Archief - Denon HP-1000

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

FrederickVanCle

Legacy Member
Hallow, ik zoek een goeie hoofdtelefoon rond de 150€, steekt nu ook niet op 10€
Ik heb momenteel de Denon-HP 1000 op het oog.. Maar er bestaan tegenwoordig zoveel hoofdtelefoons, dat de keuze echt vreselijk moeilijk word.

Ik wil graag wel een kwaliteitsvolle, en niet een met half leren oordoppen die na een half jaar beginnen af te schilferen.

De hoofdtelefoon zal dagelijks enkele uren gebruikt worden!

Iemand die mij enig advies kan geven?

Mvg
Fré

mdgf

Legacy Member
Binnen- en/of buitengebruik (fiets, bus, etc)?
Closed back/(half)open?

ALF 2.0

Legacy Member
De Audio Technica ATH M50 kun je voor die prijs vinden. Deze closed back HP is een echte aanrader.

FrederickVanCle

Legacy Member
mdgf zei:
Binnen- en/of buitengebruik (fiets, bus, etc)?
Closed back/(half)open?


hoofdzakelijk voor binnen gebruik. maar mag ook wel mee als ik op de fiets zit

Ik weet niet wat beter is closed back / half open, als zo'n half open met een rooster is aan de buitenkant dan liever niet, ziet er meestal lelijk uit ( vindk persoonlijk )

mdgf

Legacy Member
Wel met closed back doel ik op isolerend en zonder lekkage. Belangrijkste nadeel is verminderde comfort (zwetende oren) en een meer "gesloten" geluid.

Voor dat budget zou je dan bijvoorbeeld kunnen kijken naar een Shure SRH840.
De ATH M50 die Reapo vermeld krijgt ook altijd zeer positieve reviews.
Of een Ultrasone HFI580.
Allen hebben een redelijk verschillend geluid, weet die specifieke nu ook niet van buiten, maar ik zou eens in je achterhoofd houden welke genres je beluisterd en research doen op head-fi naar die en alternatieven.

Open wordt wat moeilijker als je hem ook onderweg wilt gebruiken zou ik zeggen, meestal zijn dat grotere beesten en qua lekkage en 0 isolatie wil je dat niet (Geen haar op mijn hoofd die zou overwegen van buiten rond te lopen met mijn HD555).

FrederickVanCle

Legacy Member
Ik luister vooral naar trance/dance/electro genres. Soms ook wat rock muziek..
Ik ga straks eens op head-fi rondsporen, al vast bedankt om me op die website te brengen

mdgf

Legacy Member
Ik dacht dat de HFI580 zeer goed overweg kon met trance en andere dus wss ook wel met andere elektronische genres. Nadeel is dat die tov de M50 meestal (iedereen heeft een ander vorm van hoofd) minder comfortabel is.

Een andere goede (bassige) headphone waar ik niet aan gedacht had: AKG K181DJ.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan