Archief - computer config check (1300€)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

zaffah

Legacy Member
Ik zou dus een nieuwe computer willen kopen bij tones.

Ik zou er soms mee willen gamen, het moet niet altijd op high settings staan voor mij, als ik het maar kan draaien :) Ben dan ook geen gamefreak.

Een redelijk stil systeem zou toch wel welkom zijn.

Heeft iemand ervaring met zo'n ANTEC cases. Mijn voorkeur ging eigenlijk uit naar chieftec, maar die hebben ze niet bij tones. Is die ongeveer even goed, gelijkwaardig?

Zijn de schijven van maxtor in dit segment niet beter? Die hebben namelijk 16MB cache geheugen. De WD's en Seagates maar 8MB. Of maakt dit niet veel prestatieverschil uit? Ik ben van plan om ze in raid 0 te zetten.

Is het geheugen goed? Ik zou 2GB dualchanneling willen. Maar heb geen intenties om te overclocken. Heeft het dan veel zin voor zo'n ocz kit te nemen?

Ik had gedacht om een 4000 x2 amd te nemen omdat deze toch een iets groter cache geheugen hebben dan de 3800 x2.

----------------------------------------------------------
ANTEC SLK3800-BEC BEHUIZING
aantal: 1 € 101,20​
NEC DVD BLACK DV5800
aantal: 2 € 45,00​
NEC FLOPPY BLACK
aantal: 1 € 7,95​
OCZ 2048MB KIT (2X1024MB) 400MHZDDR PLATINUM EL DUAL CHANNEL SERIES
aantal: 1 €243,00​
ASUS EN7600GT/2DHT 256MB PCI-EXPRESS 7600 GT
aantal: 1 €211,00​
WESTERN DIGITAL 160GB-JS 8MB SATA300 7200RPM
aantal: 2 € 156,00​
ASUS A8N SLI PREMIUM
aantal: 1 € 152,00​
AMD 4200+ X2 DUAL-CORE PROCESSOR
aantal: 1 € 374,90
----------------------------------------------------------​
--------------------​
Totaal: € 1291,05


Alvast bedankt :)

Davion

Legacy Member
- ANTEC is zeker goed :)
- Kzou zeker geen RAID0 maken, je haalt er geen winst uit hoor, maar de kans is dubbel zo groot dat ge alles kwijt zijt. Als HDD's zou ik zeker WD of Seagate pakken, die 8Mb meer of minder voelde niet, maar die Maxtors zijn zo betrouwbaar niet.
- Kzou gewoon 2x1024Mb Value PC3200 pakken
- Ge moet een X2 4400+ pakken om meer cache te hebben.
- Kzou als mobo een MSI K8N Neo4-FI of ASUS A8N-E Deluxe pakken, daar ge toch geen echte hardcore gamer bent zulde prolly toch geen SLI willen.
- Kzou toch nen DVD writer pakken, een BenQ DW-1650 bij voorkeur.

JackF

Legacy Member
Kheb es het volgende voor je samengesteld :

Chieftec DX-01-BDU case zwart zonder voeding
LC Power Silent Giant 550W 14cm fan voeding
Gskill 2 x 1Gb DDR PC 3200 CL2.5 met heatspreader (GBNS series)
Amd Athlon64 X2 4200+ CPU
Cooltek Auras 92 CPU cooler
BenQ DW1650 16x Dual Layer writer zwart + nero 6
Nec floppydrive zwart
2 x Seagate 160Gb 7200rpm 8mb SATA II harddisk
MSI K8N Neo4-FI Nforce4 Ultra mainboard
XFX 7600GT 256mb DDR PCI-express

Totaal : 1249 euro

zaffah

Legacy Member
JackF zei:
Kheb es het volgende voor je samengesteld :

Chieftec DX-01-BDU case zwart zonder voeding
LC Power Silent Giant 550W 14cm fan voeding
Gskill 2 x 1Gb DDR PC 3200 CL2.5 met heatspreader (GBNS series)
Amd Athlon64 X2 4200+ CPU
Cooltek Auras 92 CPU cooler
BenQ DW1650 16x Dual Layer writer zwart + nero 6
Nec floppydrive zwart
2 x Seagate 160Gb 7200rpm 8mb SATA II harddisk
MSI K8N Neo4-FI Nforce4 Ultra mainboard
XFX 7600GT 256mb DDR PCI-express

Totaal : 1249 euro

550W is veel te veel dude :/
maar wel goede config :)

belgarath03

Legacy Member
die LC Power bieden goeie prijs/kwaliteit; 50€ voor zo'n voeding is echt goedkoop en tis toch beter da ge wa overschot hebt

zaffah

Legacy Member
belgarath03 zei:
die LC Power bieden goeie prijs/kwaliteit; 50€ voor zo'n voeding is echt goedkoop en tis toch beter da ge wa overschot hebt

Da wel, maar den eletriek is ok ni gratis he.
mobo ??? w
cpu 110w
graka 70w
2 hd's 30w
1 dvdcrive 15w
1 diskettestation 15w

komt neer op een totaal van 240w ofzo, zonder mobo dno wat dat verbruikt.

zaffah

Legacy Member
Hoe lang bestaat die jaha trouwens al? Is die winkel te betrouwen?

Wat zijn de verzendingskosten ?
Een goeie 10€ kan dat?

|XcW|

Legacy Member
zaffah zei:
Hoe lang bestaat die jaha trouwens al? Is die winkel te betrouwen?

Wat zijn de verzendingskosten ?
Een goeie 10€ kan dat?

Jaha, bestaat toch al een tijdje denk ik. Is als ik mij niet vergis. Hansen it?

Ik heb er al wat bij besteld ( een hd ). En die is perfect aangekomen. Ik moest wel wat verpakkingen los doen voor al eer dat ik men hd vond :D.

De verzending voor een ganse computer komt rond de €10 denk ik. Ofwel moet er een DHL ofzo voor zijn

belgarath03

Legacy Member
verzending staat op de site, ik woon vrij dichtbij de "winkel" en het is zeker een aan te raden winkel:
service: 4.5/5 (5/5 is een beetje té)
prijs: 5/5 de goedkoopste in het gentse
rma procedure: ?? ik heb nog nooit problemen gehad dus daarvan kan ik niet meespreken
edit: die overschot voor de voeding kan echt geen kwaad!

Davion

Legacy Member
EN een 550W KAN 550W vermogen leveren, maar t'is nie als ge maar 240W verbruikt dat hij de rest ook verbruikt hé.

zaffah

Legacy Member
Mijn broer is mij aan het overtuigen om die computer in duitsland te kopen.

Heeft iemand hier ervaring mee? Weet iemand goeie winkels in duitsland? Kan dit problemen geven?

Wat is de levertijd bij jaha? Hebben die veel in stock?

TekkaBlade

Legacy Member
zaffah zei:
Mijn broer is mij aan het overtuigen om die computer in duitsland te kopen.

Heeft iemand hier ervaring mee? Weet iemand goeie winkels in duitsland? Kan dit problemen geven?

Wat is de levertijd bij jaha? Hebben die veel in stock?

De problemen beginnen als je stukken kapot gaan eh... de verzendingskosten en de moeilijke communicatie.
Voor de rest allemaal geen probleem...

belgarath03

Legacy Member
als ik je config bekijk dan denk ik 4 dagen en dat is echt wel redelijk, meestal moet je bij een bestelling gemakkelijk 5 werkdagen w8

zaffah

Legacy Member
Naam Prijs Aantal Subtotaal


Chieftec DX-01-BD-U medium zwart zonder voeding € 72,00
AMD box Athlon64 4200+ X2 Dual Core socket 939 € 389,00
FDD NEC zwart € 8,00
Seagate 160 Gb SATAII 3.0 Gb/S 7200rpm 8mb € 164,00
Gskill 2 x 1 Gb PC3200 CL 2.5-3-3-6(F1-3200PHU2-2GBNS) € 194,00
MSI K8N Neo4 FI Nforce4 Ultra socket 939 € 95,00
LC-Power 550W Silent Giant 14cm fan Black Edition Revision 2 € 49,00
XFX 7600GT 256mb DDR TV-out/DVI PCI-express € 207,00
Arctic Silencer Ultra64 TC € 11,00
BenQ DW1650 16x Dual Layer DVD-RW bulk zwart € 42,00

Totaal: € 1.231,00

Dit ga ik bestellen bij jaha.
Ziet het er zowat goed uit? Niets vergeten? :)

Gothrek

Legacy Member
hum WTF @ harde schijf
1harde schijf van 160Gb voor 164 euro???????????????????????

Gothrek

Legacy Member
ha, ok :)
nuja, als ge echt nog ewa zot wilt doen, dan koopte u nen 7900GT als ge ze kunt vinden

zaffah

Legacy Member
Gothrek zei:
ha, ok :)
nuja, als ge echt nog ewa zot wilt doen, dan koopte u nen 7900GT als ge ze kunt vinden

Mja, die is 100€ duurder dan de 7600GT. Ietsjes boven mijn budget eigelijk. (en dan kan ik nog een maand wachten zeker :p)

Zoveel game ik toch niet. Ik heb rtcw:et staan op m'n pc, maar heb het sinds kerstvakantie niet meer gespeeld. Geen grote gamer dus :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan