Archief - DVD/Divx player

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

bboy_floflo

Legacy Member
Nu met de kerstdagen heb ik wat geld gekregen, en ik dacht dan met een deeltje een divx player te kopen.

prijs: +-80€ (minder mag altijd)

nu mijn vraag is, welke zijn deftige players, waar kan ik ze vinden (eventueel webshop waar ze onder rembours versturen), en ik zou er ook graag Xvid's mee kunnen afspelen, aangezien ik meestal xvid gebruik om mijn dvd's te rippen naar mijn pc zonder ze te verdelen voor anderen.

mYsT`1

Legacy Member
Ik wou er net een thread over starten, maar zag gelukkig dit net staan :)

Ik heb hier momenteel een divx speler, maar voor op kamer wil ik me ook eentje kopen. Wat is het probleem met de huidige... hij leest wel divx (avi dus), maar hij leest geen .srt files (subtitels) apart jammer genoeg... Dus ik moet ze telkens samenvoegen en dan als 1 avi met subs al in op cd goioen en kijken ...

Nu ik weet dat het kan, met een philips DVD730 ofzoiets kan je firmware update doen en dan kan die dat...

Nu ik koop mijn spullen nu meestal bij www.pixmania.be, het is snel en goedkoop :)

Als iemand dus eentje weet die zeker .srt files apart kan afspelen ook, let me know!

CobraX

Legacy Member
Costanza zei:
veruit het beste om divx enzo af te spelen in een omgebouwde xbox

aan alle andere standalone divx spelers is er wel iets irritant aan (formaten die nie ondersteund worden, moeilijk doorspoelen, haperingen, ondertitel problemen, ...)

check ook
https://www.beyondgaming.be/archive/films-series-tv.67/welke-dvdspeler.381967

En het irritante aan een modded Xbox is het geluid dat hij maakt (ja ik spreek uit ervaring). Ik denk er dus ook aan om een hardware DivX speler in huis te halen en mijn oog is gevallen op de Pioneer DV-380-K. Ziet er knap uit, heeft een MediaTek 1389 (denk FE) chipset en knappe OSD menutjes. Unofficial modified firmware met allerlei fixes hier te verkrijgen.

oedieboy

Legacy Member
CobraX zei:
En het irritante aan een modded Xbox is het geluid dat hij maakt (ja ik spreek uit ervaring)...

Het geluid dat hij maakt??? De fan soms? Zet die dan wat stiller. Je kan dit doen in XBMC.

oedieboy

Legacy Member
tjah... Ik persoonlijk heb er geen problemen mee.
Als DVD/Divx speler moet ik zeggen dat een gemodde xbox zijn werk heel goed doet. Maar de prijs ligt wel veel hoger dan een divx spelerke.

CobraX

Legacy Member
oedieboy zei:
tjah... Ik persoonlijk heb er geen problemen mee.
Als DVD/Divx speler moet ik zeggen dat een gemodde xbox zijn werk heel goed doet. Maar de prijs ligt wel veel hoger dan een divx spelerke.

Ik vind het geluid van de Xbox enorm vervelend tijdens de "stillere passages" in films. Puur naar de compatibiliteit gekeken, is een modded Xbox onklopbaar (enkel een HTPC doet evengoed / beter). Zoveel duurder is een modded Xbox niet hoor (aangezien de duurdere en deftigere DivX spelers al snel 100-150 euro kosten).

oedieboy

Legacy Member
maar wel duurder dan de vooropgestelde 80€. Voor 80€ zou ik gaan voor de Yakumo DVD Master DX4 bij hofline.

Burny

Legacy Member
oedieboy zei:
maar wel duurder dan de vooropgestelde 80€. Voor 80€ zou ik gaan voor de Yakumo DVD Master DX4 bij hofline.

² That, en die speelt SRT files af :niceone:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan