Archief - Deftige PC?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Xintrax

Legacy Member
-AMD Athlon64 X2 3800+ boxed
-Gigabyte K8N pro SLI SOCKET 939
-Corsair DDR2 1024mb (2x512mb) 667Mhz kit
-GEFORCE 6600GT 128MB
-Western Digital Raptor 36.7Gb 10000 SATA
-Western Digital 120Gb S-ATA 7200 8mb
-Western Digital 120Gb S-ATA 7200 8mb
-LC 550 Watt
-Thermaltake Armor Black VA8000BWS
-19" ACER widescreen TFT

de pc zou vooral snel moeten gaan en om af en toe is een game te spelen
zoals gauke,halflife,doom,..

Naderhand kan ik nog steeds een 2de 6600gt bijsteken

greetz Xin

graag u mening

SMa

Legacy Member
DDR2 en AMD kan niet
DDR2 wordt momenteel enkel maar door Intel ondersteund

koop dus gewone DDR
persoonlijk zou ik geen 2de 6600gt bijsteken, SLI lijkt me enkel nuttig bij 2 high-end graka's (als je dus sneller wilt dan de snelste single card)

de rest lijkt me goed
maar kun je anders ook een budget geven?

distinct

Legacy Member
ik zou eigenlijk geen raptor nemen moest ik van jou zijn. ik vind dat die harde schijven gewoon veel te duur zijn, ok ze zijn vlugger maar ze hebben bijna niets van opslagcapaciteit ook.

Davion

Legacy Member
- DDR2 kan niet
- Raptor is nogal geldverspilling
- Kzou 1 320Gb WD ofzo pakken.

Rest ziet der goed uit :)

SMa

Legacy Member
als je een raptor kiest ga je niet voor de opslagcapaciteit maar voor de snelheid
en deze dient dan meestal ook maar om uw OS op te plaatsen, en dan is 36Gb al meer dan genoeg

voor die andere 2, is dat om in raid te werken? anders neem je mss beter 1 grote?
persoonlijk zou ik 2 schijven van 160gb nemen, ipv 120Gb
bvb: Seagate 160 Gb => €96 - Seagate 120 Gb €93
prijsverschil is dus te verwaarlozen (is bij alle merken zo)

edit:
ikzelf prefereer 2*160gb ipv 1*320gb, gewoon voor het veiligheidsgevoel
je kan 'maar' 160gb aan data verliezen, tenzij je echt dikke pech hebt en dat de beide schijven het begeven
en als je merkt dat je met 160gb al toekomt kun je ze in raid0 laten werken (meer prestaties), of in raid1 als data protectie

een raptor is in mijn ogen zeker geen geldverspilling, tenzij je echt nooit met grote bestanden werkt en zelden gamed (heeft ook invloed op laadtijden!)

Xintrax

Legacy Member
hoi hoi,klopt van dat geheugen !
this gewoon corsair geheugen ... 1 gig

en qua hd's,ik ga mijn OS laten runnen op de raptor en uiteraard enkel voor de snelheid.
Qua opslagcapaciteit doe ik het er niet voor.

Kwil gewoon een zeer snelle pc,met mooie grafische prestaties.
En om af en toe een spelleke te spelen,ik ben geen gamefreak maar zoals ik zei af en toe eens quaken ofzo...

grtz en thx

Grutman

Legacy Member
Als ge geen echte game-freak zijt is die Raptor imo overbodig hoor.
Tenzij ge met video-encoding bezig zijt, maar dat dacht ik niet.

Wave

Legacy Member
Best goedkopere CPU (A64 3500+) nemen en met dat uitgespaard geld betere graka kopen. ( 6800GS of 7800GT) Gaat veel meer verschil uitmaken dan omgekeerd.

Yank

Legacy Member
Xintrax zei:
hoi hoi,klopt van dat geheugen !
this gewoon corsair geheugen ... 1 gig

en qua hd's,ik ga mijn OS laten runnen op de raptor en uiteraard enkel voor de snelheid.
Qua opslagcapaciteit doe ik het er niet voor.

Kwil gewoon een zeer snelle pc,met mooie grafische prestaties.
En om af en toe een spelleke te spelen,ik ben geen gamefreak maar zoals ik zei af en toe eens quaken ofzo...

grtz en thx
Als je geen echte gamefreak bent, zou ik gaan voor 2x1GB DDR400, mobo zonder SLI, Raptor laten vallen en 1 (of 2 als ge het kunt gebruiken) schijven van 200-300GB.

Davion

Legacy Member
Kzou 1Gig pakken, met een 7800GT, daar merkte een pak meer van dan van 2Gb. Ook die raptor en die 2 hdds laten vallen en 1 grote schijf kopen.

SMa

Legacy Member
wat ik zou doen:
- raptor behouden
- eventueel 1 grote schijf kopen (als raid dus niet nodig is)
- 1gb DDR ram (value ram fzo, als je niet van plan bent te overclocken)
- 6800GS

RealFlub

Legacy Member
idd, maar zet eens 2 raptor's in RAID 0 en je hebt zeker wel prestatie :p

- doe die raptor weg en koopt een zwaarde graka ;) 6800GT ofzo

{YA}Gr3c0

Legacy Member
:offtopic:

Western Digital Raptor 36 GB, 10.000 rpm, 8 MB, ESATA

Dus 1 zo'n HD voor OS is dus niet echt z'n geld waard?

Ik gebruik hier nu 30 gig (OS) van m'n 80 Gig.

Zal ik merken dat het rapper gaat of niet?

f00raap

Legacy Member
{YA}Gr3c0 zei:
:offtopic:

Western Digital Raptor 36 GB, 10.000 rpm, 8 MB, ESATA

Dus 1 zo'n HD voor OS is dus niet echt z'n geld waard?

Ik gebruik hier nu 30 gig (OS) van m'n 80 Gig.

Zal ik merken dat het rapper gaat of niet?
zouwk ook wel willle weten das wel intressant!

{YA}Gr3c0

Legacy Member
Jammer

Het is dus wel merkbaar in RAID, maar ja te duur en ben niet zo voor RAID.

Thx

{YA}Gr3c0

Legacy Member
RealRoot zei:
vraag maar aan Mr.M ;)

Heb ik ondertussen al gedaan en hij zegt zelf het nu de moeite niet is om 1 kopen.

Maar blijkbaar zou de 74 gig raptor sneller zijn dan de 36 gig :wtf:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan