Archief - Draadloos internet

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

harry16

Legacy Member
Hey,

Al jaren hebben wij bedraad internet, en dat gaat allemaal prima eigenlijk.
Maar nu op t moment gekomen om een laptop te kopen en hebben al een macbook pro in huis, dus draadloos internet zou nu goed vas pas komen.

2 jaar geleden ook al geprobeerd alleen met een signaalsterkte van 1 lukte dat totaal voor geen meter.

Vandaar dat ik jullie advies vraag welke draadloos router ik t best kan kopen, het liefts niet al te duur..graag heb ik een goede signaalsterke en weinig storing..

Wat zijn mijn benodigdheden hiervoor?

Alvast bedankt

Grtz Harry

phantomtwister

Legacy Member
Met een gewoon simpel routertje moet je wel snel internet hebben tenzij er veel opstakels zijn. Dus betonnen gewelven, afstand van pc naar router te ver, plaatsing van de router, dit kunnen allemaal oorzaken zijn waardoor het niet goed werkte.

Dus graag wat meer info hoe de situatie juist is, en mss ook de afstanden vermelden.

harry16

Legacy Member
Okee, zal even de situatie uitleggen.

Modem staat beneden in de meterkast, bedraade kabel via de muur naar boven verlengd en zit daar in de nu bedrade router. 4 poorten gaan daar ander apparatuur verbinding te geven zoals pc en ps3. Dat mag opzich bedraad blijven.

Opzich is t dus een optie om de draadloze router ook hier in me kamer te zetten..router kan dan op me bureau of op de grond naast me pc staan. ( afstand van modem naar router is dan wel een meter of 5/6/7 ong. want modem staat beneden en router boven. De pc`s en worden alleen boven gebruikt hetzelfde geld voor de ps3.

Eventuele draadloze apparatuur word ook vaak boven gebruikt maar kan ook beneden een x voorkomen.

phantomtwister

Legacy Member
Normaal moet dit dus met een gewone draadloze router lukken. Misschien klopten je instellingen de vorige keer niet waardoor je slecht signaal had. Een verkeerd kanaal in je routerinstelling kan voor een grote vertraging zorgen. Dit heb ik ook voorgehad.

Koop gewoon een router van één of ander bekend merk. (linksys, dlink,...)
Neem best wireless N, deze kan alles ontvangen en is sneller dan de oude B en G.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan