Archief - complete wireless internet

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

-I-

Legacy Member
Hallo,

thuis zouden we graag willen overstappen naar een draadloos netwerk en internet verbinding.
Wat raden jullie aan als draadloze router (voor telenet) en als draadloze netwerkkaarten (heb er 2 nodig). Een volledige set is ook welkom. E gebruiken nu gewoon een router (dus die kan mss nog zijn nut hebben)

Liefst 100Mbit, niet al te duur en het draadloze netwerk moet toch wel ver geraken want de router komt in de garage terecht terwijl er een PC op't 2de verdiep zit (dus zo'n 6m hoger, der zitten dus enkele muren tussen). Het ding moet ook JAREN kunnen meegaan.

thx

desert storm

Legacy Member
ik denk dat je dan al met versterker op het 1e verdiep moet gaan werken of een pre-n toestel moet kopen omdat te bereiken...

dus ik zou een Netgear RangeMax router kopen (€170 dacht ik) + een compatibel pre-n PCMCIA-kaart (en die kosten toch ook al €120/stuk...)

dat zal niet goedkoop worden vrees ik :s tkan natuurlijk ook zijn dat je er juist geraakt met een b/g-toestel. bij m'n pa is de opstelling zo:

router (netgear WGT624, b/g-standaard; €120) onder de trap in de living; laptop met ingebouwde WLAN van intel op m'n kamer (2e verdieping).

dan geraak ik er juist, maar daar zitten haast geen muren tussen, enkel als m'n 'deur' toe is, zit er een stuk plexiglas in de weg.

we hebben voor m'n pa z'n laptop ook nog een PCMCIA-kaartje gekocht van €60 (ook van netgear, geen RangeMax-kaart, een gewone b/g)

Sileced`

Legacy Member
hm valt te zien van merk tot merk, ik heb hier zelf ook wireless internet ( 3x D-link 2,4Ghz wireless pci adapter + Wirles D-linkrouter 2,4Ghz ) hij staat op gelijksvloers en ik zit er een 8m tal meters van en heb een signal strength 70% ( perfect om te gamen )

-I-

Legacy Member
via mijne laptop geraak ik op 2 draadloze netwerken, ik weet dat 1 van onze buren een draadloos netwerk hebben maar weet niets van de andere buren. Ik geraak dus perfect op beide netwerken.

Sileced`

Legacy Member
-I- zei:
via mijne laptop geraak ik op 2 draadloze netwerken, ik weet dat 1 van onze buren een draadloos netwerk hebben maar weet niets van de andere buren. Ik geraak dus perfect op beide netwerken.

Ik denk dat het wel het proberen waard is, indien nodig kan je nog altijd achteraf bij kopen. ( met wat simpeele aanpassingen kan je uw draadloos netwerk beveiligen tegen mensen die stiekem mee willen genieten. :p )
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan