Archief - Dell: good or evil ?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Jedi M.S.

Legacy Member
Hoi,
Ik ben van plan een Dell laptop aan te schaffen, maar hoe zit het eigenlijk met de kwaliteit en support van Dell ?
Ik heb mij altijd laten wijsmaken dat Dell uitstekende kwaliteit en support levert, maar onlangs vertoonde de pc van m'n broer (een Dell pc die hij nieuw had aangekocht ongeveer een goed jaar geleden) wat mankementen, zoals het niet meer werken van de DVD-writer en de fan van de grafische kaart.

Is dit één geval op de miljoen, of gebeurt dit wel vaker bij Dell producten ?

Thanks

BuiZe

Legacy Member
Bij het leveren van mijn Dell laptop bleek er de verkeerde grafische kaart in te zitten (probleem op website dat een keuzerondje een andere achterliggende tekst had). De laptop werd gratis weer opgehaald en een nieuw exemplaar geleverd. Ik mocht de huidige laptop bijhouden tot de nieuwe geleverd was, om niet zonder te zitten, en ik mocht ook de adaptor, kabels en Windows XP licentie van de eerste houden (die ik nu dubbel heb). Verder zie ik in de vriendenkring enkel tevreden mensen met Dell laptops en enkelen die problemen hadden met Acer, maar goed, of dat aan hun eigen onkunde lag laat ik in het midden. Dell heeft mij (voor laptops) alvast overtuigt, ook omwille van de keuze in onderdelen op de website (vb. QWERTY klavier, schermresolutie)

Sphinkx

Legacy Member
Op mijn werk hebben ze niets anders dan Dell. Laatste waar je moet over klagen is de service en kwaliteit...

Als uw pc niet meer werkt moet je natuurlijk wel actie nemen en zelf zitten prutsen bij een Dell. Je betaald toch voor de service, maakt er dan ook gebruik van...

Cranox

Legacy Member
Mijne maat heeft ook nen dell , heeft em overlaast laten vallen = scherm stuk.
Komen ze die gratis halen en gratis scherm vervangen ( hij had wel bij dell extra verzekeing afgesloten )

petitke

Legacy Member
Volgens mij is Dell één van de betere voor laptops.

Maar een vraagje over de Support Service die zij aanbieden, je kan kiezen uit:

- 1 jaar collect and return, is ~315€ goedkoper t.o.v Basic
- Basic: 3 Jaar At Home service & Multimedia E-Learning, is 315€ duurder dan de 1jaar
- Standard: 3 Jaar At Home service, Accidental damage cover & E-Learning course, 160 € duurder dan de basic.

Wat is eigenlijk het beste om te nemen de 1 jaar of de basic?
Want prijsverschil is een heel pak.

en @threadstarter: als je een dell laptop koopt, wacht dan steeds met bestellen tot ze een actie doen.

Bijvoorbeeld bij de Inspirion 9500 wordt vanaf nu t.e.m. 23/05/2006, de ram van 1gig naar 2gig gratis geupgrade.
Ze doen toch regelmatig van die acties, om de 3-4 weken dacht ik.

Jedi M.S.

Legacy Member
den crack zei:
http://www1.euro.dell.com/content/products/features.aspx/xps_m1710?c=be&cs=bedhs1&l=nl&s=dhs
k zou een van die twee paken,die gaan lang mee gaan en er is voor het moment een schoone actie,waar je dubbel zo veel ram krijgt
Yep, het is deze die ik van plan ben te kopen :)

Maar wat die garanties betreft, het kost idd stukken van mensen, en voor hetzelfde geld gebeurt er nooit niks met die laptop en zijde 300 euro of meer kwijt :unsure:

Maar hoeveel kost da eigenlijk om bv een kappot scherm te laten vervangen van een laptop die niet meer in garantie is ?

GhO$T

Legacy Member
das volgens mij toch wel een "minpunt" van dell, hun service is goed volgens wat ik er van gelezen heb, maar de prijs er van is ook wel navenant...
Als je meer dan 1 jaar garantie wilt is't inderdaad direct +300€ wat toch een bom geld is.
En zolang je garantie hebt is er geen enkel probleem, maar als je daarna brokken maakt schijnt hun hersteldienst dan ook gigantisch duur te zijn... maar heb er dus geen persoonlijke ervaring mee en weet ook niet als dat bij andere producten dan veel goedkoper is of als alle herstellingen gewoon overal duur zijn.

Deze week is inderdaad een redelijk goede week om te bestellen bij Dell :D , elke woensdag veranderen de promoties op hun website waardoor de prijs dus constant varieert (en dat kan soms van de 1 op andere dag 100€ of meer schelen :crazy: ) wel lastig om te bepalen wanneer je het best bestelt dus, maar meestal zijn hun prijzen competitief. (zeker erop letten als er gratis levering is, indien niet rekenen ze daar zo'n 90€ voor aan :doh: )

En mss nog 1 tip, die website zit ongelooflijk ingewikkeld in mekaar, het is zeker aan te raden van u gewenste configuratie via zoveel mogelijk verschillende basisconfiguraties en links op de website samen te stellen, soms zit er een uitschieter uit waarlangs het merkelijk goedkoper/duurder is voor exact hetzelfde systeem.


Btw kweet nie als je het weet, maar als je via consumenten bestelt is er naar't schijnt ook nog de mogelijkheid om een kortings-code in te geven op de website zodat je 5% korting krijgt op u totaalbedrag, toch mooi meegenomen. Stuur anders pm als je wilt dat ik die even doorgeef. (die code was geldig tot eind juni ofwel juli dacht ik)

steffoe

Legacy Member
ja ik had da voor
ik zie ene
lekker goedkoop
laat et savonds aan men pa zien
en ondertussen hadde ze et al aangepast en moeste u transport betalen
op een paar uur kan et dus 90 euro schelen

Jedi M.S.

Legacy Member
GhO$T zei:
Btw kweet nie als je het weet, maar als je via consumenten bestelt is er naar't schijnt ook nog de mogelijkheid om een kortings-code in te geven op de website zodat je 5% korting krijgt op u totaalbedrag, toch mooi meegenomen. Stuur anders pm als je wilt dat ik die even doorgeef. (die code was geldig tot eind juni ofwel juli dacht ik)
Bedankt voor het aanbod, maar m'n pa gaat dat bestellen via z'n werk, dan moet er daar geen BTW op betaald worden (=21% korting) ;)

Kzal waarschijnlijk zonder die garantie pakken hoor, gewoon wa voorzichtig zijn en da lukt wel :)

petitke

Legacy Member
hmja ge weet toch nooit of uwe harde schijf faalt é.
kzou dan toch 1 jaar garantie pakken, en ge kunt daarna nog altijd verlengen.

welke gaje nemen xps of inspirion 9400?

-RaZoR-

Legacy Member
Had ook een Dell pc (desktop)

heb ondertussen al alles moeten/willen vervangen wegens niet tevreden, enigste dat nog van dell is is het scherm, de boxen en de hdd...


al de rest is stukgegaan en heb ik alles nieuw mogen kopen


was een dell Inspiron 4200 (ondertussen al geupgrade naar de config die in men sig staat) ja i know, grafische kaart is nog redelijk 'oud' maar voldoet nog perfect voor mij

(kan F.E.A.R. op high spelen dus...)

wel opletten met dells, het mobo is van ATX formaat dus zeeeer moeilijk om in andere cases te krijgen + cpukoeler is uniek... (soort groene afzuigbak)

Davion

Legacy Member
Alle mobo's zijn ATX, maar Dell gebruikt soms wel eens uitzonderingen derop.

steffoe

Legacy Member
ik heb men dell in een andere case gestoke
was een avondtuur :p
btw
ik ben wel geintresseerd in de 5% korting
hoe komt ge daaraan?

Feignasse

Legacy Member
GhO$T zei:
das volgens mij toch wel een "minpunt" van dell, hun service is goed volgens wat ik er van gelezen heb, maar de prijs er van is ook wel navenant...
Als je meer dan 1 jaar garantie wilt is't inderdaad direct +300€ wat toch een bom geld is.
En zolang je garantie hebt is er geen enkel probleem, maar als je daarna brokken maakt schijnt hun hersteldienst dan ook gigantisch duur te zijn... maar heb er dus geen persoonlijke ervaring mee en weet ook niet als dat bij andere producten dan veel goedkoper is of als alle herstellingen gewoon overal duur zijn.

Dat klopt. Die praktijken van Dell zijn volgens mij niet eens legaal want wettelijk gezien heb je recht op twee jaar garantie. In feite zou die 1 jaar dus 2 jaar moeten zijn. Bijbetalen voor 3 jaar is dan wel weer legaal (uitbreiden van de wettelijke garantie). Ze lopen er de kantjes af he bij Dell. Maar wie ben jij tenslotte tegenover een grote multinational.

Zeker wanneer het om een laptop gaat zou ik dus opteren voor een uitgebreide garantie. Een laptop bestaat immers uit een hoop dure en specifieke onderdelen, waardoor je er ook moeilijker zelf kan aan gaan sleutelen. Hierboven wordt het voorbeeld van een falende harde schijf aangehaald, maar dat is in feite een van de minder erge dingen die kunnen gebeuren, aangezien een harde schijf erg makkelijk verkrijg- en vervangbaar is. Loopt er echter buiten garantietermijn iets mis met moederbord of scherm, dan mag je je aan een peperdure rekening verwachten (honderden euro's).

Overigens heb ik in September vorig jaar een Inspiron 6000 besteld bij Dell (met 3 jaar garantie ;)) en dat heb ik me nog niet beklaagd. Ook m'n zus heeft zich enkele maanden geleden hetzelfde model aangeschaft, valt evenmin iets op aan te merken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan