Archief - Deftige Game PC

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

iFr34k

Legacy Member
Hey,
ik ben aan het overwegen voor een pc te kopen ipv mijn laptop dat ik nu heb (Acer Aspire 7750G). Na wat informatie op te zoeken o het internet en 9lives forum ben ik tot de volgende set-up gekomen:


Case: NZXT Phantom Big Tower White € 139,90
Voeding: 750W Modular CORSAIR Enthusiast Series 80Plus Bronze € 119,90
Moederbord: ASUS P8Z68-V LE € 134,90
Geheugen: Kingston 8GB (2x 4GB) 1333MHz DDR3 Lifetime Warranty (KVR1333D3N9K2/8G) € 51,00
Grafische kaart: SAPPHIRE HD7970 Radeon HD 7970 3072MB GDDR5, Clock Rate 925Mhz € 599,99
Processor: INTEL Core™ i5-2500K 32nm ( 3.3Ghz ) 6MB, 4 cores, 4 Threads € 204,99
Scherm: Iiyama XB2374HDS-B1 € 199,99
DVD-Lezer: DVD-RW Intern Sata Zwart Plextor 24x Retail PX-L890SA € 34,99
SSD: 64GB 520MB/s 160MB/s SAMSUNG 830 Series SSD Sata 6G € 109,90
Harde Schijf: 2000GB 64MB SATA600 7200rpm WD2002FAEX Western Digital Caviar Black € 179,99

Nu voor het moederbord was ik eerst nog aant twijfelen tussen de P8Z68 en de P8P67 PRO B3. Voor de case vond ik de die er uit springen (persoonlijke smaak :p). Tips, hints en' commentaar' zijn altijd welkom

Michiel

phate_13

Legacy Member
Je beseft niet half hoe traag je pc gaat aanvoelen zonder ssd en met een trage harde schijf... Een ssd is het zeker waard. Als jij vindt van niet, ok... Maar neem dan op zijn minst een performante harde schijf voor windows ed. op te zetten.

Geheugen is ook nogal duur.
Dvd-schrijver is veel te duur.
Moederbord is niet zo'n goede keuze, je hebt beter voor dat budget.


En waarom HDMI op je scherm? Spelconsole?

ATI

Legacy Member
iFr34k zei:
Moet allesinds een zijn met HDMI en LED

Hdmi is dvi zonder geluid,je kan toch zo'n kabel dvi to hdmi kopen ofzo?

En waarom LED?Denk jij nu echt dat beter is???

iFr34k

Legacy Member
geheugen is zowat het goedkoopste 1333 mhz bij tones, dvd-schrijver is ook zowat het goedkoopste en heb j soms suggesties voor het moederbord? en voor hdmi is het voor mijn ps3 en LED denk ik dat het beter is :p al veel gehoord en heb nu ook een 46' led tv

ATI

Legacy Member
LED is helemaal niet beter.

Tones is ook nen dure vogel,zou eerder bij Power4pc, jaha ,alternate kijken!

iFr34k

Legacy Member
ik heb het gewoon allemaal opgezocht bij Tones nu. ik ga de prijs vegelijken met andere winkels voor wanneer ik de computer ga kopen en de goedkoopste pakken

Brick Top

Legacy Member
Sqarzz zei:

iFr34k zei:
ik heb het gewoon allemaal opgezocht bij Tones nu. ik ga de prijs vegelijken met andere winkels voor wanneer ik de computer ga kopen en de goedkoopste pakken

4launch & alternate.nl zijn Nederlandse shops maar omwille van het prijsverschil (zeker op een volledig systeem) is het volgens mij echt wel de moeite om daar te bestellen.

Vic 40+

Legacy Member
Je hebt al een aardig vastomlijnde gedachte over wat je wilt,Ik zou toch 2x4gb geheugen nemen dan heb je de mogelijkheid om het te upgraden al is dat misschien (waarschijnlijk) niet nodig,
Het volgende scherm is toch zo'n ips scherm,zoals die dell,waarvan ik begrijp dat het 't beste beeld geeft en heeft toch een hdmi aansluiting,
Iiyama ProLite X2377HDS-B1 prijzen | Core | Tweakers.net Pricewatch
Die is te verkrijgen bij alternate.

Brick Top

Legacy Member
iFr34k zei:
en Iiyama is nog een goed merk? want kheb er nog nooit van gehoord.

Google wat reviews hé... Iiyama is misschien niet zo bekend als Dell maar onbekend zijn ze zeker niet.

iFr34k

Legacy Member
hmm, khou het zeker in gedachten Iiyama, ondertussen heb ik ook de case veranderd van de 410 Phantom naar de gewone Phantom en naar het witte kleur
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan