Archief - DigiCam: BenQ DC C420

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Had dit al in andere thread gepost maar aangezien ik daar geen antwoord krijg en het dringend is start ik maar nieuwe topic.

Ik kan dus aan een BenQ DC C420 geraken voor een (heel) lage prijs maar ik vroeg me ff af of die digicam iets deftigs is.
Iemand (met kennis van zaken aub! eniac? :D) die me hiermee beke op pad kan helpen aub? Volgens specs en mijn minieme kennis ervan ziet het er een behoorlijk deftig dingetje uit.

Wat ik me ook afvroeg; bestaan er universele USB-kabels om digicam rechtstreeks te verbinden met PC? Zonder SD-card dus... En wat kost zoiets? (en waar verkrijgbaar? en waarop te letten zodak een passende kabel koop?)

Jense777

Legacy Member
- wat is die "heel lage prijs"?
- specs zeggen niet alles, zoals hier al veel werd verteld: de grootte en het type van sensor zijn de dingen die je foto maken
- er bestaan universele USB kabels, maar normaal gezien zit er zo eentje bij je camera hoor
- een SD kaart van 512 MB kost rond de 40 EUR

Een zeer goed alternatief zou zijn de Canon Powershot A430 (+/- 160 EUR) of de Nikon Coolpix L4 (+/- 145 EUR).

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Jense777 zei:
- wat is die "heel lage prijs"?
- specs zeggen niet alles, zoals hier al veel werd verteld: de grootte en het type van sensor zijn de dingen die je foto maken
- er bestaan universele USB kabels, maar normaal gezien zit er zo eentje bij je camera hoor
- een SD kaart van 512 MB kost rond de 40 EUR

Een zeer goed alternatief zou zijn de Canon Powershot A430 (+/- 160 EUR) of de Nikon Coolpix L4 (+/- 145 EUR).
- 30 à 40, potk, moek nog bespreken me mn maat...
- idd specs zeggen niet alles maar ik heb ook geen voorbeeldpics van die cam wegens net in bezit... Indien iemand anders een voorbeeldje kan posten, go ahead :) (maar dan medium- en maximum-resolutie alleszinds)
- zit nie bij deze digicam
- kgeloof dat die digicam SD kaart compatibel is maar heb ook zo geen lezer dus universele USB-kabel zou mss wel handiger zijn. (dno yet, iemand die me voordelen en nadelen kan vertellen?)
+ dak me nog afvraag wat de prijs is van zo'n universeel kabelke :) + waar te halen? Gewone electro-zaak?

Ik moet geen alternatief, was eigelijk niet echt op zoek naar digicam maar ben toevallig een tegengekomen en kan het bij momenten wel gebruiken...

Jense777

Legacy Member
- 30 à 40 EUR; weinig voor te sukkelen denk ik
- USB kabeltje te vinden in elke fotografie winkel, pc-shop of zelfs in groot warenhuizen denk ik (Delhaize, Colruyt, ...)
- prijs rond de 10 EUR (iets minder meestal)

eniac

Legacy Member
Het zal wel geen sublieme camera zijn met weinig tot geen manuele instellingsmogelijkheden (mogelijk ook een vrij korte batterijduur), maar dat mag je voor deze prijs niet verwachten natuurlijk.

Ik vind geen voorbeeldfoto's, maar als je niet meer dan 30-40 euro wil uitgeven aan een toestel dan kan je hier imo niet voor sukkelen.

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Welja, nieuw kost ie iets van een €130 of €140 dachtek. Tis dan ook wel al een verouderd model ondertussen. Maarja, ik koop hem dus over van een vriend.
Kben zonet eens gaan kijken voor zo'n universeel kabeltje. Kvind er wel met allerlei connectoren waar de merken bijgeschreven staan maar een BenQ staat er natuurlijk niet tussen. :doh: Is dat echt volgens merk of is het mogelijk dak da toch zou kunnen aansluiten?

Jense777

Legacy Member
Normaal gezien is dat toch hetzelfde bij alle merken, neen? Ik heb hier thuis 2 digicams en op alle 2 (van verschillende merken) is het dezelfde aansluiting. Neem anders uw toestel mee naar de winkel en probeer, maar volgens mij zouden deze hetzelfde moeten zijn.

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Welnee, eerst toonde die verkoper me een kabel met daarop een stuk of 5 verschillende connectoren met op de verpakking de merken erbij geschreven. (Nikon, Kodak, Sony, Pentax, enz.) maar een BenQ stond er gwn niet tussen. :(
Kzal idd best es truggaan met het toestel zelf, nu had ik hem niet bij, ben direct na school in stad geweest.
Ofwel moet ik zo'n cardreader kopen maar dat kost me wel iets te veel. :s (nog es €40 fzo)
Is het trouwes mogelijk om als ik er een SD-kaartje in zitten heb en als daarop foto's staan ze te kopieren via die USB-kabel naar PC? (zonder card-reader dus :))

njaja, op vlak van digicams benk ne behoorlijke noob. :p

Jense777

Legacy Member
Ja, als uw digicam aanstaat naar Deze Computer gaan en daar Verwisselbare schijf aanklikken...

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Ah kdacht wel al zoiets maar was niet zeker. :)
Kga dan morgen of overmorgen es terug naar winkel (mét camera).

Alvast bedankt voor alle hulp die je reeds gegeven hebt. ;) (en eniac ook natuurlijk)

eniac

Legacy Member
BenQ is geen ECHT digicam-merk denk ik (rebadgen een design van iemand anders), dat is misschien de reden dat je er zo geen kabels voor vindt.

Maar als ik jou was pikte ik een cheap SD-readertje op. Standalone is beter en vind ik ook handiger.

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Dan zou het dus wel een gelijkaardige aansluiting moeten hebben als een ander merk veronderstel ik. Achja, ik zal eens gaan zien vanaf dak de digicam in bezit heb.

Maar wat is de prijs van zo een cheap SD-readertje? Want die da ik gezien heb was net geen €40 en dan slaat de hele opzet er niet meer in om eindelijk es (goekoop) een digicam te hebben.

*edit* online-shops voor dat soort materiaal mag je ook geven indien je er weet...

Jense777

Legacy Member
Je hebt al een Hama card reader (USB 1.1) voor +/- 15 EUR. Ook dit zou ik bij de lokale fotohandelaar ofzo gaan halen, zal hem weinig tot niks schelen in prijs.

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Ah dat lijkt me dan best wel nog interessant. Is dat een deftig merk?
Moet ik dan ook op iets speciaals letten ofzo? Type van kaartjes want daar bestaan ook verschillende soorten in dachtek?

Hier trouwes wat specs van de camera: http://nl.kelkoo.be/b/a/ps_15231296/124901.html

*edit* ah, gwn Secure Digitale Kaart dus? :)
*edit2* heb je da nie me USB2.0 ook? Want 1.1 is wel nogal traag eh, of maakt da erg veel uit in prijs?

Jense777

Legacy Member
- deftig genoeg denk ik, heb er hier al enkele keren mee gewerkt (eentje van een vriend) en dat leek mij toch in orde
- goh op iets letten, niet dat ik weet... ik denk dat een cardreader een cardreader is zonder meer hoor
- voor die camera die je gaat kopen, SD, meestal is zo'n cardreader voor alle type's
- USB 2.0 bestaat denk ik, weet niet of het zoveel duurder is. Ook qua prestaties (1.1 vs. 2.0) moet ik je het antwoord schuldig blijven

eniac

Legacy Member
USB1.1 is vrij traag, gisteren een (vol) kaartje van 512MB gans geleegd via een USB1.1 cardreader en dat duurt wel een tien minuutjes.

Ik vind dat echter niet zo storend. M'n meest gebruikte kaartjes zijn er van 1GB en 512MB, duurt een hele tijd voor zo 1GB volzit, en dan leeg ik dat eens en duurt dat even, maar dan ben ik ondertussen ook wel met andere dingen bezig.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan