Archief - Ethernet XviD speler

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

=(X)=RaVen=

Legacy Member
Hallo,

Als ik een video bestand op men TV wil bekijken dan ga ik altijd als volgt te werk;
ik zet het op men laptop, slef naar beneden, hang die aan de tv, en na wat gepruts kan ik beginnen kijken. Nu heb ik gehoord dat er xvid spelers zijn die je aan je netwerk kan hangen.
Wat ik dus zoek is: Een xvid speler (evt met dvd functie, maakt ni uit), die ik aan men router kan hangen en die, vanuit gedeelde mappen op men pc ofzo, videobestanden MET ondertitels op de tv afspeelt.
Heeft iemand hier ervaring mee?
btw, audio enzo maakt allemaal niet uit, zolang hij maar alle xvid, divx (.avi's dus) aankan :)

mvg

=(X)=RaVen=

ps: het hoeft hier niet om illegale praktijken te gaan, daar ik zelf af en toe wel eens mij aan videobewerking waag.

***ARF***

Legacy Member
dan denk ik da ge beter af zijt me een pc'ke da constant aan de tv hangt
gaat veel gemakkelijker gaan ivm die aan de router te hangen
en ge bent er zeker van dat hij alles gaat afspelen wat je wil en meer

=(X)=RaVen=

Legacy Member
mja, maar kwil eig gene pc in het zicht/buurt hebben & liefst een afstandsbediening kunnen gebruiken :)
Zou de ultieme filmavond zijn, als ge beneden op nen breedbeeld divx kunt zien, me een keuze uit massas titels. (zonder daar gelijk als nen freak me een pcke naast te zitten, want da schept nen drempel om het te gebruiken imho)

Deguchi

Legacy Member
=(X)=RaVen= zei:
mja, maar kwil eig gene pc in het zicht/buurt hebben & liefst een afstandsbediening kunnen gebruiken :)
Zou de ultieme filmavond zijn, als ge beneden op nen breedbeeld divx kunt zien, me een keuze uit massas titels. (zonder daar gelijk als nen freak me een pcke naast te zitten, want da schept nen drempel om het te gebruiken imho)

Een type shuttle/media center pc? Ziet er stylish uit, is klein en een universele afstandsbediening werkt bij ongeveer alles mogelijke pc's denk ik.
Zou natuurlijk ook een oplossing kunnen zijn daar ge er meer mee kunt dan enkel divx/xvid afspelen.

Misschien is dit anders wel een oplossing (heb er wel geen ervaring mee...).

n0sTRa

Legacy Member
Wij hebben thuis bij men ouders een kiss player en zelf zal ik opteren voor een barebone omdat het gewoon beter is. Als je toch iets wilt kan je mss eens zien op www.divxplayer.nl. We hebben daar onze kiss besteld en is wel betrouwbaar.

RpR

Legacy Member
Ik heb ook eerst overwogen voor kiss te nemen maar uiteindelijk mijn eigen media center gemaakt adhv een shuttle die perfect met afstandbediening te besturen is.

Ze zeggen dat er te traag updates voor kiss uitkomen.
Resultaat dat je de nieuwste codecs niet kunt bekijken.

***ARF***

Legacy Member
als ik van u was,
koop u een micro-atx bordje van via-epia ofzo
steek da in een schoon liggend caseke da ge bij op u stereo kunt zetten
en draai daar media-center op
kunde perfect alles draaien met u afstandsbediening
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan