Archief - Externe schijf/memory stick

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Boom stam

Legacy Member
Goedenavond!

Ik ben op zoek naar een externe harde schijf of een memory stick.
Is er tegenwoordig nog wel een verschil? Ik dacht dat men al externe harde schijven had die zo groot waren als een gemiddelde stick. Maar waarschijnlijk is de opslagcapaciteit op een schijf groter?

Zijn er merken die ik best kan mijden? Of merken waar ik zeker naar op zoek moet gaan?

Hoe groter de opslagcapaciteit hoe beter.

Alvast bedankt!

phate_13

Legacy Member
Budget, opslagruimte die nodig is alsook, wat voor iets zoek je precies? Een externe 3.5" harde schijf is iets totaal anders dan een usb-stick natuurlijk!

Boom stam

Legacy Member
Goh, ik heb niet echt een budget in gedachten. Ik wil gewoon iets dat deftig en vlot werkt. Ik vermoed dat je voor ongeveer 50 a 100 euro wel iets kan vinden? Eigenlijk ga ik het voornamelijk gebruiken voor word/powerpoint/excel bestanden en een heleboel foto's. Ik denk dat ik dan beter af ben met een gewone memorystick, aangezien ik met 20 gig zeker toekom?

phate_13

Legacy Member
Hangt er vanaf hoe draagbaar het moet zijn, zoveel te minder draagbaar, zoveel te goedkoper. Persoonlijk zou ik deze situatie eerder voor een externe harde schijf gaan, zeker als het voor foto's moet dienen, kan al snel oplopen. En desnoods zelfs ook een zeer klein usb-stickje (Een 1GB stick delen ze tegenwoordig zelfs op verschillende plaatsen gratis uit.)

Blijkbaar vind je zelfs al 4GB USB-sticks voor 5 euro tegenwoordig :
http://tweakers.net/pricewatch/cat/...KL0pJLXLLTM1JUbJSKijKzCpW0oEIBucXlQDFEouTlWoB

Boom stam

Legacy Member
Hoe kleiner het apparaat hoe beter...
Zijn er merken die aan te raden zijn of die geen goede reputatie hebben?
Nu ik erover nadenk ga ik echt wel een shitload aan foto's moeten opslaan. Misschien dan toch eerder naar de 50 gig? Ik heb wel ontdekt dat de meeste externe schijven al snel meer dan 100 gig hebben, dus dat zal nu wel geen probleem zijn!

phate_13

Legacy Member
Je betaalt sowieso een "minimumprijs" aangezien er natuurlijk altijd een basis aan materiaal gebruikt wordt. Ik zou je aanraden om dus ook niet dadelijk gewoon de kleinste te nemen, aangezien een groter model wellicht weinig duurder zal zijn.

Wat overigens ook belangrijk is : Heb je er een probleem mee online (desnoods in het buitenland) te bestellen? :)

phate_13

Legacy Member
Ik zou eens op azerty.nl kijken dan. Alternate's prijzen liggen veel(!) te hoog momenteel op het vlak van harde schijven.

Twinturbo

Legacy Member
Heb deze week nog een Sandisk Cruzer Slice 32Gb gekocht bij Conrad.be.

Was 30 € incl levering.

camino

Legacy Member
Boom stam zei:
Hoe kleiner het apparaat hoe beter...
Zijn er merken die aan te raden zijn of die geen goede reputatie hebben?
Nu ik erover nadenk ga ik echt wel een shitload aan foto's moeten opslaan. Misschien dan toch eerder naar de 50 gig? Ik heb wel ontdekt dat de meeste externe schijven al snel meer dan 100 gig hebben, dus dat zal nu wel geen probleem zijn!

Als je een externe harde schijf zou nemen dan moet je een 2.5 nemen natuurlijk omdat deze kleiner en lichter zijn en je kan er ook eentje nemen die bv alleen via usb aan te sluiten is, heb je geen stopcontact meer nodig :).
Ik heb zo eentje deze week, aan de nieuwe led tv aangesloten, werkt zeer goed.
Heb je alleen nog 2.0 usb ingangen of ook 3.0? Als je 3.0 hebt raad ik u een 3.0 aan, geloof me, op z'n minst de helft sneller om je gegevens over te zetten dan.

Boom stam

Legacy Member
Hoe zie ik of ik een 2.0 of een 3.0 ingang heb? 3.0 is dus sneller?
Als ik op Azerty.nl kijk gaat het blijkbaar om 2.5 inch en 3.5 inch, ik denk dat je dit bedoeld? Dit zijn tevens de merken die op deze site terug te vinden zijn.

LaCie,Iomega, Western Digital
Verbatim, Freecom, Buffalo
Samsung, Seagate, Toshiba
Hitachi, Intenso, HP
Fujitsu, Siemens, Adata, Promise
Transcend, Hitachi Global Storage, Packard Bell

Welke zijn aan te raden of te vermijden? Ik ben dus op zoek naar een deftige externe harde schijf van ongeveer 1 TB die gegevens snel kan lezen. Ik wil er muziek, afbeeldingen en word/powerpoint documenten op plaatsen.

ATI

Legacy Member
Usb 3.0 is sneller dan 2.0 dat bedoelt hij staat bij specificatie's van de externe schijf.

2.5 inch is de groote van een laptophardeschijf redelijk klein en 3.5inch is desktop schijf.

Packard bell zou ik niet pakken,dat merk staat bij mij niet hoog in het vaandel.

Boom stam

Legacy Member
Ik heb geen idee of ik 2.0 of 3.0 heb ... Werkt een 3.0 USB ook op een 2.0?? Ik zou het ook vaak bij meerdere pc's gebruiken, dus het zou handig zijn als dit op beiden werkt ...

moloko

Legacy Member
Boom stam zei:
Ik heb geen idee of ik 2.0 of 3.0 heb ... Werkt een 3.0 USB ook op een 2.0?? Ik zou het ook vaak bij meerdere pc's gebruiken, dus het zou handig zijn als dit op beiden werkt ...

Usb 3.0 werkt ook op een usb 2.0 aansluiting.

Kadetje

Legacy Member
Boom stam zei:
Ik heb geen idee of ik 2.0 of 3.0 heb ... Werkt een 3.0 USB ook op een 2.0?? Ik zou het ook vaak bij meerdere pc's gebruiken, dus het zou handig zijn als dit op beiden werkt ...

Ik denk niet dat er externe harde schijven bestaan die maar op 1 enkele PC werken. Dus in dat geval kan het geen probleem zijn om deze op andere PC's te gebruiken zolang er een 2.0 aansluiting is...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan