" 2 TB

Optical Drive: Samsung SH-222AB

Incl. Microsoft Windows 7 Home Premium NL 64-bit SP1 (origineel)

Het geheugen zal wel aan 1333 MHz draaien omdat de intel processors maar tot 1333 MHz standaard ondersteunen

Zonder de software en de HDD kan je er +/- 170 aftrekken.
Dit is wel gerekend zonder assemblagekosten.

beemer_m3

Legacy Member
DolF zei:
HD 1: SSD "OZC Vertex 3" 120 GB (zou ik gebruiken voor besturingssysteem en programma's

Waar deze en niet de Crucial?

DolF zei:
HD 2: "Western Digital Sata 3 Caviar Green" 2 TB

Schijf draait op 5400 RPM? Gaat voor langere laadtijden zorgen?

Assemblage doe ik zelf :)

DolF

Legacy Member
Inderdaad de WD20EARX maar dan neem je de WD20EARS 7200 RPM
Ik ben persoonljk meer voor OCZ, nog geen problemen mee gehad en ben er zeer tevreden over.

Verschiet er wel even van hoe duur de HDD's geworden zijn, ik heb 2 maand geleden nog voor de WD20EARX slechts € 71 betaald.

De WD20EARX wordt volgens revieuws wel meer aanbevolen (vernieuwd?)

beemer_m3

Legacy Member
DolF zei:
Inderdaad de WD20EARX maar dan neem je de WD20EARS 7200 RPM
Ik ben persoonljk meer voor OCZ, nog geen problemen mee gehad en ben er zeer tevreden over.

Heb ook vroeger altijd OCZ aangeraden, totdat ik hier hoorde dat de Crucials wat betrouwbaarder zijn, wat op het eerst zicht wel lijkt te kloppen als ik er wat over opzoek...
Qua performance zijn de OCZ's dan weer iets beter volgens de meeste benchmarks...

Moeilijke keuze :oink:

DolF zei:
Verschiet er wel even van hoe duur de HDD's geworden zijn, ik heb 2 maand geleden nog voor de WD20EARX slechts € 71 betaald.

Inderdaad, heb al prijsstijgingen gezien tot 3 maal meer. En zal waarschijnlijk nog paar maand duren voor ze weer op de normale prijs staan :eek:

DolF

Legacy Member
Ja inderdaad, maar dan denk ik wel dat je zonder software ook wel € 1300 gaat kwijt zijn voor de onderdelen als je assemblage zelf doet (incl HDD uiteraard)

Heb eerder genoemd systeem nu 2 maand en ben er uitermate tevreden over, overklocken is kinderspel met OZ Tool van Asus.
Battlefield 3 kun je perfect draaien op Ultra en laadtijden zijn zeer kort.
Bij een mapwissel sta ik meestal als eerste op het veld :-)

mdgf

Legacy Member
Verschiet er wel even van hoe duur de HDD's geworden zijn, ik heb 2 maand geleden nog voor de WD20EARX slechts € 71 betaald.
De overstromingen in Thailand zorgden ervoor dat een groot deel van de hdd-industrie uitviel, met tekorten en prijsstijgingen tot gevolg.
Op dit moment heeft WD maar 1 fabriek in Thailand die enigszins draait (en zo'n 60% van hun hdd's komt van daar).

En die build is de moeite niet gezien: crucial m4 normaal betrouwbaarder en sneller dan vertex3, 5400rpm hdd is en blijft dom als je er programma's op gaat zetten in mijn ogen. Een 570 is te duur tov 6950/560ti of wachten of 6xx/7xxx. PSU is geen goede (kan goedkoper en beter bv een XFX xxx 650 die meer power en aansluitingen heeft). Waarom 1600MHz geheugen? Waarom een mobo met x4/x16 Crossfire?
Kortgezegd: gewoon houden bij wat er op de vorige pagina stond.

beemer_m3

Legacy Member
mdgf zei:
(kan goedkoper en beter bv een XFX xxx 650 die meer power en aansluitingen heeft)

Is XFX dan echt zo goed? Want hoor die naam hier veel vallen. Heb 1 keer een graka gekocht van XFX voor een vriend, was na paar dagen defect. Nu goed, kan puur toeval zijn, maar toch, geeft niet echt een goeie indruk...

mdgf

Legacy Member
XFX voedingen ja, allen zijn first-class Seasonics (net zoals de beste voedingen van Corsair (AX, oude hx), Antec (de laagst gewatteerde (en beste) Earthwatts, HCG, sommige truepowers) PC Power&Cooling, Seasonic zelf (:ironic:),...
Hun RMA service schijnt niet zo goed te zijn.

Qua grakas zijn ze de enige die AMD kaarten verkopen (bij NVidia is er EVGA) die levenslange garantie bieden (2xlevenslang, ook na doorverkopen en registratie). XFX kaarten hebben geen slechtere reputatie dan andere merken, dat die na een paar dagen defect was is gewoon pech hebben, kan iedereen overkomen.

beemer_m3

Legacy Member
mdgf zei:
XFX voedingen ja, allen zijn first-class Seasonics (net zoals de beste voedingen van Corsair (AX, oude hx), Antec (de laagst gewatteerde (en beste) Earthwatts, HCG, sommige truepowers) PC Power&Cooling, Seasonic zelf (:ironic:),...
Hun RMA service schijnt niet zo goed te zijn.

Qua grakas zijn ze de enige die AMD kaarten verkopen (bij NVidia is er EVGA) die levenslange garantie bieden (2xlevenslang, ook na doorverkopen en registratie). XFX kaarten hebben geen slechtere reputatie dan andere merken, dat die na een paar dagen defect was is gewoon pech hebben, kan iedereen overkomen.

Ok, dan wil ik gerust die XFX nemen. Maar, gaat 650 Watt genoeg zijn? Voor overclocken + eventueel later Crossfire opstelling?

Twinturbo

Legacy Member
Ja, tenzij je de grafische kaarten ook nog eens gaat overklokken, dan kan je beter voor XFX 750W gaan.

mdgf

Legacy Member
Mocht je zeggen van het moet niet modulair zijn dan zou ik wel de XFX Core 650 nemen, die is ietwat stabieler, efficienter en heeft een betere overloadbescherming.

Voor overclocken + eventueel later Crossfire opstelling?
Als je gaat wachten op 7xxx kan ik daar niks over zeggen hé, maar voor 2x6950 met cpu-overklok is dat geen enkel probleem.

beemer_m3

Legacy Member
mdgf zei:
Mocht je zeggen van het moet niet modulair zijn dan zou ik wel de XFX Core 650 nemen, die is ietwat stabieler, efficienter en heeft een betere overloadbescherming.


Als je gaat wachten op 7xxx kan ik daar niks over zeggen hé, maar voor 2x6950 met cpu-overklok is dat geen enkel probleem.

Wel liefst modulair, is properder vind ik :)

Twinturbo zei:
Ja, tenzij je de grafische kaarten ook nog eens gaat overklokken, dan kan je beter voor XFX 750W gaan.

Graka zou ik inderdaad ook willen overklokken. Heb gehoord dat AMD kaarten wel redelijk goed overklokbaar zijn?

Musk

Legacy Member
bwah, zelfs al ga je de gpu's overclocken dan nog durf ik met redelijke zekerheid zeggen dat die xfx 650 dat trekt.

EN inderdaad, no offense Dolf, maar die setup die je voorstelde kan pakken beter.

beemer_m3

Legacy Member
Musk zei:
bwah, zelfs al ga je de gpu's overclocken dan nog durf ik met redelijke zekerheid zeggen dat die xfx 650 dat trekt.

Hmm, ik zou dan toch voor alle zekerheid de 750 nemen denk ik.
Welke is eigenlijk de beste van de 2? De Antec High Current Gamer HCG-750 of de XFX 750W Semi Modular Black Edition (€5 verschil).

mdgf

Legacy Member
De XFX, de Antec HCG 400-620 zijn zeer goed, de 750 en hoger zijn van een andere fabrikant en hebben niks met die lagere te maken en zijn maar matige voedingen.

Twinturbo

Legacy Member
De XFX XXX Black edition 750W is net wel aan te raden. 80 plus silver, modulair en door seasonic gemaakt. Maar enkel en alleen als je de grafische kaarten ook gaat overklokken, anders kan je evengoed de 650W nemen en ben je goedkoper af.

beemer_m3

Legacy Member
Even nog een vraagje over die SSD. Klopt het dat je best 15 tot 20% niet partitioneerd, zodat er nog genoeg vrije blokken zijn en hiermee de schrijfacties kan versnellen?

phate_13

Legacy Member
Er is standaard al zo'n 7% niet beschikbaar die hier voor gebruikt worden. Dat is meer dan voldoende. Al blijft het, en dat is bij harde schijven ook zo, interessant om sowieso gewoon wat plaats vrij te laten op je C-schijf en deze niet tot 100% te vullen.

beemer_m3

Legacy Member
phate_13 zei:
Er is standaard al zo'n 7% niet beschikbaar die hier voor gebruikt worden. Dat is meer dan voldoende. Al blijft het, en dat is bij harde schijven ook zo, interessant om sowieso gewoon wat plaats vrij te laten op je C-schijf en deze niet tot 100% te vullen.

Ah dus dan moet ik in principe geen aparte partitie maken? De SSD heeft dit dus standaard al?

Musk

Legacy Member
Partities maken op een SSD lijkt me sowieso al overbodig door de 'beperkte' schijfruimte.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan