Archief - desktop systeem +/- 1000€

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

mathisse

Legacy Member
Beste mensen,

Ik zou graag een systeem in een steken met een budget van +/- 1000€
Dit houdt in : destkop + scherm + muis+toetsenbord+wifi kaart

Mijn doel is een all round pc te hebbe waar ik wel eens een spelletje op kan spelen

Ik dacht aan een i5 2500k , ssd , coolermaster cm 690ii ... :
Cpu: Intel core i5 2500k (210€)
Gpu: Gigabyte GV-N440D3-1GI (75€)
Monitor: Iiyama E2208HDS-B2 (140€)
voeding: Thermaltake Smart m450w (50€)
muis: Logitech m500
case: coolermaster cm690ii advanced usb3.0 (90€)
optische drive: asus DRW-24B3ST(25€)
ssd: Crucial m4 64gb(90€)
toetsenbord: logitech k120(10€)
mobo: MSI P67A-C43(B3) (98€)
wifi kaart: tp-link TL-WN951N 300M (30€-
speaker: Logitech z-323(45€)
hdd: Samsung spinpoint F3 500gb (90€)
ram: corsair 8gb 1600mhz ddr3 LP (44€)


Ik heb conf gemaakt bij alternate iemand advies , commentaar , suggesties ?

Grtn mathisse

Tharionos

Legacy Member
ik twijfel nog wat over de voeding

ik zou een corsair versie voorstellen en liefst een hoger wattage want deze die je post is een 450 watt veronderstel ik ?


die logitech muis is dat zo een draadloze ? en wat is de prijs ervan miss kan ik er een beter alternatief voor suggeren niet dat deze slecht is hoor maar ik ken dat model niet .

voor de rest ziet je build er mooi uit maar de echte revisie laat ik liever over aan de andere :p

mdgf

Legacy Member
Mobo zou goedkoper moeten kunnen (80€ ofzo, ASrock P67 Pro3/Pro3 SE).
Als voeding een Thermaltake Smart M450, Corsair CX430 of Antec Earthwatts Green 380, geen zo'n sharkoon brol.

GPU: zeker geen 440, dan is een 6770 interessanter voor een kleine meerprijs, maar ik zou ook een 6850 overwegen.

De DVD RW kan wel wat goedkoper, idem voor de wifi kaart en het geheugen.

De rest ziet er goed uit :).

Vic 40+

Legacy Member
Ben je van plan te overklokken?

Anders is de i5 2400 ook goed genoeg+b.v. het volgende mobo ASRock H67DE3 of ASRock H61iCAFE.

Hecht je veel waarde aan die usb3 aansluiting in de case?

Want die zal je niet kunnen aansluiten via de door mdgf en mij voorgestelde mobo's.Ook die van jou heeft die aansluiting niet.
Dan kan je net zo goed voor de volgende gaan,
ALTERNATE - HARDWARE - Behuizingen - Midi Tower - Cooler Master CM690II Lite

De volgende netwerkadapter lees ik goede dingen over,
ALTERNATE - HARDWARE - Netwerk - Wireless LAN - Netwerk adapters - TP-LINK TL-WN822N

Neem zoals mdgf zegt iig een hd 6770 als graka,msi en xfx hebben er allebei één tussen de 90 en 95 euro..Daar zal je meer plezier van hebben dan van een gt440 denk ik.

mathisse

Legacy Member
Tharionos zei:
ik twijfel nog wat over de voeding

ik zou een corsair versie voorstellen en liefst een hoger wattage want deze die je post is een 450 watt veronderstel ik ?


die logitech muis is dat zo een draadloze ? en wat is de prijs ervan miss kan ik er een beter alternatief voor suggeren niet dat deze slecht is hoor maar ik ken dat model niet .

voor de rest ziet je build er mooi uit maar de echte revisie laat ik liever over aan de andere :p

Het is een bedraade muis ;)

iemand andere suggesties voor gpu (max 100€) en mobo met usb3.0 aansluiting voor de cm690ii adv ? (+/-100€) ?

Liever een netwerk adapter op PCIe ook ?

gamer5

Legacy Member
Een AMD Radeon 5770/6770 (zijn hetzelfde) is het beste wat je rond de 100€ zal vinden. Als je nvidia wilt een geforce 450GTS. Beter heb je niet voor die prijs.

Als je een usb 3.0 aansluit op een usb 2.0 op je mobo zal die gewoon werken aan 2.0 snelheid denk ik. Dus als je 3.0 niet echt nodig hebt maakt het niet uit :) Netwerk kaarten op mobos voldoen wel, extra netwerk adapter kopen is niet echt nuttig

mdgf

Legacy Member
Usb 3.0 headers verschillen van usb 2.0, dus afaik past dat niet.

Neem gewoon de cm690II zonder usb 3.0? Er zit nog altijd usb 3.0 op het mobo hé.

Tharionos

Legacy Member
dan raad ik de razer diamondback aan als muis , of een recenter model

die razers zijn echt goed , kan ik zelf voor vouchen :p zeker de moeite

mathisse

Legacy Member
Tharionos zei:
dan raad ik de razer diamondback aan als muis , of een recenter model

die razers zijn echt goed , kan ik zelf voor vouchen :p zeker de moeite

Ik zouk geen gaming muis ....
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan