Archief - chipsetkoeler

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

brainwashed

Legacy Member
mag ik ne Zalman ZM-NB47J koeler op mijn mobo zetten msi k8n ?
zo ja is da ne goeie

HellCat

Legacy Member
die heb ok ook. op een asus a8n-e. ging juist naast de grafische kaart (7800gtx) zonder pinnetjes van dat zalman blokje te knippen..

ook makelijk te monteren

greets!

boostah

Legacy Member
gewoon mooi recht opzetten, oppassen dat je de hoekjes niet afbreekt van het nforce chipje (wordt nogal veel gemeld dat die kapot is :p)

khad ook een vraagje, welke is best (of blijft het ver eenders ):
ZM-NBF47 of ZM-NB47J

SMa

Legacy Member
Waarom wordt er alleen maar aan Zalman gedacht?
ZM-NBF47 zal de betere zijn van die 2.

Maar denk ook eens aan deze:
.Thermalright HR-05 chipset cooler (beste air-chipset koeler beschikbaar, passief of met 70mm fan)
.Coolermaster Blue Ice chipset cooler (luid)
.Coolermaster Blue Ice II northbridge cooler (luid)
.Thermaltake Extreme Spirit active Northbridge cooler (nog luider)

Jaha.be heeft hierin het grootste aanbod.
Je hebt dan ook nog een hele hoop exotischere merken, maar die zijn zeker niet beter.

SMa

Legacy Member
Die Thermalright ook.
En met een papst 70mm hoor je die ook niet.

Davion

Legacy Member
Maar dan zal het waarschijnlijk ook wel 3x zoveel kosten als alleen die Zalman.

boostah

Legacy Member
voila die zalman is cheap (cheap as hell zelfs)

sma waar denk je dat die F versie beter zal zijn? (heb zelf er al over proberen logisch nadenken, maar uiteindelijk niet echt gevonden welke :p)

SMa

Legacy Member
...F
.nieuwer
.groter
.moet wel passen op je mobo, pinnen wegsnijden zal niet zo gemakkelijk zijn

Thermalright kost €17, wat nu ook niet zo overdreven veel is.
Met Intel is een koele northbridge wel vrij belangerijk om een hoge/stabiele FSB te halen.

n0sTRa

Legacy Member
Heb op m'n twee dfi mobo's een Evercool VC-RE, zit nergens voor in de weg en draait zeer stil

brainwashed

Legacy Member
SMa zei:
Waarom wordt er alleen maar aan Zalman gedacht?


omdat passief gekoeld is dus stil
en het is goeikoop heel goeikoop
+ kheb hier nog ne zalman cooler steken en kben der content van :p

maar deze is dan ne goei
dan zalek daar de maandag is ver gaan zien se

mercikes he :niceone:

boostah

Legacy Member
SMa zei:
...F
.nieuwer
.groter
.moet wel passen op je mobo, pinnen wegsnijden zal niet zo gemakkelijk zijn

Thermalright kost €17, wat nu ook niet zo overdreven veel is.
Met Intel is een koele northbridge wel vrij belangerijk om een hoge/stabiele FSB te halen.

kheb hier dremel liggen, slijpschijven, slijpstenen, zal wel lukken, of is er soms een heatpipe in of whatever?

brainwashed

Legacy Member
hey wow geen nieuwe thread starten voor dit dus haal ik de oude ff boven
khep nu een zalman chipset cooler steken maar nu kanek geen sli meer steken omdat deze in de weg zit

wie weet een goede chipset cooler waar ik wel sli me kan steken ?
liefst zonder fan er op

Sibi

Legacy Member
Als je veel tijd en goesting hebt, dan kun je alle koelvinnetjes zó ombuigen dat je graka er dwars doorheen kan. Niks afzagen dus, maar 't is wel een heel werkje. ;)

't Kan wel degelijk zenne, ik heb het al een paar keer gezien.

n0sTRa

Legacy Member
brainwashed zei:
hey wow geen nieuwe thread starten voor dit dus haal ik de oude ff boven
khep nu een zalman chipset cooler steken maar nu kanek geen sli meer steken omdat deze in de weg zit

wie weet een goede chipset cooler waar ik wel sli me kan steken ?
liefst zonder fan er op


Evercool VC-RE
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan