Archief - Controle :: PC Config !

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Davion

Legacy Member
Ewel ik ook.
En ik weet dat dat Maxtor zeker niet is, en hetgeen JIJ naast u legt is het feit dat iedereen een persoonlijke ervaring heeft, jij lacht het feit dat ik 3 schijven heb gehad weg, fine to me, dan lag ik al die cijfertjes ook weg, bij mij gaat het dan om de persoonlijke ervaring, en die wijst zeker NIET naar Maxtor, maar bij u duidelijk wel, en ge kunt niet zeggen dat ge geen tikkeltje voorkeur hebt voor Maxtor, want in elke thread komde weer met hele uwen uitleg aandraven.

RealFlub

Legacy Member
kwil niet tussenbeide komen, maar als jullie, Davion en eniac, willen discusieren, daar mee heb ik geen problemen. maar gelieve dit niet hier te doen. doe het op MSN ;)

eniac

Legacy Member
Davion zei:
En ik weet dat dat Maxtor zeker niet is, en hetgeen JIJ naast u legt is het feit dat iedereen een persoonlijke ervaring heeft, jij lacht heit feit dat ik 3 schijven heb gehad weg, fine to me,

Doe es normaal, will you? Nogmaals, vind jij Plextor een slecht merk? Neen toch? Nochtans, ik heb er identiek dezelfde ervaring als jou mee gehad. Logisch gevolg: Plextor is een überslecht merk. Ahja toch? Of toch maar niet?

En ik lach jouw persoonlijke ervaring niet weg. Verre van. Wat jij echter niet inziet, is dat persoonlijke ervaringen geïsoleerde gevallen zijn, en dan is het veel makkelijker om extrema tegen te komen. Mix daar wat ongeluk bij, en weinig relativeringsvermogen, en dan krijg je discussies als deze.

Je moet naar de big picture kijken. Objectieve feiten, harde data. DAN kan je zeggen, globaal gezien, of een merk nu betrouwbaarder is dan een ander merk of niet. Als merk X 8% uitval heeft en merk Y heeft ook 8% uitval, dan zijn ze beiden even betrouwbaar en dan is de kans evengroot dat een HD van beide merken kapotgaat. Zitten er nu toevallig, van die 8%, 3 bij dezelfde persoon? Tja, die persoon zal nooit nog merk X of Y kopen, maar aan de kans dat iemand anders HD's kapot zal hebben van merk X of Y verandert het bitter weinig.
(edit: en doe nu eens je best om deze paragraaf erg goed te lezen en te begrijpen, okee?)


en ge kunt niet zeggen dat ge geen tikkeltje voorkeur hebt voor Maxtor, want in elke thread komde weer met hele uwen uitleg aandraven.

Het is eerder jij die in elke thread je kritiek komt spuien op Maxtor, en ik die daarop inga.
Voorkeur voor Maxtor? Uiteraard. Fanboy? Ooh brother. Daarvoor ga ik net iets teveel uit van objectieve feiten.

Davion

Legacy Member
Ach, kan best zijn wat je zegt, maar toch blijven Maxtor's voor mij slechtere en minderwaardige schijven.

En Plextor is normaal een goed merk, in de CDR tijd waren het de beste, maar met de DVD's is NEC en atm BenQ een stuk beter, het zijn echter geen slechte drives ( al dat de PX-720 ook veel uitval had bij mijn vaste winkel ).

white_steam

Legacy Member
Tah_b00nz0r zei:
dit ist zowa :) toch ff paar vraagjes, iets noodzakelijk vergeten? diskette moete we ni hebbe :)


Euh Klein Detail miss !!!? ---> je gaat een s-ata schijf steken , en je wilt dus geen diskette steken >> opmerking : windows installere op s-ata hoeft dus wel een diskette voor de s-ata/raid Driver, anders lukt dit niet

greetz white

eniac

Legacy Member
Davion zei:
Ach, kan best zijn wat je zegt, maar toch blijven Maxtor's voor mij slechtere en minderwaardige schijven.

Mag je gerust denken, niemand verplicht je dan ook om Maxtor te kopen. Maar je moet toch echt eens stoppen met rondbazuinen dat Maxtor zo inferieur is, terwijl dat eigenlijk geen steek houdt. Je zegt zelf dat Plextor een goed merk is, terwijl mijn ervaringen met Plextor even slecht waren als jouw ervaringen met Maxtor, terwijl volgens jouw renedering Plextor dan ook inferieur zou moeten zijn. Dat bedoel ik met het feit dat eigen ervaringen vrij geïsoleerd en extreem zijn.

eniac

Legacy Member
white_steam zei:
Euh Klein Detail miss !!!? ---> je gaat een s-ata schijf steken , en je wilt dus geen diskette steken >> opmerking : windows installere op s-ata hoeft dus wel een diskette voor de s-ata/raid Driver, anders lukt dit niet

Op zo ongeveer elk Nforce4 moederbord is dit mogelijk zonder floppy of driver ofzo. Dat is zo op mijn Neo4 Platinum, en hoogstwaarschijnlijk op jouw eigen A8N SLI Deluxe ook.

varioke

Legacy Member
maxtor hebben gewoon kut schijven, ken verschillende mensen die der problemen mee hebben, heb een wd en noppes problemen

T€RM!N4T0R

Legacy Member
eniac zei:
Maar je moet toch echt eens stoppen met rondbazuinen dat Maxtor zo inferieur is, terwijl dat eigenlijk geen steek houdt.
Idd

Dat bedoel ik met het feit dat eigen ervaringen vrij geïsoleerd en extreem zijn.
Niet in alle gevallen maar (n/o at all zu) in Davion's geval is dat idd wel een feit. Zeker als HW-mod moet je je toch erges objectief kunnen opstellen. Davion, je gaat soms erg extreem imo (en alles behalve objectief).
Ik heb het ook totaal niet (meer) op Maxtor begrepen en ga het ook niemand aanraden. Afraden doe ik echter ook niet daar het wel een feit kan zijn dat ze nu goede en betere schijven maken.
Ik zal echter nooit nog een Maxtor kopen (door negatieve ervaringen) vooraleer ik hetzelfde met Seagate, WD en Hitachi meegemaakt zal hebben.


Just my 2 cents.

RealFlub

Legacy Member
u config is in orde, (niet letten hierboven)
enkel zou ik u idd een diskettestation aanraden, of mss heb je nog 1 liggen thuis? want je gaat deze nodig hebben voor windows te kunnen instaleren.

eniac

Legacy Member
RealRoot zei:
enkel zou ik u idd een diskettestation aanraden, of mss heb je nog 1 liggen thuis? want je gaat deze nodig hebben voor windows te kunnen instaleren.

Ma zo blijk geven van goed lezen...
eniac zei:
Op zo ongeveer elk Nforce4 moederbord is dit mogelijk zonder floppy of driver ofzo. Dat is zo op mijn Neo4 Platinum, en hoogstwaarschijnlijk op jouw eigen A8N SLI Deluxe ook.

Tah_b00nz0r

Legacy Member
zeg manne nog rap een vraag...

is de X850XT of de nvidea 7800GT de beste grafische kaart? ze zijn allebei ff duur dus ja...

greetz

Tah_b00nz0r

Legacy Member
ok merci, laatste vraag!

kan ik op ne msi neo4 moederbord nog een uda hdd aansluiten of moet da sata zijn?

indien da niet ga, moet ik dan perse een diskettte station nemen om die sata harde schijf te late werke of kan ik die ook gewoon zo aant moederbord aan sluite en ze late werke zonder die sata drivers te installen?

Tah_b00nz0r

Legacy Member
ahja ide was het ;) khad ff fout gezien daar ^^

alles is cavakes dus ^^

eniac

Legacy Member
Tah_b00nz0r zei:
moet ik dan perse een diskettte station nemen om die sata harde schijf te late werke of kan ik die ook gewoon zo aant moederbord aan sluite en ze late werke zonder die sata drivers te installen?

Kerel... Echt... Doe dan toch de moeite om te lezen wat er gepost wordt.

eniac zei:
Op zo ongeveer elk Nforce4 moederbord is dit mogelijk zonder floppy of driver ofzo. Dat is zo op mijn Neo4 Platinum, en hoogstwaarschijnlijk op jouw eigen A8N SLI Deluxe ook.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan