Archief - Externe HDD Aldi

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Matey

Legacy Member
9livers,

Ik bladerde vandaag door de folder van de aldi en zag deze externe harde schijf staan. Ik vermoed dat dit niet echt een slechte koop is? Ik heb een Cooler Master 690 advanced case, met zo'n HDD dock. M'n vraag is of dergelijke hdd daar in past?

Alvast bedankt voor de info!

ALDI - vanaf woensdag 23/11/2011

M_K_

Legacy Member
als je da hdd uit de behuizing haalt gaat ie passen ja maar met behuizing niet hoor

Matey

Legacy Member
M_K_ zei:
als je da hdd uit de behuizing haalt gaat ie passen ja maar met behuizing niet hoor

Geen probleem, ik zie dan wel nog wat ik doe, usb 3.0 is ook 'n optie.
Zijn dergelijke harde schijven aan te raden? Uiteraard zal dit vooral gebruikt worden voor de opslag van data, 'k heb verder nog 'n SSD (128 gb) en interne HDD (1 tb). Zou deze schijf 5400 rpm zijn?

stryker000

Legacy Member
zo'n schijf zal onwaarschijnlijk afkomstig zijn van samsung/western digital/... of dergelijke. Ik denk niet dat medion zijn eigen fabriek heeft voor hardeschijven :p dus de betrouwbaarheid zal zijn zoals andere harde schijven. En ik denk wel dat deze 5400 rpm is.

Matey

Legacy Member
stryker000 zei:
zo'n schijf zal onwaarschijnlijk afkomstig zijn van samsung/western digital/... of dergelijke. Ik denk niet dat medion zijn eigen fabriek heeft voor hardeschijven :p dus de betrouwbaarheid zal zijn zoals andere harde schijven. En ik denk wel dat deze 5400 rpm is.

Okido en 2TB voor die prijs is geen slechte deal zeker?

Yank

Legacy Member
moloko zei:
Wat ben je met usb 3.0 als de schijf maar 5400 tr/min doet.
Elke 2TB schijf gaat makkelijk 100MB/s sequentieel schrijven/lezen halen. Vergelijk dat even met de limiet van USB 2.0 die rond de 25-30MB/s ligt en het lijkt me wel de moeite ja.

Het aantal rpm zegt weinig over de sequentiele snelheden, het verschil zit hem vooral in toegangstijden, maar die maken weinig uit voor grote bestanden.

stryker000

Legacy Member
Zoals Yank zei, USB 2 is een grote bottleneck, ook al is het een 5400rpm HDD.
En ja, nu je ziet hoe hard de prijzen zijn gestegen door die overstromingen, is 2TB zeker geen slechte deal voor die prijs.

PussyDuster

Legacy Member
MEDION® MD 90148 Externe harde schijf 2 TB (USB 3.0)
USB 3.0, 2 TB opslagruimte, 64 MB cache, overdracht snelheid max. 5 GBit / sec., 5.400 RPM, compatible met USB 2.0/1.1 aansluiting

Is dus idd 5400rpm, maar ga hem toch halen, leuke prijs voor 2tb usb3.0

mdgf

Legacy Member
Kans zit er ook vet in dat ik hem ga halen, meer dan deftige prijs en als ik het nu niet doe ga ik wss binnen een paar maand vloeken (200GB over, maar ik betwijfel of ik het daar echt lang mee ga rekken).

Matey

Legacy Member
mdgf zei:
Kans zit er ook vet in dat ik hem ga halen, meer dan deftige prijs en als ik het nu niet doe ga ik wss binnen een paar maand vloeken (200GB over, maar ik betwijfel of ik het daar echt lang mee ga rekken).

Idem, heb ook nog een dikke 300 gb over maar door de stijgende prijzen beter 't zeker voor 't onzekere nemen ;).

Big Taj

Legacy Member
Is dit alleen voor specifieke ALDI winkels? In Haasrode (leuven) 2 winkels afgeschuimd en niet gevonden.

Yank

Legacy Member
Alle winkels normaal, maar bij veel elektronica gebeurt het wel dat er veel te weinig stock is voor de vraag en dat alles in het eerste kwartier weg is.

pstubru

Legacy Member
Dat soort spullen bieden ze meestal aan op vraag aan de kassa omdat ze gemakkelijk te stelen zijn, althans in het filiaal waar ik ga.

mdgf

Legacy Member
Kben ook naar 2 winkels moeten gaan in Gent en in de tweede had ik de laatste.

Matey

Legacy Member
Oei... 'k kan pas binnen 'n uur gaan kijken, 'k zal maar beginnen met naar één te gaan op weg naar huis en als 2de optie hometown :p.

Duc

Legacy Member
Op de buitengemeentes zijn er nog genoeg in voorraad... net in Eke buitengewandeld met drie stuks en er lagen er nog redelijk wat.:)

Astro

Legacy Member
heb er ook nog 1, en steekt al in mijne NAS... 2 vijskes en dan enclosures openschuiven... Het is een seagate ST2000DL003 :-)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan