Archief - Desktop build

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Thadawn

Legacy Member
Hallo,

Ik ben van plan een nieuwe pc te kopen.
Pc gebruik ik vooral voor Lightroom 3, photoshop en van games meestal World of warcraft of eventueel een game zoals Anno 2070.

Op dit moment werk ik met een Imac24". (laatste 24" van de serie). Een imac heeft maar 1 nadeel en dat is dat hij vrij warm wordt en dus soms crashed. Dit gebeurt de laatste tijd vrij veel als er veel progs open staan en tijdens wow.

Ik was al reeds even bij tones in Gent langs gegaan en deze heeft mij een setup voorgesteld. En nu was mijn vraag of ik hier iets aan zou veranderen of dat deze goed is.


* Antec Three Hundred Versatile Case (54,99 euro)
* Asus P8Z68-v LX DDR3 Socket 1155 Intel® Z68 (107,90 euro)
* Asus EAH6850 Directcu/2DIS/1GD5 1024MB GDDR5 PCI Express (149,90 euro)
* Lite-ON IHAS122-18 Zwart S-ATA 22X DVD-RW (29,99 euro)
* INTEL Core™ i5-2400 32nm ( 3.1Ghz ) 6MB, 4 cores, 4 Threads, Turbo, Intel® HD Graphics 2000 ( 850Mhz / 1100Mhz ) Boxed with cooler (184,99 euro)
* Corsair CML8GX3M2A1600C9 8GB KIT (2X4GB) 1600MHZ DDR3 Vengeance Series (54,99 euro)
* Corsair Cssd-F120GB3-BK REV B. 120GB Force 3 Series S-ATAiii (149,99 euro)
* Corsair TX550M Enthusiast Series Modular (89,99 euro)
* Microsoft 64 NL Windows 7 Home Premium 64BIT OEM (109,99 euro)
* montage 70euro

Totaal prijs ligt rond de 1000 euro. Hier zal ook nog een 24" scherm bijkomen.

Is deze build misschien teveel voor wat ik hem nodig heb of waar kan er iets aangepast worden dat beter is?
Ik dacht de pc bij Tones tekopen, tenzij er andere goede winkels zijn in Gent die interessant zijn van prijzen.

Als je vragen hebt mag je die altijd stellen.

Greetz :)

phate_13

Legacy Member
Tones is nogal duur over het algemeen. Zet je de prijzen eens bij alle onderdelen?

Alleszins, zeker al een andere ssd nemen. Je kunt dit overigens eens doornemen voor wat algemene informatie : Game pc Best Buy Guide | 4tech

Thadawn

Legacy Member
Hallo,

Ik had ook even bij Codima gekeken, daar ligt de prijs bijna hetzelfde. Een paar onderdelen verschillen in prijs. Het enige dat ik niet kan vinden hoeveel ze vragen voor montage. Wat mij wel opvalt is dat de oem versie van win7 op 2 dagen tijd met 10euro is gestegen.

phate_13

Legacy Member
Bij alternate, power4pc, komplett of jaha ben je bijvoorbeeld al goedkoper af.

Montage kost op die plaatsen meestal ook maar zo'n 25-30 euro.

Thadawn

Legacy Member
Voor de rest is de build ok? niets dat kan veranderd worden of beter is of dat teveel is?

phate_13

Legacy Member
Een I5 2500K is inderdaad interessant, door het potentieel om later over te clocken. Ook zou ik een ander moederbord nemen. Dat hangt echter af van de processorkeuze en wat je in de toekomst qua upgrademogelijkheden wilt hebben.

Atlantis

Legacy Member
Als je een geassembleerde PC nodig hebt uit de buurt van Gent, is jaha.be veruit het meest interessante.

kevinbog

Legacy Member
Bij Tones is er wel een Laagste prijs garantie, dus daar kun je sowieso wel concurrentiele prijzen krijgen als je erom vraagt;-)
Jaha lijkt me toch niet zoveel goedkoper standaard...

Teveel is het zeker niet en buiten de ssd (ik zou samsung 830, crucial M4 of intel 320 nemen) is er zoals al eerder gezegd weinig op aan te merken

phate_13

Legacy Member
Laagste prijs garantie geldt enkel voor winkels met een fysieke stock. Dus good luck with that.

Teveel is het zeker niet? Ik stel exact hetzelfde elders samen, en kom volgens mij dan bijna 100 euro goedkoper uit.

Atlantis

Legacy Member
Heb geen zin om het na te gaan voor deze setup, maar enkele maanden geleden heb ik een gelijkaardige PC samengesteld, en die was ongeveer 50 euro goedkoper bij Jaha in vergelijking met Tones.

Nu goed, voor een computerwinkel met een toonzaal (dus geen zuivere online winkel) is Tones zeker niet duur, en de service is er uitstekend (enkel op basis van mijn persoonlijke ondervindingen he :) ).

phate_13

Legacy Member
Als ik der langs woonde, zou ik er misschien ook gaan kopen. Als je echter toch via het internet gaat werken, dan kun je even goed een andere winkel nemen.

FlameDB

Legacy Member
phate_13 zei:
Laagste prijs garantie geldt enkel voor winkels met een fysieke stock. Dus good luck with that.

Teveel is het zeker niet? Ik stel exact hetzelfde elders samen, en kom volgens mij dan bijna 100 euro goedkoper uit.

neem bijv. alternatie als referentie, een goedkope fysieke winkel, dat zou ik toch doen als ik bij Tones koop. Heb daar regelmatig al wat aangeschaft en toch altijd tevreden over geweest, sommige artikelen staan daar soms zelf scherper afgeprijsd dan elders + de mensen zijn er wel vriendelijk vind ik :)

In gent is er ook nog eens 5% studentenkorting, niet veel maar alle beetjes helpen :)

FlameDB

Legacy Member
goja, zo'n zaken vind je wel bij elk merk hoor. En dat kraken/ruisen zal wel aan zijn mobo specifiek gelegen hebben, normaal mag dat niet, hoe goedkoop u moederbord ook is.

Over de pci-sloten-layout, sjah, als je van plan hebt veel bij te steken kun je daar al eens over denken een ander moederbord te nemen...

Thadawn

Legacy Member
* Tones is niet ver af. voordeel is dat ze een winkel hebben waar ik terecht kan indien ik problemen heb.

* Van het systeem: Overclocken zou ik niet doen aangezien ik er niet veel vanaf weet en ik waarschijnlijk meer zou kapot maken dan goed doen.

* van upgrades in de toekomst zou ik niet veel weten buiten extra geheugen of misschien een extra harde schijf indien ze goedkoper worden. Misschien andere upgrades die ik over het hoofd zie ?

* Welk moederbord zou ik dan nemen ?

Zarnikon

Legacy Member
Kheb eens ongeveer dezelfde PC samengesteld bij een andere winkel (Afuture.nl) Gewoon om te tonen dat het een stuk goedkoper kan zijn als je de pc bestelt via het internet.

*Antec Three Hundred (50,90 euro)
*Asus P8Z68-V LX (96,20 euro)
*Corsair 8GB DRR3 1333MHz (35,90 euro)
*Samsung SH-S222AB (14,10 euro)
*Intel Core i5-2400 (165,40 euro)
*XFX Radeon HD6850 (126,20 euro)
*Corsair 120GB Force Series 3 (141,10 euro)
*XFX Pro 550W (54,40 euro)
*Win7 Home Premium 64-bit NL (89,30 euro)
*Assemblage (49,90 euro)
*Verzending en extra BTW (25,99 euro)

Totaal 849,39 euro

Van moederborden ken'k niets, dus dat heb ik hetzelfde gelaten.
Voor de rest gwn een iets betere GPU en processor gekozen en een betere SSD. Om ongeveer op hetzelfde totaal bedrag te komen als bij tones.be

*Antec Three Hundred (50,90 euro)
*Asus P8Z68-V LX (96,20 euro)
*FPS Aurum Gold 600W (79,80 euro)
*Corsair 8GB DRR3 1333MHz (35,90 euro)
*Samsung SH-S222AB (14,10 euro)
*Samsung 830 128GB (182,30 euro)
*Sapphire Radeon HD6870 (156,10 euro)
*Intel core i5 2500K (194,40 euro)
*Win7 Home Premium 64-bit NL (89,30 euro)
*Assemblage (49,90 euro)
*Verzending en extra BTW (28,10 euro)

Totaal 977,00 euro

phate_13

Legacy Member
Mobo: ASRock H61 iCafe ~80€
CPU: Intel 2300 ~160€
Cooler: Scythe Mugen 2 rev. B ~35€
MEM: 2x4GB DDR3 1333 ~40€
GRK: HD6870 ~150€
Case: Cooler Master CM 690 II ~80€
SSD : Samsung 830 Series 64GB ~110€
HDD: Samsung 1TB F3 ~130€
Voeding: be quiet! Pure Power 530W ~65€
DVD: Dvd-schrijver ~20€

Totaal : 870 euro
+ Windows : ~100€
+ assemblage : ~30€

Totaal : 1000 euro

kevinbog

Legacy Member
Teveel is het zeker niet? Ik stel exact hetzelfde elders samen, en kom volgens mij dan bijna 100 euro goedkoper uit.
Ik had het over de set-up zelf en daarvoor niet per se over de prijs.

En ja indien je online bestelt is het goedkoper via een andere winkel (zeker in NL of Duitsland), maar service telt voor veel mensen toch ook...

OT: Misschien inderdaad eerder opteren voor een i5-2300 met een budget-MOBO en een 6870 die veel waarde geeft voor zijn geld.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan