Archief - [Check]New pc:

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

*FiReStOnE^-*

Legacy Member
Ik heb dus onlangs te horen gekregen dak ne nieuwe pc mocht kopen van mijn ouders, en kheb zowa al raad gevraagd, ma kben der nog ni helemaal uit, dus vraag ik het hier..

Ik heb al een grafische kaart (6600 GT, die nog kan geupdate worden later, en een dvd writer)

Mijn voorstel:

ANTEC SLK3800-BEC Behuizing
CORSAIR Twinx 1024MB PC3200(2X512MB)
MSI K8N NEO2-FX Socket 939 (is AGP moederbord, kaart is ook agp)
AMD 3800+ X2 Dual-core Processor
WESTERN DIGITAL 250GB 8MB SATA150 7200RPM
NEC Floppy Black (had graag nog ne floppy derbij)

Khad nog een paar vragen: tis dus vooral ne pc om te gamen (cod2 vooral) en wa internet / chatten etc

1) nu vraag ik mij af, iemand zei me dat ik beter voor die 3800 dual core zou gaan, dan een 3500+ venice, die toch 130€ goedkoper is.. zou dit echt nodig zijn of niet.

2) ik kan ook 2 * 512 kingston DDR nemen = 90€, is toch 37€ goedkoper.

Die config hierboven komt op tones op 790€, die prijs is goed voor mij (800€ is het maximum). mss is het goed als ik die dual core processor hou, en het ram van kingston neem? of maakt dit veel verschil??

alvast dank bij voorbaat
lex

FEW

Legacy Member
ge kunt nu beter ook al voor een pci-e kaartje gaan.
later zult ge ni meer kunne updaten naar agp kaartjes, tenzij ge dan ook een nieuw mobo wilt kopen.
agp is aan't verdwijnen. pci-e is de toekomst :)

ik denk wel dat die 3800+ x2 die 130€extra waard is. dual core wordt nu nog niet echt gebruikt. maar dat zal ook wel komen.

zijt ge van plan over te clocken? dan zit ge wel beter bij die corsair. als ge ni gaat overclocken of what ever, zit ge imo even goed met die kingstons

R.Winters

Legacy Member
FEW zei:
ge kunt nu beter ook al voor een pci-e kaartje gaan.
later zult ge ni meer kunne updaten naar agp kaartjes, tenzij ge dan ook een nieuw mobo wilt kopen.
agp is aan't verdwijnen. pci-e is de toekomst :)

ik denk wel dat die 3800+ x2 die 130€extra waard is. dual core wordt nu nog niet echt gebruikt. maar dat zal ook wel komen.
Second op beide. PCI-E is de toekomst, sinds uw prijs nu nogal meevalt kunt ge mss voor een 7800GT gaan?

Kwa CPU zouk bij de 3800+ X2 blijven, vind het verschil met de 3500+ toch de moeite (nog niet in games, maar dat komt, wel in multitasking ed.)

Rest is wel goed denk ik :niceone:

RealFlub

Legacy Member
koopt u een Asrock Dual Sata2, heeft PCI-E en AGP. zo kun je later nog upgraden :)

koopt u die kingston, zijn evengoed (allez je zult het nooit voelen)

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Die corsairs zijn gewoon een matched pair. Das helemaal nie beter voor te overclocken ofzo. :s (correct me if I'm wrong here)
Die Asrock is idd nog een mogelijkheid maar hou in gedachte dat de 7800GS nog op AGP zal uitkomen wat ook wel ne schone upgrade zal zijn.
Maar toch zou ik voor PCI-E mobo gaan en mss je huidige agp-graka trachten te verkopen. (of met wat geluk wisselen met iemand die gemist is en per ongeluk PCI-E gekocht heeft :))

Driesi

Legacy Member
Idd Asrock dual sata2 nemen, zeer goede prestaties, goede chipset, goede oc mogelijkheden, je kan je agp nog even houden en later gewoon pci-e steken, m2 socket en ddr 2 kunnen er later mits een uitbreidingskaartje ook op... naar de toekomst toe en naar uwe portefeuille gewoonweg de beste keuze
(zeker niet de fx nemen want da's ni echt goede keuze, die heeft slechts htt 800 ...)

Davion

Legacy Member
-Config: Goed, maar welke voeding hebde?

1) Ik denk dat een DualCore wel nuttig kan zijn, maar met het budget dat jij zit kan je imo beter een K8N Neo4 met een 3500+ en ene PCI-E graka kopen dan een DualCore processor.
2) Als ge niet overklokt: zeker doen!

*FiReStOnE^-*

Legacy Member
ASROCK 939DUAL-sata Moederbord (= vanop tones) dit bedoelen jullie denk ik?

Had er zelf nog niet aan gedacht dat er mobo's waren met een agp en pci-e slot. dan gaak da mobo nemen, om idd later nog up te graden naar pci-express, want atm zit een nieuwe graka der nog ni in. en dan zal ik ook het kingston nemen, ben niet van plan om te overclocken =)

bedankt voor de info

ps: davion: in die case zit een voeding van 400 W

http://www.tones.be/shop_product.php?idx=101172
dat zal wel volstaan denk ik??

*FiReStOnE^-*

Legacy Member
en ik had nog een vraagje: ondersteunt dat mobo ? dus een asrock 939dual-sata moederbord, ondersteunt dat die dual core 3800+ processor?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan