Archief - Externe harde schijf

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Roefus

Legacy Member
Opslagcapaciteit moet niet zo groot zijn 80GB is al ruim voldoende
het moet zkr usb2.0 bevatten (firewire mag maar is louter optioneel)
kheb gezien dat ze bij http://www.loveno.be/categorie/61 veel keuze hebben en ik kan het daar makkelijk gaan halen, tenzij er natuurlijk dingen veel betere modellen bestaan

R.Winters

Legacy Member
Roefus zei:
hebt ge ervaring mee da het goeie zijn?
Met de HD opzich nie, maar Western Digital's zijn een van de beste HD's, en die was de enige met 80GB op die site ;)
Ok, nu hebde er nog nie veel aan, maar WD's zijn echt wel goeie HD's (dat kan ik u wel verzekeren), w8 anders tot iemand anders iets zegt :)

Roefus

Legacy Member
80gb was gewoon een richtgrootte, het mag altijd meer :)
der staan er enorm veel op loveno
maar eentje van 1 terrabyte ofzo (wat ook immens veel kost) krijg ik toch nooit gevuld

Het is vooral voor "bestanden" van mij thuis/vrienden naar mijn kot te krijgen zodat ik da ni heel de tijd op ne dvdrw moet branden ofzo :p

SMa

Legacy Member
wat je nog kan doen:
koop je een harde schijf (Western Digital, Seagate, ...)
en koop je een behuizing (jaha.be/ -> harddisk toebehoeren -> externe behuizing, prijzen gaan van €23 tot €135)

bij het kiezen van je behuizing moet je er wel op letten dat het voor een 3.5" harddisk is en niet voor een 2.5"

dan kun je dus zelf de grote en het uiterlijk bepalen

Roefus

Legacy Member
ben niet zo een held in van die dingen
nog een vraagje (niet dat het veel uitmaakt, maar)

kunt ge eigenlijk op zo een externe harddisk toepassingen installeren en die draaien vanop die harde disk of geraakt ie dan overhit ofzo?

R.Winters

Legacy Member
Roefus zei:
ben niet zo een held in van die dingen
nog een vraagje (niet dat het veel uitmaakt, maar)

kunt ge eigenlijk op zo een externe harddisk toepassingen installeren en die draaien vanop die harde disk of geraakt ie dan overhit ofzo?
Normaal wel, als die tegoei gekoeld is natuurlijk.

SMa

Legacy Member
zal ook trager gaan dan een interne harddisk
en bij jaha kun je dat wrs wel in elkaar laten steken, je moet dan dus niet de held uithangen :p
voor een externe harddisk kies je beter voor firewire

Roefus

Legacy Member
ik weet het, maar ik heb geen firewire op mijn pc en zo een pci kaartje met firewire kost ook al snel 80 euro

en dan vraag ik me af is dat de investering wel waard?

SMa

Legacy Member
80 euro :eek:

€13 - AC Ryan 20-in-1 cardreader => 1 front firewire
€18 - Equip firewire PCI kaart met 3 ports

is het de investering waard?
ik denk het wel, je pc is toch weer wat uitgebreider en firewire zou ietsje sneller moeten zijn
en zox kan je altijd blijven gebruiken he, dus geen weggesmeten geld

Roefus

Legacy Member
waar gevonden + is dat firewire 800/400
en is daar veel verschil tussen
persoonlijk vind ik dat usb 2.0 snel genoeg is
en het is voornamelijk om gegevens van andere mensen te gaan leachen dus die 9/10 ook allemaal geen firewire hebben

die 80€ was voor een pci kaartje met 3 firewire800's

SMa

Legacy Member
www.jaha.be -> usb-hubs en kaartlezers

en het is voornamelijk om gegevens van andere mensen te gaan leachen dus die 9/10 ook allemaal geen firewire hebben
negeer men firewire comments dan maar :p

maar nu dacht ik toch dat zowat ieder moederbord minimum 1 backplate firewire had?

Roefus

Legacy Member
dunno

kzal es zien, misschien gewoon ni aangesloten
ik heb ne msn K8N Neo4 mobo

nvrmind blijkbaar hebben ze da ipv van vanachter (waar de plaats was voor zo ne firewire) em vanvoor gestoken :)

Roefus

Legacy Member
Vraagje: ik ken iemand die naar snogard gaat

www.snogard.de
als Laufwerke: Festplatten extern klikt: ziet ge ne lijst van de externe harde schijven

welke zijn aan te raden: capaciteit moet zeker ni meer zijn als 120-160-max200 gb

Davion

Legacy Member
Die Lacie lijkt me goed, maar is zo te zien niet in stock, en van de rest van de merken heb ik nog nooit gehoord.

Als ik echt uit die lijst moet kiezen zou ik de Maxtor OnteTouch III 100Gb pakken, das het enige bekende merk dat der in staat.

Roefus

Legacy Member
is maxtor zo ni "het niet aan te raden merk als het over harde schijven gaat?"

ik kan nog altijd naar loveno gaan die hebben ook ruime keuze voor iets meer geld :)

ff op loveno rondgekeken: http://www.loveno.be/product/8198
western digital is toch een redelijk goed merk? ik denk dat ik enkel firewire400 heb en ik vind het een beetje nutteloos om nog veel geld te steken in ne firewire800 (zo een pci kaartje kost al snel wat geld) en om dan een snellere hd te hebben, het is toch maar slecht voor films/muziek op te zetten

Davion

Legacy Member
- Klopt, maar tussen de merken van Snogard kies ik toch liever de Maxtor dan de anderen.
- WD is uiteraard zeer goed, en die is zeker aan te raden :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan