Archief - Core i3-2120 voor gaming?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Giovanny

Legacy Member
Oi,
ik las in dit artikel (16 januari 2012) het volgende:

As such, the newer and faster $120 Core i3-2120 is a great starting point for folks who want to enjoy solid gaming performance

Als ik hier op het forum rondkijk wordt er bijna altijd de i5 2500(k) aangeraden maar ik vroeg mij af of deze i3-2120 niet voldoende is om toch wel deftig te kunnen gamen? Qua prijs ligt deze toch wel €80 (?) goedkoper in de winkel tegenover de i5.

Hij zou gebruikt worden i.c.m. een 560Ti op een resolutie van 1680*1050 voor Skyrim, BF3 & WoW.

Danke.

donutClown

Legacy Member
i3 is dualcore, i5 kan makkelijk overklokt worden en is quadcore, ik denk wel dat de i5 zijn geld wel waard is en langer zal meegaan als de i3

edit:
linkje

phate_13

Legacy Member
Dit varieert hard van game tot game. Het is inderdaad zo dat de GPU het belangrijkste onderdeel is voor games. Een CPU gaat echter veel langer mee. Met de I5 2500K zul je het sowieso veel langer trekken. Voor Battlefield 3 zullen beide CPU's het even goed doen, aangezien dit spel niet zwaar is voor de processor. In Skyrim is er wel al een verschil zichtbaar. Voor WoW zal het dan ook weer zeer klein zijn het verschil.

Voor huidige games zullen beide processoren in 90% van de gevallen nagenoeg gelijk presteren (niet meer dan 20% verschil). In de toekomst zal het verschil echter steeds groter worden.

Voor deftig advies is het echter altijd nodig meer informatie te hebben. Indien je dus een pc wilt aanschaffen raad ik je aan je volledige budget, doeleinden, huidige systeem, ... eens door te geven.

donutClown

Legacy Member
hij haalt nu al soms niet de Recommended Requirements voor games volgens die link ik eerder gepost had, mss een slecht teken toekomstgericht indien je nog nieuwere andere games gaat spelen?

(zelf ga ik de 560 TI OC met i5 2500k steken)

Giovanny

Legacy Member
Het huidige systeem is geen systeem :) Ik zoek idd de hardware om een pc in mekaar te steken om te gamen (en alleen te gamen) maar er zijn genoeg topics hier waarin die info staat.

De aankoop is al een half jaar uitgesteld dus wachten op de 7950 of nieuwe nVidia kaarten is geen optie. De toekomst is ook niet zo belangrijk aangezien er elke 2/3 jaar een nieuwe pc wordt gekocht (hobby).

Die 560Ti staat al vast en met die 'lagere' resolutie dacht ik dat de i3-2120 voldoende ging zijn.
Budget ligt op €800.

phate_13

Legacy Member
Ah, daar heb ik over gekeken, mijn excuses. :)

Anyway, afhankelijk van je wilt, dingen combineren van systeem 2 & 3 :
Game pc Best Buy Guide | 4tech

Persoonlijk vind ik het interessantste, vertrekkend van systeem 2 (625€):
I5 2500K (+40€) + ASRock P67 Pro3 SE (+10€) + Samsung 830 Series 64GB (+110€) = 785€

Giovanny

Legacy Member
Dacht aan dit:

Coolermaster Silencio 550
€ 74,90*

Corsair 8 GB DDR3-1333 Kit (8192 MB)
€ 43,99*

Core™ i3-2120 (2x 3300 MHz)
€ 119,90*

Asus P8H67 (geen AsRock voor mij)
€ 97,90*

High Current Gamer M 520W
€ 89,90*

Cpu cooler Hyper212 Evo
€ 29,99*

Kingston SSD SV200S37A/64G (64 GB)
€ 79,90*

N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC
€ 224,90*

Subtotaal:
€ 761,38*


De case kan nog veranderen, deze is enkel als referentie. Ik wilde ook een modulaire voeding (must) en dacht dus aan deze nieuwe van Antec. Al heb ik hier nog niet lang op gezocht dus kan mss beter.

phate_13

Legacy Member
Als je het goedkopere moederbord (in mijn bovenstaande setup) neemt en die cpu-koeler laat vallen, dan heb je al een I5... ;)

SSD : Tja, is onbekend, zal normaal wel in orde zijn.
GPU : Waarom persé een GTX560 Ti overigens? Zeker aan die prijs is die absoluut niet interessant. Voor 5 euro meer heb je de performantere en toekomstgerichtere HD6950. Voor 75 euro minder heb je de weinig minder performante HD6870.

Giovanny

Legacy Member
Ah, had mijn setup een minuut na uw post geschreven :)

Ja, een 6950 is ook oké ze. Dat asrock bordje weet ik niet zo goed... Heb dat merk nooit leuk gevonden omdat het vroeger nogal uit goedkope onderdelen bestond. Hoewel ik zie dat die bordjes tegenwoordig meer in trek zijn.

Soit, die cpu-koeler wil zeker wel houden.

Ik ga bij azerty bestellen dus mss dat het nog iets goedkoper uitkomt dan.

phate_13

Legacy Member
ASRock is zeer sterk opgekomen de laatste jaren. Zo'n 8 jaar geleden hadden ze veel meer budget en experimentele moederborden, tegenwoordig is het echter iets totaal anders. :)

Persoonlijk zou ik overigens eerder voor de HD6870 gaan. Een HD6950 is 45-50% duurder en slechts 15% sneller. Ik zou die meerprijs dus eerder in de rest van je pc investeren.

manderlay

Legacy Member
Giovanny zei:
Dacht aan dit:

Coolermaster Silencio 550
€ 74,90*

Corsair 8 GB DDR3-1333 Kit (8192 MB)
€ 43,99*

Core™ i3-2120 (2x 3300 MHz)
€ 119,90*

Asus P8H67 (geen AsRock voor mij)
€ 97,90*

High Current Gamer M 520W
€ 89,90*

Cpu cooler Hyper212 Evo
€ 29,99*

Kingston SSD SV200S37A/64G (64 GB)
€ 79,90*

N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC
€ 224,90*

Subtotaal:
€ 761,38*


De case kan nog veranderen, deze is enkel als referentie. Ik wilde ook een modulaire voeding (must) en dacht dus aan deze nieuwe van Antec. Al heb ik hier nog niet lang op gezocht dus kan mss beter.

qua case zeker eens de NZXT Source 210 Elite bekijken, kost rond de 50e en krijgt goeie reviews. (zal wel luider zijn dan Coolermaster Silencio 550)

mdgf

Legacy Member
manderlay zei:
qua case zeker eens de NZXT Source 210 Elite bekijken, kost rond de 50e en krijgt goeie reviews. (zal wel luider zijn dan Coolermaster Silencio 550)
Dat is dan ook de case die in de best buy guide staat (link van phate) :).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan