Archief - Externe harde schijf

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Mechelaar

Legacy Member
In de sticky heb ik niet echt iets tegengekomen over externe harde schijven.

Naar waar moet je kijken als je er een wilt kopen. is er een groot verschil tussen 8mb en 16mb cache. Welke merken moet ik vermijden of springt er niet echt eentje uit.

Ben eigenlijk naar een midrange externe hdd op zoek. ongeveer 180-250gb en niet te duur.

Khad in de makro onlangs ook dit zien staan:
7200 rpm - compatibel met USB2.0 en USB1.1 - Plug & Play en Hot Plug - ondersteunt Windows 98/SE/ME/2000/2003/XP, Mac OS 8.6 (en hoger) en Linux - 2 jaar garantie
Geen merk staat erbij.
do or don't?

tnx

Yank

Legacy Member
- verschil tussen 8mb en 16mb cache is niet zo groot, zeker omdat je bij externe schijf toch meestal gelimiteerd zit door de USB
- makro: afhankelijk van de prijs kan het wel interessant zijn, maar je kunt ook altijd een enclosure kopen (die van Icy Box zijn goed gekend) en dan een schijf naar keuze (let wel op IDE<->SATA), komt meestal op zelfde prijs neer, maar je kunt zelf meer kiezen.
voorbeeld:
Icy Box 360US-BL zilver 3.5" USB 2.0 met blue LED &#8364; 39,00 &#8364; 39,00 [Wissen]
Seagate 250Gb 7200rpm 8mb cache &#8364; 97,00 &#8364; 97,00 [Wissen]
Totaal: &#8364; 136,00 bij jaha.be

Voordeel hiervan is ook dat je zonder problemen of verlies van garantie de schijf kunt wisselen.

Dj_K!nkY

Legacy Member
kzou zeggen, koop gewoon een maxtor 200gig schijf (bij wallabie in lokeren in promo voor 85€) en koop u een icy box en steek die daar in, werkt perfect :)

Davion

Legacy Member
Koop u een ICY BOX met een HDD is naar keuze, merk dat te mijden is, is Maxtor.

Mechelaar

Legacy Member
khem nen toshiba van 320gb vo &#8364;140 gekocht (8mb), kwas eerst van plan vo nen icy box ma vo die prijs konnek ni echt sukkele dachtek

Samadhi

Legacy Member
Heb zelf een ICYbox met een 250GB Western Digital !!
Ik kan je deze heel sterk aanraden ! :niceone:

SliverEagle

Legacy Member
Davion zei:
Bwa, een ICY BOX is beter.

maxtor raad je af, met welke harddisk dan ?

Maarja een icy box bestaat ni in usb, lan te samen dacht ik

ik ben op zoek naar een externe harde schijf usb en lan

tussen deze 3 ben ik aantwijfelen

Maxtor Shared Storage Plus
LAN, USB2.0

Lacie Ethernet Disk mini
LAN, USB2.0

Western Digital Netcenter
LAN, USB2.0

Blord

Legacy Member
Hebben die externe HD cases een aparte voeding nodig of wordt het stroom via USB gehaald ?

PineMangoes

Legacy Member
Tis niet alsof maxtor harde schijven slecht zijn é, ze zijn meestal iets goedkoper dan hun wd of hitachi tegenhanger en presteren slechts marginaal minder (wat toch niet zo hard uitmaakt aangezien uw usb 2.0 de zooi toch beetje bottleneckt).

boostah

Legacy Member
PineMangoes zei:
Tis niet alsof maxtor harde schijven slecht zijn é, ze zijn meestal iets goedkoper dan hun wd of hitachi tegenhanger en presteren slechts marginaal minder (wat toch niet zo hard uitmaakt aangezien uw usb 2.0 de zooi toch beetje bottleneckt).

maar hun uitval is wel veel hoger tov andere merken

boostah

Legacy Member
Blord zei:
Hebben die externe HD cases een aparte voeding nodig of wordt het stroom via USB gehaald ?

voor 3.5 inch schijven, ja de usb levert daarvoor niet genoeg stroom (kunnen wel uitzonderingen op zijn, ben ni zeker, ma das dan allezins met 2usb's en niet een enkele)

voor 2.5 inch (laptopschijven dus eigenlijk) is meestal een usb genoeg, soms 2

SliverEagle

Legacy Member
wie kan hier duits kan dit eens aub vertalen

Üblicherweise wird dies Gerät für kleiner Arbeitsgruppen verwendet, optimal arbeitet es, wenn man entsprechende Netzlaufwerke für die Freigaben einrichtet. Das Gehäuse arbeitet auf Grundlage des RDC 2882 Chipsatzes (100MHz Risc-CPU). Der Datendurchsatz liegt im LAN-Betrieb zwischen 3,5MB/s und 4 MB/s. Wer mehr Leistung benötigt muss auf teurere Geräte ausweichen wie z.B. Netgear SC101 (Durchsatz ca. 5,5MB/s oder Level One FNS-1000 (ca. 7MB/s-7,5MB/s). Das Dateisystem ist FAT32, die max. Dateigröße beträgt somit 4 GB, wer größere Dateien im Netzwerk hat muss auch hier auf Netgear SC101 oder Level On FNS-1000 ausweichen.




ik denk dat ik zo'n buffalo linkstation gaan, iemand hier ervaring mee
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan