Archief - Dell Ultrasharp <-> Samsung Syncmaster

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Skizzy

Legacy Member
Hey,

Ik wil van mijn 3 jaar oud CRT scherm af en wil me een degelijk LCD/TFT scherm kopen :). Ik dacht eerst aan een 19", maar ik ga toch voor een 17" gaan.
Nu dacht ik aan Samsung omdat men neef daar goede ervaringen mee heeft, maar hij zei dat de Dell Ultrasharp monitors klasse waren.
Nu heb ik wat gezocht en heb deze monitors gevonden:

-Samsung Syncmaster 740BF
*helderheid: 300cd/m2
*contrast ratio: 700:1
*responsetijd: 2ms

-Dell Ultrasharp 1706FPV
*helderheid: 280cd/m2
*contrast ratio: 1500:1
*responsetijd: 25ms

Nu weet ik niet welke van de 2 de beste is? Ik denk dat de ultrasharp wel e maken heeft met het contrast ratio dan, aangezien dit bijna dubbel zo hoog is als dat van de Samsung monitor. Maar qua responsetijd is de Samsung dan weer de winnaar. Iemand die me uit het dilemma kan helpen? :)

Cheers

Lan

Legacy Member
Hangt er van af wat je wil doen. Heb zelf een Dell 17" ultrasharp gehad en die is topklasse qua scherpte en kleurweergave. Voor te gamen is die wel minder

simpele duif

Legacy Member
dit zijn 2 totaal verschillende schermen eh
eerst moet je beslissen of je een snel scherm wil (de samsung) of een scherm met grote kijkhoek en hoge beeldkwaliteit (de dell)

Skizzy

Legacy Member
Mja, kweet da et 2 verschillende schermen zijn, 2 uitersten bijna?
Maar is dieje Samsung dan beter voor gamen door snellere responsetijd? Maar ik zou ook graag scherp beeld als de Dell hebben, iemand die misschien een monitor tussen de 2 in kent?

Greets

PussyDuster

Legacy Member
Ik vind die DELL toch niet so super hoor, ik werk er iedere dag op op't werk, niet slecht maar kwa kleuren gewoon mediocre.

RaZoR be

Legacy Member
ik heb de Samsung 930BF, de voorloper dus, met 4ms Reactie snelheid... Heel tevreden over

en volgens mij is 25ms van die dell echt te veel als je deftig wilt Gamen... 2 is echt perfect

Slaxz

Legacy Member
samsung staat er om benkend dat het extreem slechte software levert bij zn schermen die je MOET gebruiken om het scherm in te stellen. er zijn veel mensen waarbij dat programma vaak crashed en zo niks dan miserie hebben met hun samsung lcd

RaZoR be

Legacy Member
ik heb nix moeten instellen of van software weet ik nix..., gewoon ingestoken, wat met de instellingen gespeelt, en twerkte perfect :p

Mr. M

Legacy Member
Xer0x zei:
samsung staat er om benkend dat het extreem slechte software levert bij zn schermen die je MOET gebruiken om het scherm in te stellen. er zijn veel mensen waarbij dat programma vaak crashed en zo niks dan miserie hebben met hun samsung lcd
software voor een scherm?

Skizzy

Legacy Member
Na wa verder te zoeken en de commentaar hier denk ik dat ik toch voor de Samsung ga gaan.

Cheers

Mr. M

Legacy Member
Xer0x zei:
magictune
moet maar is ff wat naare googlen, je vind direct een hele hoop
wa ik er direct over vind:
MagicTune Program is an additional program for monitor products.
Some of the computing system installed either old or the latest video card can not be compatible with Magic Tune.
Please visit the MagicTune Website for technical support for MagicTune.

dus als ik da zo lees MOET ge da helemaal ni gebruiken
en ik zou het er ook nooit opzetten precies
voor een scherm te doen werken hebt ge geen software nodig ze

boostah

Legacy Member
ja ma zonder da programma kun je bijna niks veranderen, de samsungs hebben geen enkele knop meer op het scherm (osd dus) buiten de aan uit knop

en kvindt raar dat er mensen raad geven over welk scherm de ts moet kiezen zonder zijn intenties weer te geven (minstens zeggen wat ge ermee wilt doen)

kweet dat ie al gekozen heeft, maar dell doet ook nogal aan wishfull thinking bij metingen

Mr. M

Legacy Member
boostah zei:
ja ma zonder da programma kun je bijna niks veranderen, de samsungs hebben geen enkele knop meer op het scherm (osd dus) buiten de aan uit knop

en kvindt raar dat er mensen raad geven over welk scherm de ts moet kiezen zonder zijn intenties weer te geven (minstens zeggen wat ge ermee wilt doen)

kweet dat ie al gekozen heeft, maar dell doet ook nogal aan wishfull thinking bij metingen
ahzo, handig om weten want gisteren heeft mijn pa zijn scherm het (denk ik) begeven
ik denk toch dat het het scherm is en niet de graka, maar da zulle we nog wel testen
ma ik dacht aan een samsung of een iiyama, maar mss dan toch ma die iiyama (hij speelt toch weinig tot geen games en die is goekoper dan ook nog :p)

boostah

Legacy Member
ma bij sommige mensen werkt diene software volledig goed, andere moeten dan alles doen met hun control center van hun graka omdat wanneer ze magic tune opstarten hunne pc crasht

tis maar hoeveel geluk ge hebt

Mr. M

Legacy Member
boostah zei:
ma bij sommige mensen werkt diene software volledig goed, andere moeten dan alles doen met hun control center van hun graka omdat wanneer ze magic tune opstarten hunne pc crasht

tis maar hoeveel geluk ge hebt
als ge weet hoe oud die pc is (P3 700, 384 meg ram, riva TNT2 M64, ...) weet ge da de kans groot is da da ga crashe :p

RaZoR be

Legacy Member
boostah zei:
ja ma zonder da programma kun je bijna niks veranderen, de samsungs hebben geen enkele knop meer op het scherm (osd dus) buiten de aan uit knop

hmmm... dan hebbe ze da nu veranderd, de 930BF heeft deze knoppen wel nog..

boostah

Legacy Member
idd maar de 940bf niet meer dacht ik de 770p en 970p ook ni en nog een paar andere schermen van samsung

MrPropre

Legacy Member
Xer0x zei:
samsung staat er om benkend dat het extreem slechte software levert bij zn schermen die je MOET gebruiken om het scherm in te stellen. er zijn veel mensen waarbij dat programma vaak crashed en zo niks dan miserie hebben met hun samsung lcd

Wat zit jij hier uit je nek te lullen man. Samsung levert van de beste schermen die er zijn en jij beweert dan nog eens kritiek te geven op software nie niet VERPLICHT is te installeren (waarvan jij DENKT dat het wel eens zou durven haperen)!

boostah

Legacy Member
ja ma zonder de software, kunde niks calibreren, en voor mensen da een beetje met photoshop bezig zijn is da verdomd irritant, en als ge dan wilt calibreren dan zijn er genoeg waar de magictune bij crashed

en mrpropere , xerox heeft gewoon gelijk, ga eens op tweakers kijken, of zoek via google, samsung heeft goeie schermen (beste durf ik ni zeggen , hun scherm van 500 eur o(970p btw) is zelfs nog 6bit, hoe belachelijk is da ni) maar hun software suckt monkeyarse das gewoon zo

of zijde gij ene da ervoor moet reclam maken

ah ik zie het al gij zit met een 930 bf, die heeft nog knopekes aant scherm, ook voor uw osd, ge moet eens de 970p zien, enkel aan-uit knoppeke, de rest moet met de software, ik kan u zeggen ni handig alst altijd crashed
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan