Archief - crossfire en sli

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Ma$ter-Chief

Legacy Member
hoe zit dat eigelijk in elkaar die sli en crossfire ?
Ben van plan om 1 van de twee te kiezen maar welke ?

advies pleas :)

SMa

Legacy Member
imo: geen moeilijke keuze... sli, noch crossfire zijn nuttig

CrossFire
+ de nieuwe crossfire chipset schijnt heel goed te zijn, en ook heel goed te overclocken
- CrossFire ready & master kaarten zijn nog te duur
- verplicht om ATI graka's te kopen
- een gemiddelde gebruiker heeft dat totaal niet nodig, is dus een nutteloze investering


SLI
+ de grafische kaarten van Nvidia zijn meestal ietsj beter qua prijs/kwaliteit
daarom dus sli
+ SLI schijnt 'volwassener' te zijn dan CF
- verplicht om Nvidia kaarten te kopen
- een gemiddelde gebruiker heeft dat totaal niet nodig, is dus een nutteloze investering

over het nadeel van verplicht te zijn om altijd bij hetzelfde merk te moeten blijven:
op CeBit heb ik een AsRock mobo gezien die beide ondersteund (als ik het me goed herinner :p)

Davion

Legacy Member
Er is bij mijn weten geen mobo dat beiden ondersteunt, en dan nog, kzou u gewoon 1 7900GT(X) kopen, daar kunde ook echt ALLES op High mee spelen hoor.

stormsman

Legacy Member
sheep zei:
CrossFire
- een gemiddelde gebruiker heeft dat totaal niet nodig, is dus een nutteloze investering


SLI
- een gemiddelde gebruiker heeft dat totaal niet nodig, is dus een nutteloze investering
Zoals Sheep zegt, sli en crossfire zijn nutteloos voor een doordeweekse gamer. Als je +1000€ wilt geven aan alleen gafische kaarten (zonder een cpu meegerekent die die kaarten kunne trekke) om videospellekes op hoogste details te kunne spele zijde denk ik ni echt goe bezig, ma ge doe mee u geld wa da ge wilt natuurlijk.

white-hat

Legacy Member
zit zelf ook met dat probleem,

ga nieuw systeem kopen mar twijfel nog tussen SLI en crossfire,

los van de snelheden van beide vind ik dat de crossfire kaartjes er stukken beter uitzien dan de nvidea kaarten,die 7900gt ziet er echt voos uit,GTX daarentegen ziet er proper uit,

ComputerVISTA

Legacy Member
Ik zou zeggen ga voor een sli bord en steek er 1 78 of 79 op en later ene andere maar dat zijden we voorig jaar ook met de 6 reeks en kijk nu ben je beter af met 1 7 reeks.

(ben precies over de bmw modellen bezig :p)

murrey

Legacy Member
2 BMW's in SLI :cool: :cool: :D

nee met SLi zal je gwn veel langer games op high kunnen spelen als met single.
met 2 krachtigere graka's ga je gwn veel langen kunnen mee doen als met 1 krachtige.
en ik weet waarover ik meespreek.
ik snap niet waarom dat hiet totaal afgebroken wordt.
QUAD SLI da vind ik belachelijk maar SLI is toch ni slecht lol.

ze hebben SLI vergeleken met CF en SLi scoorde overall ietsje beter behalve in F.E.A.R.
:niceone:

murrey

Legacy Member
white-hat zei:
zit zelf ook met dat probleem,

ga nieuw systeem kopen mar twijfel nog tussen SLI en crossfire,

los van de snelheden van beide vind ik dat de crossfire kaartjes er stukken beter uitzien dan de nvidea kaarten,die 7900gt ziet er echt voos uit,GTX daarentegen ziet er proper uit,

OOh kijk,die FX5200ultra ziet er superzalig mooi uit, kom we kopen die ipv een 7900GT
o m g:doh:

SMa

Legacy Member
niemand hier zegt dat SLI slecht is ;)
we zeggen enkel dat het enorme kosten zijn, en dat je goedkoper & beter af bent met 1 high-end kaart

als je 2 6800GT's binnenkort veroudert zullen zijn, zal je ze dan nog gemakkelijk allebei kwijtraken? 1 graka voor een degelijke prijs kwijtraken kan al moeilijk zijn

murrey

Legacy Member
sheep zei:
niemand hier zegt dat SLI slecht is ;)
we zeggen enkel dat het enorme kosten zijn, en dat je goedkoper & beter af bent met 1 high-end kaart

als je 2 6800GT's binnenkort veroudert zullen zijn, zal je ze dan nog gemakkelijk allebei kwijtraken? 1 graka voor een degelijke prijs kwijtraken kan al moeilijk zijn

ik speel nog alty alles makkelijk op high met filteringen op max.
dus sli is wel nuttig :)
da zie ik sommige ni doen met de vroegere "high-end" kaart 6800gt.
hiermee bedoel ik dat je er veel langer mee kan doen maar het kost idd beetje centjes :)
ik zal ze zeker kwijtraken maar ik koop nix vooraleer dat de G80 makkelijk beschikbaar is en er betere cpu's zijn. ;)

ComputerVISTA

Legacy Member
murrey zei:
ik speel nog alty alles makkelijk op high met filteringen op max.
dus sli is wel nuttig :)
da zie ik sommige ni doen met de vroegere "high-end" kaart 6800gt.
hiermee bedoel ik dat je er veel langer mee kan doen maar het kost idd beetje centjes :)
ik zal ze zeker kwijtraken maar ik koop nix vooraleer dat de G80 makkelijk beschikbaar is en er betere cpu's zijn. ;)


Ik speel alle games die ik heb met mijn x800xt pe ook nog steeds op de zwaarste instellingen hoor. Natuurlijk FEAR is niet men ding dus koop ik dat niet (en daar zal ik dat natuurlijk niet kunnen)

murrey zei:
OOh kijk,die FX5200ultra ziet er superzalig mooi uit, kom we kopen die ipv een 7900GT
o m g:doh:

Same story met speakers :p

white-hat

Legacy Member
volgens mij was ik duidelijk toen ik zei:


LOS VAN DE SPECS,

ik zeg nie dat ik een vga zou kopen omdat die er goed uit ziet,
ik zeg wel dat ik een 7900gt laat liggen omdat ze er ten eerste niet goed uitziet,maar ook omdat haar gelijktijdig gereleasde broertje er dan weer veel betere specs op nahoud en er wel goed uitziet,uiteraard is deze wel stukken duurder en maakt deze in SLI op een fx 60 wel nog zware overkill,maar zeg nu zelf,steek twee gtx in SLI en ja kan een hele tijd zorgeloos op beide oren slapen,

SF|.MoRPHeuS

Legacy Member
Ik zal ook zorgeloos op beide oren kunnen slapen met 1 7900GT,nen 3500+ en 2 gig ram binnenkort, daar ben ek zeker van :).
Misschien niet FEAR / COD 2 volle petrol open (alhoewel), ma 't zal er toch goed uit zien.

EN ik ben er ook zeker van dat ek met dergelijk systeem lang zal meekunnen (naar mijn standaard toch, en die is 1024*768 op med/high detail)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan