Een fancontroller kan idd nuttig zijn om het geluid van je PC wat stiller te krijgen op de momenten dat de PC niet zwaar belast wordt. Je kan er ook de airflow mee verbeteren, door bvb de snelheden zo af te stellen dat er geen stof meer wordt binnengezogen langs openingen waar geen stoffilter voorstaat. Maar uiteindelijk is het toch meer gadget dan wat anders. De fancontroller die je aanhaalt is zeker een goeie; heb die ook steken en ben er heel content van.