Archief - Desktop samenstelling nakijken

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Thomas9

Legacy Member
ALTERNATE

ook extra vraagje, men oude PC is 6 jaar oud, daar wil ik graag dus de 2sata schijven van overplaatsen. kan dat? zijn die aansluitingen hetzelfde gebleven met mss nieuwere technologie?

phate_13

Legacy Member
Dat zou geen probleem mogen zijn.

*Edit*: En waarvoor zou hij een discrete GPU nodig hebben?

phate_13

Legacy Member
Als je toch niet zou gaan overclocken, en dus toekomt met een H-moederbord, ga dan eerder voor het ASRock H61 iCafé moederbord. Dat is nog goedkoper en heeft wel nog altijd USB 3.0.

Thomas9

Legacy Member
phate_13 zei:
Als je toch niet zou gaan overclocken, en dus toekomt met een H-moederbord, ga dan eerder voor het ASRock H61 iCafé moederbord. Dat is nog goedkoper en heeft wel nog altijd USB 3.0.

overclocken ga ik niet mee starten, maar berichtje verwijderd, omdat ik met dat mobo dat ik gepost had geen graka had en dan kwam ik alsnog duurder uit ..

phate_13

Legacy Member
De GPU zit op de processor. ;)
Maar enkel met een Z of H moederbord kun je deze gebruiken. Niet met een P moederbord. (En enkel met P en Z kun je overcocken.) Dus jawel, met dat moederbord dat je aanhaalde kon je zeker de onboard GPU gebruiken. Maar als je toch daar voor gaat, dan kan het dus gerust een stuk goedkoper nog.

Thomas9

Legacy Member
ALTERNATE

oke dus is did even goed als de vorige link?
als we de vorige natuurlijk niet gaan overclokken he :P
dat ga ik niet testen .. :s

phate_13

Legacy Member
Het ASRock H61 iCafé moederbord is nog goedkoper.
Alsook is de k-versie misschien toch de moeite waard, aangezien deze niet alleen overclockbaar is, maar ook een betere iGPU heeft dan niet k-versies.

Thomas9

Legacy Member
"ASRock H61 iCafé moederbord"
Staat niet in de lijst van mobo's op alternate ;s
Toch niet als ik kijk met mijn configuratie..

& Dus Intel® Core™ i5-2500K is die 17€ meer waard?

Thomas9

Legacy Member
Oke 10€ extra, examens zijn bijna achter de rug geef men hersens even wat rust oke (a)

phate_13

Legacy Member
Hehehe. :)
Welja, is moeilijk om in te schatten natuurlijk. Hangt er vanaf of je af en toe toch eens een lichte/oude game wilt spelen. Dan zal dit immers wel een meerwaarde zijn.

Thomas9

Legacy Member
het is voor 4VM's te draaien.
Minecraft (+ server, draai ik nu op 3GB ram en 2.26GHz dual core maar is traag, zit aan max ram verbruik)
voor de rest, GTA SA, Empire Earth, .. meer oudere spelletjes/niet met hoogste graphics nodig voor mij)

ik denk dat ik bij dit mobo blijf, staat al ten eerste niet in PC-builder wat je aanraden :P daarbij zit ik aan mij gewenste prijs nu:
€717 + €77 voor windows
dat is minder als €800 en dus perfect :D
edit: ik heb al een 24" scherm, blijf rekening houden dat dit geen problemen oplevert met het 2de scherm dat ik erbij koop en bijde op mobo aansluit :)

oke dus deze pc moet deftig zijn voor de net genoemde zaken?
en is alternate aangeraden om dit te kopen (is namelijk niet enorm ver met de wagen :$)

phate_13

Legacy Member
Pc builder is geen aanrader om te gebruiken hoor. Daar zitten verscheidene bugs in. (Waarbij ik het gevoel heb dat Alternate je op deze manier meer geld probeert te doen uitgeven.)

Thomas9

Legacy Member
nja maar ik ben een noob in zelf samen stellen, en daarom vraag ik het nog eens hier ^^
ik heb gelezen dar er bugs in zitten dus even ter controle hier geplaatst :D

maar is Alternate aangeraden om alles te kopen?

phate_13

Legacy Member
Alternate is over het algemeen geen slechte belgische site. Andere mogelijkheden zijn komplett, Power4pc, jaha,...
En natuurlijk zou je ook in Nederland kunnen kijken, daar is het vaak nog wat goedkoper (bv. Azerty.nl)

Thomas9

Legacy Member
nja maar Alternate heb ik nog al gekocht enzo, weet het ook zijn moesten er klachten zijn :P

en laten in elkaar steken door alternate afgeraden?
zelf wel wat Pc's opengehaald maar nooit in elkaar gestoken met net nieuwe onderdelen ..
ook CPU nog nooit op het moederbord gestoken en ik weet dat dat nogal gevoelig is :P
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan