Archief - Desktop budget ongeveer 1300 euro :)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Piratepete

Legacy Member
Hallo beste 9 lives leden,

deze zomer zou ik graag zelf een desktop samenstellen(aangezien dit naar verluid veel goedkoper en voordeliger is dan er zomaar een kopen ;)). Ik wil deze pc gebruiken voor school maar ook om loeihard mee te gamen(hij moet dus alle nieuwe games zoals bv. call of duty 6 vlot aankunnen)

Ik heb een budget van om en bij de 1200 a 1300 euro, maar dit is niet alleen voor de pc, ik heb ook nog een goed beeldscherm, een gaming-muis en een toetsenbord nodig. Tips zijn zeer welkom :D!!!

ps: iemand zei me dat het veel voordeliger is naar aken te rijden om daar een desktop samen te stellen, ik vond bvb deze winkel:HiQ24 Onlineshop - Aus Liebe zur Hardware!

flyingdutchman

Legacy Member
Systeem 3.
Asrock 890GX Extreme3 ~100€
CPU: AMD Phenom II X4 955 ~170€
Cooler: Scythe Mugen 2 rev. B ~35€
MEM: 2x2GB Kingston DDR3 1333 ~100€
GRK: 2x AMD ATI HD 5770 1GB ~2x150€ -> 300€
Case: Cooler Master CM 690 ~60€
HDD: Samsung 1TB F3 ~75€
Voeding: Antec Earthwatts 650W ~75€
DVD: Samsung S233C ~20€
Besturingssysteem: Windows 7 Home Premium 64 Bit systembuilder ~ 100€
Verzending en assemblage ~50€
Totaal: 1070€

Aanbevolen monitoren: Samsung Syncmaster 2443BW (1920x1200),

The Monopoly Guy

Legacy Member
Of je kan een i5-750 nemen met bijbehorend socket 1156 moederbord en ipv 2 5770's een 5850 of 5870

Sonina

Legacy Member
The Monopoly Guy zei:
Of je kan een i5-750 nemen met bijbehorend socket 1156 moederbord en ipv 2 5770's een 5850 of 5870

Geef mij is een reden waarom je dat zou doen?

Herr Doktor

Legacy Member
Sonina zei:
Geef mij is een reden waarom je dat zou doen?

die i5-750 zou nog voordelen kunnen opleveren in non-gaming applicaties ( denk dan aan office, photoshop fzo... ), echter zoals jij al terecht hebt opgemerkt zal je beter dan een 5770 in CF ( of goedkoper ) kunnen uitvallen. ;)

btw is die voeding van 650Watt niet iets teveel zelfs in CF verbruiken die kaartjes toch niet zoveel? :p

Sonina

Legacy Member
TS zegt zelf dat hij die pc gaat gebruiken voor schoolwerk en voor loeihard te gamen! Dus die X4 is goed genoeg imo.

En hij kan windows nog kopen via edupartner.be, dan heeft hij weer wat geld over.

Herr Doktor

Legacy Member
Sonina zei:
TS zegt zelf dat hij die pc gaat gebruiken voor schoolwerk en voor loeihard te gamen! Dus die X4 is goed genoeg imo.

Ja.... in zulke office & co situaties ( schoolwerk.. ) is een i5-750 sneller..... in gaming zijn ze zo goed als even snel.

Ik snap niet goed wat je bedoelde maar goed, ik gaf maar een mogelijke reden hé waarom je voor de i5 zou kiezen

SXe

Legacy Member
Ik denk dat Sonina het wss had op de 'ipv 2 5770's 1 5850 of 1 5870 steken' daar volg ik hem in.

flyingdutchman

Legacy Member
maakt niet uit, mijn config is teh beeeest !!1!1! :woohoo:

geen discussie :angry:

-=MAD=-Phoeni^X

Legacy Member
Xfire als je ook 1 kaart kan nemen is harde fail. Xfire profiles, slecht gecodeerde games etc, met 1 kaart ben je beter af en die kan je nog wel upgraden.

Piratepete

Legacy Member
-=MAD=-Phoeni^X zei:
Xfire als je ook 1 kaart kan nemen is harde fail. Xfire profiles, slecht gecodeerde games etc, met 1 kaart ben je beter af en die kan je nog wel upgraden.

dus jij vind dat ik zou moeten kiezen voor een kaart van 300 euro in plaats van 2 van 150?

flyingdutchman

Legacy Member
-=MAD=-Phoeni^X zei:
Xfire als je ook 1 kaart kan nemen is harde fail.
waarom zou een taal?
1 kaart is opzich handiger,alhoewel dat nu wel bijna voorbij is.

-=MAD=-Phoeni^X zei:
Xfire profiles, slecht gecodeerde games etc,
jammer dat uw uitspraak zo enorm outdated is. en het toch als een statement neerzetten...

ATI Radeon HD 5770 CrossFire test | Hardware.Info België
en
ATI Radeon HD 5770 Crossfire Performance - Introduction
en
Radeon HD 5770 review
-=MAD=-Phoeni^X zei:
met 1 kaart ben je beter af en die kan je nog wel upgraden.
dat is waar, maar:
Om binnen het budget van TS te blijven zijn er 2 mogelijkheden:

1)
Mobo: MSI 770-G45 ~60€
Graka : ATI 5870 ~350€

voordeel: 1kaart
nadeel: -geen USB3, geen SATA3, geen eSATA3, geen Crossfire en geen uitgebreide overclock opties (eerder budget bord)

2)
Mobo: ASRock 890GX ETREME3
Graka: 2xATI 5770

voordeel: -USB3, SATA3, eSATA3, Crossfire en uitgebreide overclock opties
nadeel: 2 kaarten (voor zover dat een nadeel is)

tsja..

PS: heb je zelf crossfire gehad?

Vorda

Legacy Member
Ik zou al de 'geen' bij je voordeel van het tweede mobo ff weg editen, klopt niet echt nu ;)

Ik heb mijn mening hierover in het aankoopadvies topic net gegeven, als je de 75 euro die een 5770CF je oplevert nuttig kunt gebruiken zou ik nooit voor een duurdere 5870 gaan.

Beemerke

Legacy Member
Vorda zei:
Ik zou al de 'geen' bij je voordeel van het tweede mobo ff weg editen, klopt niet echt nu ;)

Ik heb mijn mening hierover in het aankoopadvies topic net gegeven, als je de 75 euro die een 5770CF je oplevert nuttig kunt gebruiken zou ik nooit voor een duurdere 5870 gaan.
Dat is wat ik gedaan heb, het was me de meerprijs niet waard om een kaart te hebben met dezelfde prestaties als mn 5770 cf nu. Een deftige pc kost inclusief randapparatuur al genoeg, als je dan op zo'n zaken kan besparen zonder inbreuk te doen aan prestaties, graag.
Idem met het geheugen, 1066, 1333, 1600, zo'n verschil maakt dat niet als de prijzen echt teveel schelen.

Edit:
Merdor zei:
hardware info is geen bron :D
:rofl:

flyingdutchman

Legacy Member
aja shit :( . ma nu staat het in een lijstje é :p dan kan het ^^
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan