Archief - [Dringend]ATI 6850 Crossfire

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Momenol

Legacy Member
ik heb nu momenteel 1x een ATI sapphire HD6850 zitten op een 500w ocz voeding. ik wil graag een 2e kaart van hetzelfde type bijsteken en in crossfire zetten. maar gaat mijn voeding dit aankunnen?

specs van pc:

CPU: AMD Phenom II 965 BE OC
GPU: Sapphire HD6850
Moederbord: ASUS crosshair IV formula
Geheugen: Corsair 8gb
OS Drive: Crucial RealSSD C300 64GB + 2x 7200rpm hdd
Case: CoolerMaster HAF X
Voeding: OCZ ModXStream Pro 500W

Vic 40+

Legacy Member
Volgens mij zou dat toch wel moeten kunnen.In het volgende review zitten ze op 393watt met crossfire max,dat is met een programma als furmark en gemeten uit de muur,
Radeon HD 6850 & 6870 CrossfireX review
Met een spel haal je dat gewoon niet,dus zou dat best moeten kunnen.

Relevation

Legacy Member
Denk dat het misschien wel zal lukken, maar het zal te zien zijn hoe ver hij zijn cpu ge oc heeft.
Is dit in je pc met waterkoeling?

Iphigeneia

Legacy Member
Beste,

Dit is zoals Vic 40+ zegt goed mogelijk. Echter ligt het aan de PSU of hij het aan kan (puur op het aantal W wel), maar hierbij bedoel ik de efficiëntie van jouw voeding.

Het is aangeraden om een andere erbij te kopen, maar je kunt de gok wagen.

Mvg,

phate_13

Legacy Member
Normaal zou ik met een deftige 500Watt voeding zeggen : Absoluut geen probleem.

Het grootste probleem nu is echter dat er pas ook iemand anders op het forum hier zijn ModXstream voeding het begeven heeft. Waarbij deze ook een paar onderdelen van zijn pc heeft meegenomen in zijn graf. En volgens hem zouden meerdere personen hier last van hebben met die voeding. Dit wilt dus zeggen dat de bescherming die er op zit tegen overloading ed. niet fatsoenlijk zouden werken in alle gevallen.

Maar ik zou zeggen, ga er gewoon voor. Een HD6850 crossfire setup zal zo'n 400Watt verbruiken met een overclock. Met max. pieken tot 450Watt.

-BVR-

Legacy Member
phate_13 zei:
Maar ik zou zeggen, ga er gewoon voor. Een HD6850 crossfire setup zal zo'n 400Watt verbruiken met een overclock. Met max. pieken tot 450Watt.
EDIT: never mind, I failed.

phate_13

Legacy Member
Euhm. You got it wrong my friend. ;)

Een 500 Watt voeding, levert 500Watt. (En verbruikt bij volledige belasting, met 86% efficiency 581 Watt.)

-BVR-

Legacy Member
phate_13 zei:
Euhm. You got it wrong my friend. ;)

Een 500 Watt voeding, levert 500Watt. (En verbruikt bij volledige belasting, met 86% efficiency 581 Watt.)

SRSLY? Watafak. Hoe kan ik er nu zo naast zitten :/ Ik denk al heel de tijd dat het omgekeerd is. Vandaar dat ik altijd dacht dat er gezegd werd dat 'Wattage maakt niet uit, want als ge dan een efficientie van 72% hebt, zijt ge niks verder dan een betere maar goedkopere kwaliteitsvoeding met een betere efficientie.'

Ik voel me dom. Sorry voor de verwarring TS.

EDIT: hoe kom jij aan 581W?

-BVR-

Legacy Member
Maar hoe kan een voeding dan meer verbruiken dan dat ze levert? (Nooit elektriciteit gehad ofzo, dus call me a noob if you want :p )

SXe

Legacy Member
Ik ben dus de persoon wiens OCZ ModXStream 500 W enkele onderdelen mee kapot gemaakt heeft.

Ik zou zeggen, ga ervoor. De kans dat het gebeurt is klein maar bestaat wel.

Vic 40+

Legacy Member
In het review wat ik aanhaal hebben ze ook hun cpu overklokt en komen ze op 393watt,het volgende wordt daar bij gezegd,

"Our test system is based on a power hungry Core i7 965 / X58 based. This setup is overclocked to 3.75 GHz. Next to that we have energy saving functions disabled for this motherboard and processor (to ensure consistent benchmark results). On average we are using roughly 50 to 100 Watts more than a standard PC due to higher CPU clock settings, cooling, additional cold cathode lights etc."

Nou is zijn cpu ook overklokt,maar ik denk niet dat hij een groter verbruik zal hebben dan de mensen van Guru3d.

amdr

Legacy Member
Ge zijt niet van zover Momenol dus als ge toch zou vervangen, ik heb hier nog een goede Corsair 650W voeding. Just FYI

phate_13

Legacy Member
Je moet er ook mee oppassen, dit varieert ook hard van hoe de load op de pc geplaatst wordt. Zo slaagt men er bij Anandtech in 423Watt te meten (tussen het stopcontact en de voeding, zoals altijd), zonder overclock. Enkel furmark. Terwijl als je tegelijkertijd met furmark ook nog iets zou draaien dat de cpu zwaarder belast, dit mogelijks nog hoger zou kunnen zijn. (Echter zijn dat situaties die in de praktijk nooit zullen voorkomen, behalve als je zelf echt je best doet.)

mdgf

Legacy Member
BramVroy zei:
Maar hoe kan een voeding dan meer verbruiken dan dat ze levert? (Nooit elektriciteit gehad ofzo, dus call me a noob if you want :p )
Warmte hé, als er stroom getransporteerd wordt dan zal er door wrijving (van de elektronen) warmte ontstaan. En dat is dus verspilde energie (want die verlies je aan de omgeving/lucht) die de voeding wel uit het stopcontact trekt, maar niet levert aan de pc.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan