Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Davion

Legacy Member
Een WD2500JD mss ? SATA, 250Gb, 7200rpm, 8Mb cache?

Anders zou ik voor de Seagate gaan.

[NeO]-mtr

Legacy Member
Maxtor Maxline III schijven zijn ook een aanrader, ik ben er in ieder geval tevreden van.

saikoboarder

Legacy Member
maxtor is in het algemeen een afrader.
ze hebben 4 keer zoveel uitval als de seagates stond laatst nog op tweakers.
ze werken niet fatsoenlijk met nforce 4.
ik heb er al enkele gehad. telkens stukken warmer dan de rest en luidruchtiger.
2x een kappotte gehad. Hier komt nooit meer een maxtor binnen

boostah

Legacy Member
mss ook eens kijken naar samsung sp2504c voldoet aan de voorwaarden, snelheid is gemiddeld, maar blijken bijzonder lage uitval te hebben(meeste zeggen ook da ze erg stil zijn, maar persoonlijk vindt ik ze toch nog vrij luidruchtig bij zoeken idle is dan weer complete stilte)

eniac

Legacy Member
saikoboarder zei:
ze hebben 4 keer zoveel uitval als de seagates stond laatst nog op tweakers.

Slecht gelezen. Het ging over welk gedeelte van de omzet naar reparaties en RMA gingen. Maxtor is goedkoper, dus dat speelt daar al in mee. Seagate is veel actiever in de servermarkt, waar de MTBF en dus de betrouwbaarheid sowieso veel hoger ligt. Verder zijn in deze cijfers ook een goed deel van die nforce4-perikelen verwerkt + die ene ongelukkige reeks (200GB-model) zal er ook geen goed aan doen, maar daar heeft de rest van de schijven geen last van.

Dit om alles wat in perspectief te zetten.

ze werken niet fatsoenlijk met nforce 4.

Wat geheel aan Nvidia ligt. Maar je hebt een punt.

ik heb er al enkele gehad. telkens stukken warmer dan de rest en luidruchtiger.

Over het "luidruchtiger" ga ik niets zeggen, maar warmer zijn ze niet. Genoeg cijfermateriaal om dat te staven.


Ontopic dan: van bovenstaande zou ik voor de Seagate gaan, maar ik zou in het algemeen voor een WD 2500KS gaan.

Rage

Legacy Member
Ik heb 2 harde schijven in mijn PC.

Samsung 60GB 7200rpm 2mb cache -> 37°C
Maxtor 200gb 7200rpm 8mb cache -> 40°C

De maxtor is dus inderdaad warmer! maar ZEER weinig :) Alhoewel dit aan de ligging kan liggen. De Samsung ligt OP de maxtor. Daardoor kan de samsung beter gekoeld worden misschien?
En ze maken beiden weinig geluid.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan