Archief - Easynote v7909

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

JockAsz

Legacy Member
weet iemand of deze laptop de moeite is : http://support.packardbell.com/fr/item/index.php?pn=PB51DW0202&g=1400

hij zou 1200 euro kosten, kort:
Intel® Core™ Duo processor T2400 (2 x 1,83 GHz – 2 MB L2 cache – 667 MHz FSB)
Geheugen 1024 MB DDR2
Harde schijf 100 GB
Grafische kaart ATI Mobility Radeon X1600 512 MB Hyper Memory (DVI)

1. ten eerste iemand enige idee wat hyper memory is ? (nergens info govonden)
2. ten twede, packard bell... de bedoeling zou zijn om er mee ubuntu te dualbooten? gaan al die drivers te vinden zijn enzo.

Zijn der mischien nog met easnote ervaring ? ;)

daVinci

Legacy Member
1. Hyper Memory is ATI's tegenhanger van Nvidia's TurboCache. De grafische kaart heeft zelf een aantal MB VRAM (bv. 128 MB, kan verschillen van kaart tot kaart), en gebruikt voor de rest een gedeelte van het systeemgeheugen. Dankzij de bandbreedte van de PCI-E bus blijft het verlies aan prestaties ten opzichte van volledig dedicated beperkt, maar er is zeker prestatieverlies.

2. Je gaat denk ik het volgende antwoord mogen verachten: Packard Bell=Packard Hell. Zelf heb ik geen ervaring met Packard Bell, maar ik lees hier en daar toch ook mindere punten (geen topklasse componenten, geen al te beste service, ...)

-Timo-

Legacy Member
Blijf van packard bell wag jom. Ik heb hier thuis zo'n brol staan. Ga voor Dell, Asus, ...

JockAsz

Legacy Member
Ja packbard hell das wel waar :p .
Merci voor de advies alvast. het leek me inderdaad een te mooie prijs voor wat het is.

Kwil gewoon iets rond max 1200 euro voor ne gieg ram, turion of dua core, stevig laptop (msi s270 is wel goe in die zin) en waar ik zeker men eigen OS (linux) kan op draaien zonder te veel problemen.

Toevallig iemand paar goei suggesties ?

GhO$T

Legacy Member
waar is die te vinden voor 1200€?

En een aanrader is het alleszinds niet, je hoort al niet echt veel goeds over PB + had gelezen dat die videokaart in die laptop echt ondermaats presteert tov de concurrentie met gelijkaardige specs.

als die x1600 geen vereiste is zou ik opnieuw dell aanraden (zoals ik hier op't forum al 1000 keer gedaan heb waarschijnlijk :) )
Daar kan je voor 1200 een heel ferme inspiron6400 samenstellen zolang je dus geen zware 3d kaart nodig hebt.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan