Archief - Computer voor €50

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SlashDotCom

Legacy Member
hallo

Ik heb dus de kans om een oude pc over te kopen voor €50.

Het is een pentium 2 met daarop nog het ouwe Windows 98.
Inclusief beeldscherm, toetsenbord en muis.
Op het moederbord zelf zit dus alleen een aansluiting voor een toetsenbord met zo een grote ronde.
Alles zit dus via pci (denk ik) aangesloten.

parallel/serieel poort
4 usb aansluiting
beeldkaart
netwerkkaart
modem
geluidskaart


Nu is men vraag of dit de moeite zou zijn om deze over te kopen.
Het is niet de bedoeling om daarop continu op te gamen maar gewoon voor op mijn kamer.
Doeleinde is gewoon oude games spelen die nog gedraait kunnen worden op een P2 zoals rct ofzo
En wat msn'en en surfen als ik een kabel kan leggen naar mijn kamer.

Misschien ook eventueel er linux op te zetten (suse 10.0??)


alvast bedankt voor de nuttige reply's

Davion

Legacy Member
Dan zou het zeker goed zijn.
Vraag welke proc en hoeveel RAM, maar voor 50€ kunde niet gekloot zijn normaal.

SlashDotCom

Legacy Member
Het is een pentium 2 en waarschijnlijk 128MB ram omdat het er me nog een redelijk oude pc uitziet.

't Is van een student geweest die zijn eindwerk daarop gemaakt heeft.

007neok007

Legacy Member
kheb hier ook 2de hands pc gekocht voor €100 ofzo in de tijd. P3 550 mhz, 256 mb ram, gf 2, sb live, ... Kdacht da da nog wel redelijk rap ging zijn ma ni dus.
Hij word hier alleen gebruikt voor muziek en het duurt echt lang eer ik door mijn collectie heenscrol (internet is bijna ondoenbaar). (en de pc is geformatteerd geweest, mss gwn versleten) Dus ge zie ge kunt der pech mee hebbe

Towlie

Legacy Member
Ne maat van mij had ook zo ne keer een pc gekocht
Ge kon daar ni mee werke jong, zelf word duurde een uur om te laden :sop:

SlashDotCom

Legacy Member
Daar heb ik schrik van.
Als ge een 2de hands pc koopt en dan is er iets aan hebt ge er geen garantie op
Maar een vriend van me heeft xp op een 233 Mhz pc staan en da gaat nog redelijk goed.
Alleen de webcam hapert veel.

Nu ben ik nog echt aan het twijfelen of ik die wel zou kopen.
€50 euro is nu wel geen geld maar ge hebt de kans da er iets gaat kapot zijn.

n0sTRa

Legacy Member
Er mee werken kunt ge altijd hé, iedereen is alleen gewoon als em zen pc opstart dat em in minder dan 10sec klaar is om mee te werken en dat alles perfect snel draait. Kzou da gewoon kopen, eventueel kunt ge nog wa ram bij steken.

silverwizard3

Legacy Member
xp op een 233Mhz is toch wel ni te doen, zeker ni met 128ram

xp draait redelijk goed vanaf 500-600Mhz en best 384Mb sd-ram

Deguchi

Legacy Member
Ge moet natuurlijk geen hedendaagse software gaan draaien op zo een oude bakken. Een win98 ofzo moet wel vlotjes bollen ;)
Met Linux hetzelfde liedje: als ge de laatste nieuwe grafische snufjes wilt zal het nipt worden, maar als server via console werkt bijna alles perfect onder Linux.

sh0s

Legacy Member
mijn p2 350mhz met 256mb ram werkt nog redelijk als download bak, soms crasht de externe hdd wel eens omdat windows niet kan volgen :)

Dat internet traag zou zijn heeft normaal niks te maken met een trage computer, ja het duurt wel ietske langer om firefox te openen ...

SlashDotCom

Legacy Member
Kmag dus de pc niet kopen van men pa maar kheb een bod mogen doen op zijn pc :p
Tzal misschien nog ffkes wachte zijn :p

bernardo

Legacy Member
Ik zou da ni doen ja, ge zijt daar echt bijan niks meer, zelf die muziek ga traag gaan en die pc gaat wss ook na 1 jaar ofzo kapot gaan denk ik of toch nog lsechter

sneax

Legacy Member
xp is niet te doen en als ge xp ni hebt gaat ge op den deur zitten me crashes en onstabiliteit

ik zou em ni kopen, tis dan wel maar 50EUR maar voor 50EUR kunt ge al is goe gaan eten of u volledig krom drinken, ik zou dan liever 300EUR uitgeven voor een pc waar ge tenminste iets mee kunt, voor 300EUR hebt ge imo al nen deftige pc waar ge alles mee kunt behalve gamen

suse? met grafische interface? vergeet het maar, dat gaat nog véél trager dan windows xp of 2000

SlashDotCom

Legacy Member
Heb toch besloten om het niet te kopen :-)
Kheb de kans om die van mijn pa over te kopen en die is nog geen jaar oud


Hier mag een slotje op

Tristan

Legacy Member
silverwizard3 zei:
xp op een 233Mhz is toch wel ni te doen, zeker ni met 128ram

xp draait redelijk goed vanaf 500-600Mhz en best 384Mb sd-ram

Ik draai Xp op 233Mhz - 64 MB ram, natuurlijk gaat het allemaal zo vlotjes niet, msn lukt nog net.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan