Archief - Desktopadvies: Medion config

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

dirkie

Legacy Member
Ik heb mijn oog laten vallen op volgende aanbieding van Medion

* Intel Core i5 - 2320 (3.00 GHz, 4C/4T, 6M cache, LGA 1155) processor
* DDR3 RAM 6144 MB Geheugen
* nVidia GeForce GT545 (D13P1-25) -1.5 GB grafische kaart
* 1.5 TB HDD (1500GB) SATA harde schijf
* DVD ReWriter optical drive
* LAN 10/100/1000 Mbit (on board)
* Medion toestenbord (PS/2) + optical mouse (USB)
* OS Microsoft Windows 7 Home Premium (OEM)
* MS Office 2010 Starter
* 24 maanden garantie

Edupartner

Wat denken jullie hiervan? Ik zou de desktop gebruiken voor wat internetgebruik en office toepassingen en enkele spelletjes.

Benieuwd naar jullie reacties

dirkie

Legacy Member
en wat betreft het prijspunt en hetgene erin zit?

Is het een goede koop denken jullie?

phate_13

Legacy Member
Zeker voldoende als je er geen spelletjes op wilt spelen...

De belangrijkste vraag is dus : Wat versta je onder enkele spelletjes? Games in welke kaliber moeten we ons dan voorstellen?

dirkie

Legacy Member
De spelletjes die ik speel zijn Fifa, Pro Cycling Manager en af en toe COD

laurievl

Legacy Member
dirkie zei:
De spelletjes die ik speel zijn Fifa, Pro Cycling Manager en af en toe COD

enkel pcm vindt ik een redelijk zwaar spel, wss zal je deze niet volledig open kunnen spelen maar COD en fifa geen probleem ;)

phate_13

Legacy Member
Nu weet ik nog altijd niet veel.
Er zit nog altijd een zeer ruime marge op qua systeem vereisten met die info: Iets zwaarder of iets lichter. afhankelijk van de game. ;) (Idem voor COD)

Edit: Enkel PCM een redelijk zware game? Lijkt me toch straf. Ik wil je de nieuwste COD wel eens zien runnen op maximum met die kaart aan 60+ fps.

Mr. Humphries

Legacy Member
Je zal de spelletjes kunnen spelen, maar niet met alle eyecandy op het hoogste.

awaces

Legacy Member
Komt wel goed hoor.

Ook met PCM. Die zal je computer vlot kunnen draaien.
Misschien niet op de hoogste specs maar dat is voor niks nodig (Mijn standpunt)

sneeuwzwart

Legacy Member
Een bijkomend vraagje, als jullie de keuze hadden tussen bovenstaand systeem of dit systeem, wat zouden jullie dan kiezen?

mdgf

Legacy Member
Ik zou eerst willen weten welke ssd er in die pc van alternate zit.

Als je nu en dan eens een spelletje wilt spelen dan is die medion wel VEEL beter.

godness

Legacy Member
Even over medion zelf, ik heb vroeger een medion laptop gehad, kheb hier verschrikkelijk veel miserie mee gehad, veel te traag voor wat erin zat, hardeschijf constant blijven draaien, dan binnen gedaan bij medion zelf alles terug inorde tot een maand later terug hetzelfde probleem. Je kan nu wel zeggen dat het misschien aan mij ligt maar kheb nog slechte verhalen gehoord over medion, misschien nog iemand hier die ook zo een probleem gehad heeft?

mdgf

Legacy Member
Enkel goede ervaringen met medion, van elk merk zijn er mensen met slechte ervaringen te vinden daar kun je niet op afgaan (bovendien heb je het hier over een hardwareprobleem (alhoewel het niet echt duidelijk is, uiteraard draait je hdd altijd, das nogal normaal) en like it or not, intern verschilt zo'n medion laptop niet sebiet van een msi of wat dan ook, pech dus).

dirkie

Legacy Member
Ben er gisteravond nog omgegaan, en hij draait voorlopig perfect, heb gisteren Fifa aan het spelen geweest en draait supervlot!

Ik vind het een aanrader

sneeuwzwart

Legacy Member
dirkie zei:
Ben er gisteravond nog omgegaan, en hij draait voorlopig perfect, heb gisteren Fifa aan het spelen geweest en draait supervlot!

Ik vind het een aanrader

Maakt het systeem veel lawaai, of valt dit mee?

Zarnikon

Legacy Member
Ziet er idd een interessant systeem uit

Prijs van alle onderdelen als je het systeem zelf zou samenstellen:

CPU: 160€
HDD: 100€
GPU: 60€
DVD: 15€
Mobo: 45€
Geheugen: 30€
Windows 7: 90€
Toetsenbord + Muis: 15€
Behuizing + Voeding: 35€

Totaal: 550€

Dus zeker een goede koop voor maar 449€ volgens mij.

dirkie

Legacy Member
sneeuwzwart zei:
Maakt het systeem veel lawaai, of valt dit mee?


Systeem maakt bijna geen lawaai. Ik ben ondanks dat het Medion is, en de perceptie dat het aldi merk is, toch tevreden over de aankoop

Ik denk er zelfs aan om een tweede aan te kopen voor mijn zoon. :)

sneeuwzwart

Legacy Member
dirkie zei:
Systeem maakt bijna geen lawaai. Ik ben ondanks dat het Medion is, en de perceptie dat het aldi merk is, toch tevreden over de aankoop

Ik denk er zelfs aan om een tweede aan te kopen voor mijn zoon. :)

Nog een vraagje, hoeveel zijn de verzendkosten als je bij edupartnet besteld? Ik ben ook sterk aan het overwegen om deze aan te schaffen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan