Archief - EINDELIJK mijn nieuw pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

neomitochondria

Legacy Member
na een kleine 4 jaar mijn 'oude' pc gebruikt te hebben is het eindelijk tijd om, na het examen, een nieuwe te kopen.

geheugen heb ik al gekocht op 2dehands.be dit was:

1024 DDR400 RAM corsair twinxpro CAS2

ziehier de pc (itware):

165-080 Maxline C8029-B34 black (met zilveren zijpanelen) ZONDER VOEDING 26.00 € 1 26.00 €

100-019 LCPower 550w v2.0 black 120mm fan (zeer stil) 46.90 € 1 46.90 €

111-015 AMD Athlon 64 3500+ 64bit Skt 939, Boxed Venice 215.00 € 1 215.00 €

171-017 Western Digital 200 GB 7200rpm SATA II WD2000JS, SATA II 94.00 € 1 94.00 €

127-018 ASUS A8N-E,nForce4 Ultra,sk939 ATX,SATA,8ch,Glan,PCI-E 93.00 € 1 93.00 €

145-021 NEC 4550 DVD-Rewriter ZWART 45.00 € 1 45.00 €

totaal 519.90 €

videokaart zal ik wss bij hardwareversandkopen, maar momenteel is ie nog niet op stock ( niet bij vele winkels btw)

XFX 6800 GS XXX edition 193 €

nog enkele randapparatuur: (wil hier wel niet veel geld aan uitgeven)

416-003 Logitech Internet Pro Keyboard PS/2, BE-Layout 10.00 € 1 10.00 €

415-011 Logitech RX300 Opt mouse Premium, USB & PS/2 Black 14.00 € 1 14.00 €

425-018 Logitech S100 Black Speakers (aanrader! - demo in winkel) 9.50 € 1 9.50 €



wat denken jullie ervan?

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Ziet er goed uit, maar verwacht niet te veel van die boxjes. :p
Tzal geluid uit komen. (PUNT! :D)

neomitochondria

Legacy Member
dacht dat het redelijk goed was, aangezien er aanrader bijstond, maar ja zolang er een 'beetje' degelijk geluid uitkomt is het oké

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Voor nog geen €10 kan je écht wel niet veel verwachten zu.
En njah.. logitech... er is véél beter materiaal maar ja.. Kzou anders aanraden van het goedkoopste Altec Lansing setje te kopen wat je maar kan vinden (€15 ofzo, maar dan zit je weer met verzendingskosten of whatever... andere winkel rijden.. al die bs).

Mss ist voor jou meer dan genoeg het geluid dat eruit komt. Kzou zeggen, maak gebruik van de demo in de winkel e. :)

*edit* tis btw echt niet moeilijk om "aanrader !" erges bij te schrijven zu. :p Je moet daar niet altijd inlopen in de verkoops-trucs, je wéét toch dat winkeliers alles doen voor hun producten kwijt te raken?! :)

Midgetmen

Legacy Member
jah jongens euhm die kerel vroeg ons wat we van z'n systeem vinden ( niet enkel van z'n boxen )
Jah waarvoor gade uw pc gebruiken gamen, ...
gamen --> welke games?
....
alle jah ti's moeilijk te zeggen of da goe is als we nie weten wa ge ermee wilt doen é

neomitochondria

Legacy Member
vooral voor games, vooral de laatste nieuwe dan (fear, oblivion, black n white 2,...)

maar denk wel dat mijn config oké is, zal hem wss vanmiddag dan bestellen

SMa

Legacy Member
neem een LC Power met 140mm fan
en prijs/kwaliteit zal dat setje wel goed zijn

Midgetmen

Legacy Member
hmm ik denk wel als ge het een beetje deftig wil spelen dat een 6800 te weinig is, ik zit met een Asus A8N, Asus 7800GT, AMD 3700+ en da gaat goe. een 6800 is denk ik te ligt. Mobo is wel heel goe ( ik heb de SLI versie )

neomitochondria

Legacy Member
jij weet wss ook niet teveel van graka's :)

de XFX 6800 GS XXX is even snel als de 6800 ultra;)

dus misschien 20% zwakker dan de 7800 GT, maar wel een dikke 100 euro goedkoper

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Midgetmen zei:
jah jongens euhm die kerel vroeg ons wat we van z'n systeem vinden ( niet enkel van z'n boxen )
Mijn mening over 't systeem was reeds gezegd. :ironic:
BTW; informeer je eens voor je hier wat komt zeggen..

enZiiime

Legacy Member
neomitochondria zei:
jij weet wss ook niet teveel van graka's :)

de XFX 6800 GS XXX is even snel als de 6800 ultra;)

dus misschien 20% zwakker dan de 7800 GT, maar wel een dikke 100 euro goedkoper

XFX GEFORCE PCI-E 6800GS 256Mb DDR3 TVout Retail
XFX GEFORCE PCI-E 7800GT 256Mb SLI

Hebben die 2 maar een miniem verschil?

Het is indeed een dikke 120€ verschil, aangezien ik met beperkt budget is, kan ik mss tijdelijk even die 6800GS steken als het toch niet zoveel verschil is :/

(Sorry voor dit te vragen in uw topic)

neomitochondria

Legacy Member
dat kan je doen, maar je vind hem wel moeilijk, alle hij is moeilijk verkrijgbaar.
bij jaha kan je hem wel kopen voor 225 euro dacht, maar ik ga toch in buitenland kopen, toch een geode 25 euro goedkoper

ik zal de mijne bestellen bij 4launch.nl, daar hebben ze hem 'normaal' in voorraad en hij is even goedkoop als in duitsland

neomitochondria

Legacy Member
pc is besteld en graka bij 4launch, waar hij maar 195 euro (alternate 219).

tnx for replies
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan