Archief - config game pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

deserteur

Legacy Member
Hallo,

Ik wil graag een game pc gaan samenstellen.
De benodigdheden: alles inclusief windows 7 en beeldscherm. De behuizing kies ik zelf. Inclusief assemblage.
Het budget: mijn budget ligt rond de 1100 euro.
Waar wil ik hem bestellen: Ik zou mijn pc willen bestellen bij azerty.

Groet,

verreckie

Legacy Member
Azerty

Scherm: Dell Ultrasharp U2312HM prijzen | Core | Tweakers.net Pricewatch

Dit komt net iets boven de €1100 uit (zonder case).
Je zou nog kunnen besparen door je computer zelf in elkaar te steken.

Alsook, als je niet gaat overclocken en SLI/ crossfire gaat doen, kun je nog een goedkoper mobo en voeding nemen.
Als je gaat overclocken, dan is het aangeraden een cpu cooler te kopen, zie net dat ik deze vergeten ben.

Sapermun

Legacy Member
voeding:
http://azerty.nl/0-1073-84030/coole...0-volt-wisselstroom-v-700-watt-actieve-p.html
€94,95
Moederbord: Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 (rev. 1.0) @ Azerty €122,50
cpu: Intel Core I5 2500K / 3.3 GHz @ Azerty €190
Ramgeheugen: Corsair Vengeance @ Azerty €45,61
Opslag: WD Caviar Green WD20EARX @ Azerty €67.59
GPU: http://azerty.nl/0-2963-426945/sapp...xpress-2-0-x16-2-gb-gddr5-dvi-hdmi-displ.html €242.80
windows 7: Microsoft Windows 7 Professional W/SP1 @ Azerty €123,76
Monitor: http://azerty.nl/0-1132-402667/dell-e2311h-lcd-scherm-tft.html €176.75

=€1063.96

Rest er nog wat geld voor een deftige aftermarket CPU cooler, niet zelf opgezocht aangezien hier toch wat research moet gedaan worden of hij op desbetreffend moederbord past. Een optische drive kost ook zoveel niet meer.

eventjes snel keuzes gemaakt. kan mss nog wel iets goedkoper. Is wat gericht op eventueel crossfire upgrade nadien. De gtx560 gpu's zijn ook goed, maar die 6850 is naar t schijnt makkelijk te unlocken naar een 6970 die meer overeenkomt met de gtx570 die wel weer een €80 meer kost, bovendien is die 2gb videogeheugen ook mooi meegenomen, dus lijkt dit me een betere keuze. Over de geluidsproductie weet ik niets dus als dat belangrijk is voor jou...

mdgf

Legacy Member
Opslag: WD Caviar Green WD20EARX @ Azerty €67.59
Das een backup/dataschijf, je kunt die echt niet aanraden als primaire of secundaire schijf (na ssd), das zowat het domste dat je kunt doen met een hedendaagse pc.

W7 professional? Waarom dat?

Waarom Vengeance geheugen?
Voeding kan beter en goedkoper.

@TS: de build van verreckie is goed, maar als je voor assemblage kiest kijk dan mss naar een andere shop, azerty is niet bepaald de goedkoopste. Het is ook heel gemakkelijk zelf te doen (en het is nog leuk ook).

deserteur

Legacy Member
oke ga overclocken dus ik heb er ook al een cpu cooler erbij gezet

HOPLON

Legacy Member
En wat met deze, is die te pruimen? (en zeker voor bf degelijk te kunnen spelen?)

Art.-Nr.: Apparaat type Product
JDXUW4 Grafische kaart (PCIe) Club 3D CGAX-69748F
HR5I09 Processor Intel® Core™ i5-2500
TN5AB1 Voeding Antec TruePower New Series TP-550
TQXA62 Behuizing Antec Three Hundred
CEBU40 DVD-Brander Samsung SH-222AB
GREA59 Moederbord ASUS P8H61 PRO -=Rev.3.0=-
AEBW36 Harddisks (SATA) Western Digital WD1002FAEX
IDIFV3J1 Geheugen ADATA 8 GB DDR3-1333 Kit

De complete configuratie kunt U via deze link, online bekijken:

ALTERNATE

Totaalprijs 856 euro zonder assemblage.
__________________

Sapermun

Legacy Member
mdgf zei:
Das een backup/dataschijf, je kunt die echt niet aanraden als primaire of secundaire schijf (na ssd), das zowat het domste dat je kunt doen met een hedendaagse pc.

W7 professional? Waarom dat?

Waarom Vengeance geheugen?
Voeding kan beter en goedkoper.

@TS: de build van verreckie is goed, maar als je voor assemblage kiest kijk dan mss naar een andere shop, azerty is niet bepaald de goedkoopste. Het is ook heel gemakkelijk zelf te doen (en het is nog leuk ook).

Ik zocht gewoon een sata schijf van wat degelijke kwaliteit, een SSD is altijd goed, maar met zo een beperkt budget, zijn er andere dingen die voorgaan.

Win 7 prof was het eerste dat ik tegenkwam en ik rangschikte op prijs, dus nam aan dat er geen home of wat dan ook was.

Vengeance geheugen 8gb pc12800 €45 waarom niet mss?

Voeding kan beter en goedkoper: eerste voeding van 700w die ik tegenkwam(700w is niet onmiddellijk nodig, maar 't is wel de bedoeling dat het een tijdje meegaat. Bovendien zou ze nogal stil zijn, wat ik zelf wel belangrijk vind.

Geef gerust alternatieven voor de voeding die beter en goedkoper zijn.

k Zeg het: snel overgegaan.


Wat alleszinds zeker is:

i5 2500k
amd 6950 dirt3 edition
z67/68 moederbordje

Musk

Legacy Member
Kzou eerder voor een 6950 gaan ipv die 6970. Prijs/kwaliteit is deze beter. Neem je dan een 650watt voeding, (bv XFX XXX650) Zodat je later gemakkelijk een tweede 6950 kan bijsteken.


een 6950 presteert slechtst 10% minder maar kost heel wat meer, in Crossfire wordt dat zelfs nog veel minder prestatieverlies tov een 6970.

deserteur

Legacy Member
bij nader inzien kan ik ook een goede game pc krijgen voor 800 a 900 met assemblage en een geluidskaart? Ik hoef niet de beste videokaart wel het liefst een 6xxx video kaart en ik hoef niet te gaan overcloacken. Het liefst dan een intel core i5 2500
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan