Archief - Degelijk systeemke

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Skizzy

Legacy Member
Hey, ik ga me dus deze week een nieuwe pc bestellen, maar ik wil toch zeker zijn dat het een beetje een degelijk systeem is :).

Behuizing - Coolermaster Centurion 5 :: 50,00€
Voeding - Tagan 580-U15 (modulair) :: 120,00€
Mobo - MSI K8N NEO4-FI :: 94,00€
CPU - AMD 3800+ X2 :: 305,00€
Geheugen - Kingston 1GB Valueram :: 92*2 = 184,00€
Graka - XFX 7900GT 256MB :: 322,95€
Harde schijf - WD 160GB-JS 8MB :: 78,00€
Dvd-rw - NEC 4750 DVD-RW :: 44,50€
Monitor - Samsung 740BF (Black) :: 351,00€
Keyboard - Logitech OEM UltraX :: 19,90€
Luidsprekers - Logitech X230 speakers :: 44,50€
Headset - Sennheiser PC150 :: 57,50€

Totaal :: 1671,35€ (Prijzen @ Tones.be)

Een muis heb ik hier nog liggen (Logitech MX1000), dus die moet er niet bijgeteld worden.
Nu heb ik nog een vraagje ivm het OS. (Ik heb het ook gevraagd op het software-forum, maar ik weet het nog niet zeker.)

Ik heb nu een Dell Dimension 4600 met Windows XP Pro als OS, maar het nieuwe systeem zal deze pc niet vervangen. (Nieuwe pc wordt main rig, de Dell zal dienen voor lichtere progs en waarschijnlijk ook om te leechen :p)

Aangezien een nieuwe versie kopen van Windows nogal kostelijk is, zou ik graag de installatie cd gebruiken van de huidige pc, en dus ook installeren met de key die daarbij zat.
Mijn vraag is nu of dit mogelijk is aangezien deze pc een merkpc (Dell) is? Of zal ik dan echt nog 150€ (of zelfs 400€? :eek: ) moeten neerleggen voor een nieuwe OS?

Alvast bedankt he :).

Cheers

Yank

Legacy Member
- windows kost 89€ bij nieuwe pc: http://tones.be/shop_product.php?idx=WINXPHOMENL Wat jij wilt doen, mag niet ('k zeg niet dat het niet gaat lukken), zoals reeds gezegd in andere topic.
- voor case en voeding zou ik eerder een Antec TX1050 ofzo nemen: sterke voeding en goede, ruime case aan mooie prijs

Skizzy

Legacy Member
Yankee zei:
- windows kost 89€ bij nieuwe pc: http://tones.be/shop_product.php?idx=WINXPHOMENL Wat jij wilt doen, mag niet ('k zeg niet dat het niet gaat lukken), zoals reeds gezegd in andere topic.
- voor case en voeding zou ik eerder een Antec TX1050 ofzo nemen: sterke voeding en goede, ruime case aan mooie prijs

Mja, maar ik wil Pro hebben, ben dat gewoon nzo :).
Mag dat echt nie met dezelfde key? Crap

En is de voeding bij die Antec case modulair? Want dat is een vereiste :)

(En budget zou niet veel hoger als dit mogen gaan)

Davion

Legacy Member
- Goede config :)
- Normaal kan je je huidige licentie van Dell ook gebruiken op u nieuwe PC, normaal MAG het niet, maar het is normaal WEL mogelijk, zie wel dat je een installatieCD gebruikt zonder drivers op (Die Dell kan bvb zo eentje zijn).

Skizzy

Legacy Member
Thx. Dan zal ik het maar eens proberen, wie niet waagt niet wint :).
Ik had nog een vraagje, weet iemand of je bij de Coolermaster Centurion 5 de tool-free bays moet gebruiken voor bv een DVD-RW vast te zetten? M.a.w., kan je ook gewoon gebruiken maken van vijsjes?

EDIT: Zojuist de Antec NSK6500 tegengekomen. Iemand enige ervaring hiermee, ik vind het een prachtige case :).

Cheers

DPL

Legacy Member
tis bij de centurion juist de bedoeling om zonder schroefkes te werken ;)
voor de handigheid enal...

Stre@mus

Legacy Member
DPL zei:
tis bij de centurion juist de bedoeling om zonder schroefkes te werken ;)
voor de handigheid enal...
Indeed, maar da is van de kl*ten al je een korte 5,25" unit wil steken. Zoals een fanbus of iets dergelijks. Die zijn meestal niet lang genoeg om vast te klikken in het schuifsysteem. Daarom zal het zijn dat Skizzy dit vraagt.
Zelf weet ik het niet, kheb nog nooit met een CM Cent 5 te maken gehad.

Skizzy

Legacy Member
Stre@mus zei:
Indeed, maar da is van de kl*ten al je een korte 5,25" unit wil steken. Zoals een fanbus of iets dergelijks. Die zijn meestal niet lang genoeg om vast te klikken in het schuifsysteem. Daarom zal het zijn dat Skizzy dit vraagt.
Zelf weet ik het niet, kheb nog nooit met een CM Cent 5 te maken gehad.

Ja, en kweet van paar vrienden dat zo'n kliksysteemkes niet altijd even handig zijn. Dus dacht ik misschien om gewoon vijsjes te gebruiken.

Cheers

zaffah

Legacy Member
Skizzy zei:
Mja, maar ik wil Pro hebben, ben dat gewoon nzo :).
Mag dat echt nie met dezelfde key? Crap

En is de voeding bij die Antec case modulair? Want dat is een vereiste :)

(En budget zou niet veel hoger als dit mogen gaan)

Het enige verschil met de PRO versie is domein-mogelijkheden. Heb je niet direct nodig denk ik?

Je kan trouwens de home versie veranderen naar een pro versie door 2 registersleutels te veranderen :p

pussylord

Legacy Member
OFF Topic : lol, de dell-pc dient om te leechen, en dan kom je klagen dat Windows veel kost. Leech dan je OS ook he nu je toch bezig bent. Wat van een dubbelzinnige kijk als je het mij vraagt.

Skizzy

Legacy Member
zaffah zei:
Het enige verschil met de PRO versie is domein-mogelijkheden. Heb je niet direct nodig denk ik?

Je kan trouwens de home versie veranderen naar een pro versie door 2 registersleutels te veranderen :p

Mja, kga et eens gewoon proberen, ik zie wel :).

En @ Xer0x:

Die case is idd prachtig, alleen van de prijs :(.

Cheers
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan