Archief - Aankoop hoofdtelefoon

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

war signs

Legacy Member
hallo allemaal,

Kzou graag terug een koptelefoon kopen aangezien men vorige gestorven is(R.I.P.) maar ik vroeg me af welke ik het beste zou kopen?
budget 70€ en vooral fan van sennheiser
alvast txs

Musk

Legacy Member
Voor enkele euro's meer raad ik je een AKG aan, ik heb de K171studio en heb nog nooit zo een schitterende headphone gehad. :)

Sennheiser, zit je nooit echt slecht mee. Ik raad je aan om naar een winkel te gaan en gewoon wat te beluisteren, koop wat je bevalt.

Anoniem08

Legacy Member
heb al enkele jaren de sennheiser PC161 en ben er erg tevreden van.
even tussendoor een andere gehad , maar terug gaan wisselen en een nieuwe sennheise 161 genomen :)

Starrk

Legacy Member
Ik heb ondertussen al mijn 3e Sennheiser versleten, die telkens rond de 80-120€ hebben gekost. Ik ben niet tevreden over de kwaliteit van hun aansluiting, zowel naar de hoofdtelefoon als naar de plug.

Er is momenteel, mijn 4e, weer ene binnen voor een reparatie aan de kabel.

De volgende keer koop ik AKG, hoewel de geluidskwaliteit van mijn Sennheisers (voor dat budget) altijd top was.

Dawg (oi22)

Legacy Member
Steelseries Siberia V2 ? Ligt rond die prijs denk ik

war signs

Legacy Member
het gaat nie over headsets maar koptelefoon voor met mp3
en qua AKG welk model raad je zo aan?

Vorda

Legacy Member
Even een stukje copy pasten van mezelf, dat ik op een ander forum geschreven heb. Bron is vooral heel veel leeswerk op hifi fora:

Als je écht goed geluid wilt heb je enkele opties in het ~80-100 euro segment:
- Audio-Technica ATH-M50 (wel veel goedkoper in USA dan hier. Bekijk ebay.com + verzend+importkosten eens)
- Creative Aurvana Live! (= een goedkopere, rebranded Dennon AH-D1001)
- Beyerdynamic DT 770 Pro-80

Allen zijn gewaagd aan elkaar, persoonlijk verkies ik (en de meeste posters op head-fi) de ATH-M50. De DT770 is imo iets minder goed dan de M50, maar hangt af van je muziekstijl. Hij heeft nogal zwakke middentonen.

In Belgische prijzen ben je best af met de CAL (creative aurvana live!), die is gewoon spotgoedkoop hier.

Vergeet ook niet dat het goed moet zitten, maar alle drie de bovenstaande modellen kan je wel vlot doorverkopen (of terugsturen via koop-op-afstand) mocht dat niet het geval zijn.

Mocht je liever een open-air (ipv closed) headphone hebben, dan is de beste keuze (opnieuw imo) de ATH-AD700.

Indien je goedkoper wilt heb je de Senheiser 515. Duurdere Senheiser versies (555, 595) zijn over het algemeen minder goed dan de modellen van hierboven.

voorbeeldbron: http://www.head-fi.org/forum/thread...50-vs-denon-ah-d1001-vs-creative-aurvana-live

war signs

Legacy Member
@vorda txs voor de reply super handig, heb de creative proberen bestellen bij bol.com maar niet gelukt ga achter visa kaart gaan :O

Vorda

Legacy Member
Hmm, ik heb nog wat gelezen, blijf bij mij lijstje maar moet wel 1 ding verwijderen: zo enorm mobiel is de CAL niet, hij vouwt namelijk niet op.
De enige in bovenstaand lijstje die opvouwt is de M50.

GuerrillaDawg zei:
Steelseries Siberia V2 ? Ligt rond die prijs denk ik

Los van het feit dat het een headset is: die is op vlak van geluid echt niets tov bovenstaande modellen. Verschil is echt heel groot.

Musk

Legacy Member
Heb toch mijn twijfels bij die Creative eigenlijk. Heb er eens een set mee gedaan, maar was er niet echt onder de indruk van.


Zoals vorda al zei: let zeker ook op dat hij goed zit, dat is O zo belangrijk :)

En inderdaad, Sennheisers hebben nogal vaak het probleem met hun bekabeling. Maar ik geloof dat die tegenwoordig ook van die krulkabels hebben zeker?

phate_13

Legacy Member
Welja, een set... Sorry hoor, maar dat is dan ook een heel ander gebruik... Maar daarmee misschien ook gek dat die vragen nog niet gesteld zijn, zou altijd de eerste vragen moeten zijn: Waarvoor zul je ze gebruiken? Indien voor muziek, welke muziekgenres?

Die Creatives zullen wellicht ideaal zijn voor muziek (Rock, Pop, Klassiek, All-round, ...), maar niet als het is voor games en muziek in het genre van hardrock, D&B, ... (Dat is hoe ik de informatie toch interpreteer) of voor te gebruiken om op fuiven te draaien door de leakage.

Musk

Legacy Member
Nja inderdaad, er staat "koptelefoon met mp3" :)


@war signs: bedoel je dan je mp3-speler, een koptelefoon op je pc aangesloten om muziek te luisteren, producen of effectief draaien? :)

phate_13

Legacy Member
Welja, maar dan nog is het belangrijk wat voor muziek er geluisterd word en inderdaad, goed dat je het aanhaalt, ook de bron is belangrijk.

Is trouwens ook misschien interessant voor de TS: De bron maakt ook zeer veel uit. Zo merk ik ZEER duidelijk het verschil van mijn overstap van iPod naar Cowon Iaudio D2, een enorme verbetering van geluidskwaliteit.

En de Steelseries Siberia V2 zeker niet aankopen voor muziek, is daar echt gewoon slecht voor, voor zijn geld. Mijn broer heeft deze gekocht voor bij de pc, voor te gamen, en daar is die wel voor geschikt, zit ook fijn. Maar ik merk ook dat mijn AKG K416P (word niet meer verkocht) duizend keer beter is qua geluidskwaliteit.

Musk

Legacy Member
phate_13 zei:
Welja, maar dan nog is het belangrijk wat voor muziek er geluisterd word en inderdaad, goed dat je het aanhaalt, ook de bron is belangrijk.

Is trouwens ook misschien interessant voor de TS: De bron maakt ook zeer veel uit. Zo merk ik ZEER duidelijk het verschil van mijn overstap van iPod naar Cowon Iaudio D2, een enorme verbetering van geluidskwaliteit.

En de Steelseries Siberia V2 zeker niet aankopen voor muziek, is daar echt gewoon slecht voor, voor zijn geld. Mijn broer heeft deze gekocht voor bij de pc, voor te gamen, en daar is die wel voor geschikt, zit ook fijn. Maar ik merk ook dat mijn AKG K416P (word niet meer verkocht) duizend keer beter is qua geluidskwaliteit.

Nja ik ben gewoon fanboy van AKG, dus misschien ben ik wel een beetje bevooroordeeld ook. :)

Wat ik vond (ik ben geen mp3-speler-bezitter meer) is dat wanneer er een echt deftige koptelefoon aangesloten wordt op een mp3-speler, deze precies niet genoeg 'vermogen' krijgt van de speler. Dus waarmee ik bedoel dat het lang niet zo luid gaat als bij gewone oortjes.

Of is dit misschien niet meer met de huidige generatie?

phate_13

Legacy Member
Ik vind dat er zeker niet veel "power" nodig is voor die AKG's die ik had. Maar ik ben dan ook wel niemand die zijn headphones zeer luid zet. Ook bij mijn iPod niet. De D2 staat er om bekend dat deze zeer luid kan. Als ik mijn D2 op het maximum zet, dan kan ik die AKG's gewoon als boxen gebruiken. Heb deze combinatie op die manier al soms als wekker gebruikt. :) Standaard staat het volume op 20-25/50 op mijn D2, maar ik denk niet dat een referentie is, doordat de D2 zoveel luider kan dan andere mp3-spelers.

Vorda

Legacy Member
Dat is soms ook zo (niet genoeg vermogen), hangt gedeeltelijk ook af van hoeveel weerstand er op je draad zit. Die Beyerdynamic DT 770 Pro-80 bv heeft 80 ohm, maar bestaat ook in een 250 ohm versie, wat een groot volume verschil is.

Als je echt goed geluid uit je MP3 wilt, koop je een mobiele versterker. Maar dat vind ik al wat overkill voor de gewone muziek liefhebber. Als je er in geïnteresseerd bent: Portable Headphone Amps - Head-Fi.org Community

dietrich0

Legacy Member
Als je je je headset niet via internet wil bestellen, raad ik de AKG van 70 euro ( AKG K 518 DJ dacht ik, maar ben niet zeker) aan die tegenwoordig in veel winkels verkocht wordt.
Btw: de WESC is precies verbannen? Ik zie er geen enkele op straat meer tegenwoordig :/

war signs

Legacy Member
het is gewoon voor muziek te luistere op mp3 zelf draaien of produceren doe ik niet en muziek is via de boxen.
heb die 1dayfly ook gezien maar te laag qua eisen
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan